Skip to main content
Vraag

Kunnen alle Wifi punten dezelfde netwerknaam gebruiken?

• 20 februari 2025
  • 5 reacties
  • 62 keer bekeken

Ik een kpn box 12b en heb 3 wifi2 punten en 3 wifi1 punten. De 3 wifi2 punten staan beneden waarvan 1 aan het modem hangt (in de hal bij het modem). 1 bedraad in de woonkamer bij de tv. 1 draadloos in de eetkamer (zelfde ruimte als woonkamer maar +/- 11 meter verder.  in de bijkeuken staat een wifi1 punt (voor in de achtertuin. 1 wifi1 punt op een slaapkamer op de eerste verdieping (bedraad). en 1 wifi1 punt op zolder in een slaapkamer (bedraad). In de voortuin, achtertuin en op zolder staan apparaten die op 2.4ghz horen te werken en verder heb ik apparaten die met 5ghz werken. Nu heb ik problemen op zolder met de apparaten en ook in de achtertuin. Kan ik alle wifi punten met dezelfde netwerknaam en wachtwoord 2.4ghz en 5ghz tegelijk laten draaien zodat alle apparaten werken? Ook apparaten die met je telefoon bediend kunnen worden? Nu heb ik b.v. een sonos speaker op zolder die op 2.4ghz hoort te werken en via je telefoon bediend hoort te worden. Gezien ik nu 2 netwerknamen heb (1 voor 2.4ghz en 1 voor 5ghz) en mijn telefoon automatisch de 5.ghz pakt kan ik de sonos niet bedienen. ik moet dan overschakelen op mijn telefoon naar het andere 2.4ghz netwerk en dan zelfs doet hij het niet momenteel. Sowieso is op 2.4ghz de snelheid bar traag +/- 40 download. De 5ghz is ook vrij traag +/- 120 download.

Hopelijk kan ik wat tips krijgen om te zorgen dat alles gewoon goed werkt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• 6530 reacties
  • 20 februari 2025
RJW111 schreef:

Gezien ik nu 2 netwerknamen heb (1 voor 2.4ghz en 1 voor 5ghz) en mijn telefoon automatisch de 5.ghz pakt kan ik de sonos niet bedienen.

Dat is niet waar. Dat er 2 namen zijn maakt niets uit. Ze leiden beide naar hetzelfde netwerk. Dat het niet werkt ligt dan ergens anders aan.

Welke firmware versie staat er oo de KPN Box? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 20 februari 2025

Nou in mijn geval is het wel waar hoor. Ik heb 2 netwerknamen met allebei een ander wachtwoord. Zou ik de netwerken hetzelfde moeten noemen en ook dezelfde wachtwoorden moeten gebruiken dan? En maakt het uit dat de wifi2 punten gemengt zijn met de wifi1 punten? Ik zal straks thuis kijken wat voor firmware versie erop staat.

• 6530 reacties
  • 20 februari 2025

Kun je eerst even antwoord geven op mijn vraag?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 20 februari 2025

ALs ik thuis ben kan ik dat bekijken. Hoe zie ik welke firmware erop staat? 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24642 reacties
  • 23 februari 2025

Hi ​@RJW111, welkom bij onze community. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door Marlon, waarvoor dank. 

De versie kun je zien in de webinterface. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn. Als je daar bent en de nieuwste versie hebt krijg je de versie gelijk in beeld te zien. Plaats anders een screenshot hier.