Skip to main content
Vraag

Krijg SuperWifi niet meer aan de praat na installatie nieuwe KPN Box 12

  • 11 September 2024
  • 6 reacties
  • 41 keer bekeken

Mijn super Wifi 1 punten (witte kastjes) werkten prima met mijn oude Experiabox V10. Sinds gisteren heb ik een nieuwe Box 12b geïnstalleerd. Hiermee krijg ik de superwifi 1 punten met geen mogelijkheid  meer mee aan de praat.

 

Deze stappen herhaaldelijk uitgevoerd:

 

  • Reset SuperWifi punt naar fabrieksinstellingen en gewacht tot lampje paars is
  • Daarna netwerkkabel ingeplugd en gewacht tot lampje groen continu brandde.

Dat groen lampje zou moeten aangeven dat het SuperWifi 1 punt de Wifi instellingen van het modem heeft overgenomen, dit is echter niet het geval.  In het overzicht van mijn Wifi netwerken is dit punt te zien met een eigen Wifi Naam WE2-13618A. Bijkomend, als ik ethernet loskoppel van het Super Wifi punt, dan wordt het lampje hiervan terug paars,

 

Herhaaldelijk mijn 12b modem en SuperWifi punt gereset naar fabrieksinstellingen, maar dit lost het probleem niet op.

 

Mijn Superia Box 12b heeft firmware versie V12.C.24.05.08. In een andere thread zie ik dat als de firmware  versie  V12.C.23.xxxxx  is,  de SuperWifi 1 punten niet meer zouden werken en vervangen moeten worden vervangen  door een SuperWifi 2 punt (zwart). Ik zie dat mijn fw versie hoger is, dus klopt dit dat die superwifi 1 punten hier dan niet meer mee werken?  Hier ben ik niet blij mee als dit zo is. 

Als je een SuperWifi 1-punt bedraad aansluit op de Box 12 en het tweede SuperWifi 1-punt draadloos moet het weer werken.

Volgens KPN moet er nog een update komen waardoor de SuperWifi 1-punten weer allebei draadloos met de Box 12 zouden moeten kunnen samenwerken.

Piet.


Bedankt voor je reactie.

Als je een SuperWifi 1-punt bedraad aansluit op de Box 12 en het tweede SuperWifi 1-punt draadloos moet het weer werken.

Dit had ik gisteren al geprobeerd, en nu voor de zekerheid nogmaals. Als ik het tweede wifi-punt loskoppel, gaat het lampje onmiddellijk van groen naar paars.

In mijn lijst met wifi-netwerken staan ze opgelijst als:

Dus ze hebben mijn Wifi-naam (SSID) niet overgenomen.

 

In het netwerk overzicht op de 12b web-gui staan ze als:

 

WifiExtender-13618A staat er nog op omdat de schermafdruk is gemaakt voordat ik de kabel uittrok.

Ook geeft de Gui aan by toplogie: 0 extenders

 

Volgens KPN moet er nog een update komen waardoor de SuperWifi 1-punten weer allebei draadloos met de Box 12 zouden moeten kunnen samenwerken.

Heb je een bronvermelding? 

 


 

Bedankt voor je reactie.

Als je een SuperWifi 1-punt bedraad aansluit op de Box 12 en het tweede SuperWifi 1-punt draadloos moet het weer werken.

Dit had ik gisteren al geprobeerd, en nu voor de zekerheid nogmaals. Als ik het tweede wifi-punt loskoppel, gaat het lampje onmiddellijk van groen naar paars.

 

Heb je een bronvermelding? 

 

Heb je de wifi van de Box 12 uitgeschakeld? Dat zou wel moeten. De bedrade SuperWifi 1 neemt dan de functie van master over van de Box 12.

De update voor het weer goed laten samenwerken van Box 12 met de SuperWifi 1-punten staat aangekondigd in verschillende postings over dit onderwerp op deze community.

Piet.


Bedankt voor je antwoord Piet. 

Ik heb idd wat posts hierover teruggevonden. Maar een eta voor de update is er nog niet geloof ik. 

Ik wacht wel even tot de update er is. Ben er al genoeg tijd mee verloren en doe het voorlopig maar even met de Wifi van het modem.

Hartelijk dank voor je hulp.

 

Frank

 


Ik wacht wel even tot de update er is.

Dat kan nog wel een jaar duren...


Mijn super Wifi 1 punten (witte kastjes) werkten prima met mijn oude Experiabox V10. Sinds gisteren heb ik een nieuwe Box 12b geïnstalleerd.

Hoe komt u aan die KPN Box? Als die rechtstreeks bij KPN vandaan komt, dan hoort daar nog oude 60E firmware op te staan.


Reageer