Skip to main content

Goedemorgen allemaal,

 

ik heb een box 12 met een gemiddelde wifi snelheid op 700 mb up en down op een iPhone gemeten. 
Wanneer ik de Superwifi2 punten installeer is de snelheid nog even gelijk. 
De volgende ochtend is er dan nog maar 1/3 van de snelheid over. 

Het verwijderen van de Super wifi punten helpt dan niet meer. 
Ook op de box 12 is dan ook de snelheid weg. 
Terugbrengen van de snelheid kan dan alleen nog door een factory reset in het systeem. 
Aan gesloten via de app zelfde probleem ook na resetten van de Superwifi,s. 

Aan gesloten na resetten en vervolgens de kabel er een tijd in laten zitten zelfde probleem. 

Dit forum doorlopen en van alles uitgeprobeerd helpt niet. 
Lees ook hier bedraad aansluiten maar waarom dan wifi als je toch draden moet trekken. 
Iemand hier een goede oplossing voor want het standaard boekje lijkt niet te helpen. 
Vraag me af of deze Superwifi2 apparaten wel zo super zijn want als je dit forum leest lijkt het dat Kpn beter kan stoppen met verkoop van deze dingen. 



 

Lees ook hier bedraad aansluiten maar waarom dan wifi als je toch draden moet trekken. 

Omdat WiFi maar beperkt bereik heeft. Met een draadloze verbinding tussen KPN Box en WiFi punt verliest u op die verbinding al een hoop snelheid en stabiliteit. Dat kunt u eenvoudig wegnemen met een kabel.

Heeft u naast de zwarte SuperWiFi’s ook nog andere WiFi punten / versterkers in huis?


Nee alleen Superwifi2 punten en deze staan op 3 meter afstand van de modem. 
En na installatie is de snelheid ook hoog alleen na een tijdje laag ook als deze verwijderd worden en alleen de box nog aanstaat is de snelheid laag. Deze is dan weer hoog naar een factory reset. 
Dus heeft niks met afstand te maken momenteel. 


Heeft u dit soort dingen in huis?

 


Nee ook deze niet 


Heeft u dit op meerdere laptops/pc's/smartfoons?


Heeft u dit op meerdere laptops/pc's/smartfoons?

Ja zelfs op een Mac Studio 


Ik zou zeggen dat u bij 700 mbit een WiFi 6 verbinding heeft. Kunt u dat zien? Staat er dan een 6je in het WiFi symbool? 

En dat die WiFi 6 verbinding later niet meer lukt. U schrijft over 1/3. Dat zou dan 233 mbit zijn? Dat is dan denk ik een WiFi 5 verbinding. Is dan het 6je weg uit het WiFi symbool? 

Bekabeld haalt u gewoon 900 mbit?


Ik zou zeggen dat u bij 700 mbit een WiFi 6 verbinding heeft. Kunt u dat zien? Staat er dan een 6je in het WiFi symbool? 

En dat die WiFi 6 verbinding later niet meer lukt. U schrijft over 1/3. Dat zou dan 233 mbit zijn? Dat is dan denk ik een WiFi 5 verbinding. Is dan het 6je weg uit het WiFi symbool? 

Bekabeld haalt u gewoon 900 mbit?

O dat weet ik niet dat ga ik checken zodra ik thuis ben. 


Ik zou zeggen dat u bij 700 mbit een WiFi 6 verbinding heeft. Kunt u dat zien? Staat er dan een 6je in het WiFi symbool? 

En dat die WiFi 6 verbinding later niet meer lukt. U schrijft over 1/3. Dat zou dan 233 mbit zijn? Dat is dan denk ik een WiFi 5 verbinding. Is dan het 6je weg uit het WiFi symbool? 

Bekabeld haalt u gewoon 900 mbit?

O dat weet ik niet dat ga ik checken zodra ik thuis ben. 

En idd ik hal bekabeld gemiddeld  940 down en 940 up. 


Goedemorgen allemaal,

 


Lees ook hier bedraad aansluiten maar waarom dan wifi als je toch draden moet trekken. 
Iemand hier een goede oplossing voor want het standaard boekje lijkt niet te helpen. 
Vraag me af of deze Superwifi2 apparaten wel zo super zijn want als je dit forum leest lijkt het dat Kpn beter kan stoppen met verkoop van deze dingen. 



 

Kabels zijn nu nog nodig omdat de draadloze in huis techniek nog niet op het niveau is dat we graag zouden willen (overigens is er maar weinig waarvoor echt 1Gb nodig is, maar bijvoorbeeld voor hard gamers is het nooit snel genoeg).

Misschien zit er nu ergens bij KPN iemand in de kelder de kabels te sorteren omdat hij ooit begonnen is met de “SuperWifi” campagne. Wij kregen o.a. een foldertje in de bus waarin bijna stond dat je vanuit je auto met KPN wifi je open haard kon aandoen. (Er stond verwarming)   


Hoi @maddogbundy, bekabeld is de snelheid dus goed. Het is dus de wifi die inzakt. 

Zoals Nick83 al aangeeft is wifi een signaal dat door de lucht gaat. Wanneer je de versterkers draadloos aansluit en ze krijgen een slecht signaal binnen, dan sturen ze ook een slecht signaal weer uit. Met een kabel is dit veel stabieler omdat ze dan de snelheid van de kabel binnen krijgen. 

Ik ben ook wel benieuwd of de wifi terugvalt van wifi 6 naar 5. Kun je dat zien? 

En ze staan op 3 meter van het modem. Dit is best dichtbij omdat de Box 12 ook meedoet in het wifi netwerk. Wellicht kun je nog wat spelen met de plaatsing van de wifi punten. 


Inmiddels de eerste bekabeld aangesloten op de 2 e etage en wordt later de eerste verdieping voor zien van een wifi punt met bekabeling. 
deze is nu nog draadloos en is het nog te zwak. 
ook hebben beneden een extra witte wifi punt geplaatst zodat het daar beter is. 
de snelheid daar is minder belangrijk. 
zelf denk ik dat ik over WiFi 6 gaat gezien dat zw in de modem instelling op ax staan op de witte na dan uiteraard. 
De Mac mini haalt 800 up en down en staat naast de Superwifi2 dus dat is goed bekabeld haal ik 930 up en down. 
Begane grond en eerste etage gaan we nog aan werken. 
alvast bedankt voor alle hulp. 


Dat gaat al goed dus. Fijn. Nu de 2e nog bekabeld aansluiten. Dan komt het vast goed. Heb je daaar nog vragen over. laat het dan vooral weten.