Skip to main content

Hier precies hetzelfde. Superwifi punten hebben 2 jaar perfeect gewerkt. Sinds 3 weken, knipperen beide apparaten snel groen. 

Alles gedaan volgens de app: dus wifi experiabox10 gereset, dan de superwifi 6 een voor een gereset, en bedraad aangesloten. Stappen doorlopen, weer terug op de plak gehangen en na drie dagen weer de snelle knipperende lampjes en dus geen wifi dekking meer op mijn werkkamer op zolder. 

Ik word hier moedeloos van. En het irriteert mij verschrikkelijk. Heb alles gedaan, dichterbij gezet (wat raar is, immers heeft het jaren goed gewerkt) een bedraad laten zitten en de ander boven gehangen, maar dan nog blijft het signaal wegvallen en knipperen de punten met een snel knipperend groen lampje. 

Dubbel vervelend is dat mijn televisie kastjes ook constant in storing schieten. Continu resetten, en vastlopende apps. Kortom… ik begin een beetje KPN irritaties te krijgen. 

Wie kan mij grondig helpen (dus niet de standaard dingen die ik in de walk throughs van KPN ook kan lezen, want dat alles heb ik al gedaan)? 

 

Gr. Floris 

 

Admin: afgesplitst

Goedemiddag @Floris79 en welkom hier op ons forum, al is de aanleiding natuurlijk niet zo leuk.

Ontzettend balen dat je nu ineens zoveel problemen ervaart met de wifi terwijl het daarvoor zo lang goed is gegaan. In eerste instantie wil ik je vragen om dit artikel op onze kennisbank eens door te nemen. Hier vind je de meest volledig informatie met betrekking tot de Super wifi punten, de installatie en andere handige tips & trucs. Mocht je ook op basis van deze informatie het probleem niet kunnen tackelen dan denken we natuurlijk graag verder met je mee. Het allerlaatste wat ik wil, is dat je nog moedelozer wordt dan je al bent!

Verder geef je ook aan dat je regelmatig storingen ervaart met de tv ontvangers en dat je deze vaak moet resetten; wat versta je precies onder een reset in dit geval, welke handelingen verricht je? Wat alvast geen kwaad kan, is om de tv ontvangers eens een zogenaamde software reset te geven, hopelijk zorgt dat al voor de nodige verbeteringen. In ieder geval zien we je bevindingen graag tegemoet :) 


Hallo, 

Ik heb alles wat mogelijk is gedaan (wat ook beschreven staat in de kennisbank) om het euvel op te lossen. Tevergeefs. Ik ben er wel achter dat mijn modem een paar keer per week tussen 3am en 4am ongepland stopt met WiFi signaal uit te zenden. Maar dat heeft niet altijd tot gevolg dat mijn super WiFi gaat zoeken. 
waar ik ook achter ben gekomen is dat als ik mijn Expedia box opnieuw start de internet verbinding met de superwifi ineens weer goed herstelt. Mijn conclusie is dus dat het ligt aan de modem die op een of andere reden plotseling is gaan storen. Is er een update geweest? Een aantal maanden geleden waarin bugs zitten? 
 

ik vind het vervelend dat ik zo zelf op onderzoek moet en metingen moet doen en dat KPN niet snel hierin kan handelen met technici, behalve me te attenderen op de standaarden die iedereen zelf kan vinden in de app of op internet. (Het doorlopen van de stappen). 
 

over de setop boxen: iedere dag opnieuw opstarten doe ik door de boxen volledig van het stroom te halen 10 minuten te wachten en opnieuw aanzetten. 
Ik heb zoals ook standaard op de walk throughs op internet wordt uitgelegd, de software opnieuw geïnstalleerd. Niets van dit alles werkt. 

het vervelende is dat ik best veel betaal voor iets wat gewoon niet goed werkt. Volgens mij heb ik een contract getekend waar ik garandeer dat ik maandelijks een bedrag betaal in ruil voor een gegarandeerde dienst. 
mij vind het ook vervelend dat het oplossen ervan dan verschrikkelijk traag verloopt. 

zeker als ik van de week een aanpassing van de algemene leveringsvoorwaarden ontvang van KPN waaruit ik concludeer dat KPN de prijzen tussentijds kan gaan verhogen met een bepaalde index irriteert me extra, vanwege de matige kwaliteit van de service. Dat het netwerk buiten mijn huis uitstekend is en dat daar veel in geïnvesteerd wordt zal wel. Maar achter de voordeur moet het net zo goed werken. En dat doet het niet. 

 


Bedankt voor de duidelijke toelichting @Floris79!

Om toch zoveel mogelijk zaken uit te sluiten, zou ik je verbinding graag eens door willen meten. Mag ik jou daarom vragen om je forumprofiel in te vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Misschien geheel overbodig om te vragen maar heb je de Experia Box v10 ook al eens een harde reset gegeven door met een paperclip/tandenstoker het resetgaatje ingedrukt te houden totdat het lampje 'power' rood wordt.

Kun je me verder vertellen hoe de tv ontvangers zijn aangesloten op de Experia Box; is dit rechtstreeks met kabel of gebruik je een draadloze verbindingsset?


@Floris79,

Altijd  ‘s nachts verbroken zeker?

 Ik had hetzelfde. De problemen lijken te zijn ontstaan na de update van de v10a toen deze zelf een mesh punt werd. Ik heb een stabiele superwifi nu. Er lopen nog wat testen om de root cause te achterhalen.

Graag eenieder proberen.

eerst zorgen dat superwifi verbonden is.
5G band op kanaal 36 zetten en opslaan.

Post graag even het resultaat.

 

 


Ja klopt voornamelijk snachts. Al doet ie het ook overdag soms. 
 

het ligt zeker aan de v10a. Omdat als ik deze herstart, alles weer werkt. 

 

ik zal morgen eens proberen wat jij zegt  mogelijk werkt het dan wel idd.  Het gekke is dat het heel lang goed heeft gewerkt ook toen de v10a als een mesh punt functioneerde  dus er is kennelijk iets veranderd een tweetal maanden geleden? 
 

 

 


@Floris79 

Inderdaad graag even testen. Ik had hetzelfde en heb nu een heel stabiele situatie. Als mijn vermoeden klopt dan is er zeker een verband met de laatste v10a update toen de v10a zelf een mesh punt werd.

Dat na een modem herstart alles weer werkt kan ik mogelijk ook verklaren want dan worden de kanalen in de mesh punten volgens mij gesynct. Dat zou je kunnen zien in de OWL log.

Ik ben nog steeds aan het testen de komende dagen om de root cause duidelijk te krijgen. Graag je bevindingen posten zodat ik kan onderbouwen. Als mijn vermoeden klopt dan lijkt een firmware update noodzakelijk om de workaround weer ongedaan te maken en weer gebruik te maken van de wenselijke auto optie.

ik geniet zelf inmiddels weer van een stabiele superwifi met de genoemde workaround.

Als je interesse hebt in de achtergrond dan lees even mijn topics door. Heb je hulp nodig om de workaround in te zetten dan help ik je graag.


Heb je nou een v10 of een v10a? Je hebt het namelijk iedere keer over een v10🤔


@Joep1965, scherp. Ik heb het over de v10a. De v10 kan zelf momenteel geen mesh punt zijn en heeft daarom een bedrade superwifi nodig op de modem. Maar ook daar kan mijn workaround een oplossing zijn omdat ik nog altijd niet zeker de root cause heb. In een van de scenario’s ook de communicatie tussen twee superwifi s spaak lopen.

Voor de volledigheid is het een combinatie van factoren (in relatie met het modem) maar het probleem zit in de superwifi firmware voor zover ik nu alles op een rij heb.


Heb je nou een v10 of een v10a? Je hebt het namelijk iedere keer over een v10🤔

Volgens mij heb ik overal v10a genoemd? 


@Floris79

Inderdaad graag even testen. Ik had hetzelfde en heb nu een heel stabiele situatie. Als mijn vermoeden klopt dan is er zeker een verband met de laatste v10a update toen de v10a zelf een mesh punt werd.

Dat na een modem herstart alles weer werkt kan ik mogelijk ook verklaren want dan worden de kanalen in de mesh punten volgens mij gesynct. Dat zou je kunnen zien in de OWL log.

Ik ben nog steeds aan het testen de komende dagen om de root cause duidelijk te krijgen. Graag je bevindingen posten zodat ik kan onderbouwen. Als mijn vermoeden klopt dan lijkt een firmware update noodzakelijk om de workaround weer ongedaan te maken en weer gebruik te maken van de wenselijke auto optie.

ik geniet zelf inmiddels weer van een stabiele superwifi met de genoemde workaround.

Als je interesse hebt in de achtergrond dan lees even mijn topics door. Heb je hulp nodig om de workaround in te zetten dan help ik je graag.

Thanks Roy. Hier heb ik wat aan. ( zou dit overigens van KPN verwachten )


@Floris79 

 

Ik ben stiekem ook een KPNer maar reageer hier op persoonlijke titel 😅

Ik heb wel een technische functie maar op een heel ander gebied. Core business is problemen oplossen 😎

Ik snap de irritatie want die had ik ook bij iedere reset. Maar de moderators hier pogen uit naam van KPN ook te helpen. Echt waar. Maar soms is het complex.
 

Het is belangrijk om het juiste type modem aan te geven want dat maakt een groot verschil uit sinds een paar weken. Het is dus de v10a en niet de v10 toch? Controleer  ook gelijk of je de laatste modem firmware hebt, zie hier:

In deze update is de v10a zelf een mesh geworden. Daarna zijn er nog updates geweest.

Waarschijnlijk heb jij deze nu actief:

Probeer morgen even mijn stappen als het om de v10a gaat, want anders moeten we wat anders proberen. Belangrijk is dat je vooraf zorgt dat het SuperWifi punt gekoppeld is met het modem, mag ook draadloos als het lampje maar groen is. Zet tijdelijk even het SuperWifi punt wat dichter bij het modem.  Daarna het kanaal wijzigen zoals ik aangaf. Vergeet niet op te slaan. Je bent dan tijdelijk even de verbinding kwijt. Als je meerdere superwifi s hebt moeten ze allemaal verbonden zijn voordat je start met de kanaal wijziging van de 5g band naar 36.

Als je hulp nodig hebt dan laat even wat weten. We gaan een goede poging doen om de handel ook bij jou weer stabiel te krijgen. Al is het met een workaround.


Update

Jij graag kanaal 36 kiezen.


@Floris79

Oeps. 😅😄 dan neem ik mijn woorden terug. En ik snap dat iedereen bij de klantenservice zijn best doet hoor. Alleen komt dat niet verder dan de standaard stappen en niet wat jij mij nu vertelt. Hier heb ik wat aan Roy. Ik ga er mee rommelen en houd je op de hoogte. Thanks! 

ps het is idd een V10a. 

 

 

 

Ik ben stiekem ook een KPNer maar reageer hier op persoonlijke titel 😅

Ik heb wel een technische functie maar op een heel ander gebied. Core business is problemen oplossen 😎

Ik snap de irritatie want die had ik ook bij iedere reset. Maar de moderators hier pogen uit naam van KPN ook te helpen. Echt waar. Maar soms is het complex.
 

Het is belangrijk om het juiste type modem aan te geven want dat maakt een groot verschil uit sinds een paar weken. Het is dus de v10a en niet de v10 toch? Controleer  ook gelijk of je de laatste modem firmware hebt, zie hier:

In deze update is de v10a zelf een mesh geworden. Daarna zijn er nog updates geweest.

Waarschijnlijk heb jij deze nu actief:

Probeer morgen even mijn stappen als het om de v10a gaat, want anders moeten we wat anders proberen. Belangrijk is dat je vooraf zorgt dat het SuperWifi punt gekoppeld is met het modem, mag ook draadloos als het lampje maar groen is. Zet tijdelijk even het SuperWifi punt wat dichter bij het modem.  Daarna het kanaal wijzigen zoals ik aangaf. Vergeet niet op te slaan. Je bent dan tijdelijk even de verbinding kwijt. Als je meerdere superwifi s hebt moeten ze allemaal verbonden zijn voordat je start met de kanaal wijziging van de 5g band naar 36.

Als je hulp nodig hebt dan laat even wat weten. We gaan een goede poging doen om de handel ook bij jou weer stabiel te krijgen. Al is het met een workaround.

 


@Roy74 

Oeps. 😅😄 dan neem ik mijn woorden terug. En ik snap dat iedereen bij de klantenservice zijn best doet hoor. Alleen komt dat niet verder dan de standaard stappen en niet wat jij mij nu vertelt. Hier heb ik wat aan Roy. Ik ga er mee rommelen en houd je op de hoogte. Thanks! 

ps het is idd een V10a. 

 

 


Je hoeft je woorden niet terug te nemen. Het is eenieder vrij om een mening te uiten over de diensten van KPN. Ik ben ook klant en ik was ook niet blij om te constateren dat Superwifi er om de dag uit lag met een patroon dat ik terugzag bij anderen. Maar daarmee is de oorzaak nog niet boven water helaas. Ik heb de workaround voor mij en inmiddels test een andere klant dit ook. Ik heb zelf weer een andere test gedaan om iets anders uit te sluiten. Als ik daarover zekerheid heb zorg ik dat de moderators de info krijgen en dan weet ik zeker dat dit ook doorgezet gaat worden aan de verantwoordelijke afdeling. KPN wilt echt tevreden klanten.

Bij KPN stimuleren ze gebruik van eigen diensten en het voordeel is dat we soms ook last hebben van rariteiten en zo ook kunnen helpen.

Dat de moderators de standaard werkwijze volgen daar kan ik wel achter staan. Ook zij kunnen niet altijd zien wat er achter de voordeur aan de hand is omdat er ontelbare setups mogelijk zijn. Neemt nogmaals niet weg dat je soms het gevoel kunt hebben dat je er niet meer uit komt. De kracht van dit forum is dat er medeklanten zijn die ervaringen kunnen delen.

Bij het bedrijf met de Z speelt dit allemaal ook natuurlijk.

Hopelijk gaat Superwifi bij jou ook weer werken. Zet aub tijdelijk superwifi wat korter bij de modem. Verplaatsen naar zolder kan altijd nog.


@Roy74 Thanks voor je inspanning en hulp! 
Hopelijk blijft het voor mij ook stabiel.

 

het was gewoon wat frustratie van mij. Het heeft het altijd perfect gedaan. En ineens deed het bijna 3 keer per week storen. Telkens de begrijpelijke standaard oplossingen horen, wordt dan ergerlijk. Al snap ik dat dat in veel gevallen het euvel zal oplossen bij 80% van de klanten.  
 

anyway. Ik ga het zo eens proberen. Keep you posted. 


@Roy74 heb ik zo de juiste instelling te pakken? Of ook de 2.4 ghz?

 


@Floris79, je kunt het de moderators makkelijker maken door je apparatuur in je profiel te vermelden. In je openingspost geef je aan een dat het een Experia 10 is, maar nu blijkt het een v10a te zijn. Nee, dat is zeker niet de oorzaak van je frustratie. Maar het maakt echt veel verschil uit, zeker nadat de v10a ook onderdeel van de mesh is geworden sinds een paar weken. De v10 is dat zeker nog niet. En als mijn vermoeden klopt dan kan dit wel eens de oorzaak zijn van de problemen want niet ontoevallig werkte het voorheen wel allemaal bij jou. Ook belangrijk is daarom om aan te geven wanneer de problemen begonnen zijn.

Abonneer je op de product updates met de knop abonneer:

https://forum.kpn.com/product-updates

Je bent dan op de hoogte van wijzigingen aan je apparatuur en kan daarmee de kwaliteit van de probeemstelling in een post verbeteren.

Ik kan je vast vertellen dat KPN aan het werken is aan 1 firmware voor alle ondersteunde modems. Dat is een complexe operatie. Maar uiteindelijk gaat dit er wel voor zorgen dat de aandacht dan naar 1 stuk software kan gaan met de klant als winnaar.
 

Waar ik wat moeite mee heb, jij doet dat niet, is dat mensen ongefundeerd roepen dat KPN rotzooi aan het uitleveren is dat niet werkt. Dat is gewoon niet waar.


@Roy74 heb ik zo de juiste instelling te pakken? Of ook de 2.4 ghz?

 


Dit is goed zo. Deze configuratie had ik zo ook tot vanmorgen voordat ik de nieuwe test gestart ben. Kijk even of je de superwifi ziet staan onder WiFi en dan het tweede tabblad geloof ik ( aangesloten apparatuur). Edit: tab access point.

De 2G band is niet betrokken. Radar interferentie betreft alleen de 5G band al vermoed ik een andere oorzaak.

Laat superwifi een beetje in de buurt staan van het modem graag. Een verbroken verbinding kan natuurlijk ook komen doordat je punt te ver van je modem staat. Maar je nachtelijke verbreking is hopelijk hiermee ten einde. Daarna eens kijken of ie op zolder ook blijft werken.

 

Edit: en opslaan. Je bent dan even de verbinding kwijt want superwifi verlaat tijdelijk de mesh topology.

 


Hallo @Floris79, heb je een update met de gemaakte configuratie? Zowel ik, alsmede een andere klant heeft inmiddels superwifi weer stabiel op kanaal 36. Hopelijk kan jij ook weer genieten van WiFi overal.


@Roy74 Thanks voor jouw interesse. 
ja. Tot op heden werkt de WiFi stabiel. Ik ga vanaf  vandaag een weekje weg. Meestal als ik terugkom na een poosje van huis te zijn, knippert het zaakje weer. Dus volgende week weet ik helemaal zeker of het idd superstabiel is. Maar de eerste tekenen zijn goed! 😄😄😄


@Roy74 Thanks voor jouw interesse. 
ja. Tot op heden werkt de WiFi stabiel. Ik ga vanaf  vandaag een weekje weg. Meestal als ik terugkom na een poosje van huis te zijn, knippert het zaakje weer. Dus volgende week weet ik helemaal zeker of het idd superstabiel is. Maar de eerste tekenen zijn goed! 😄😄😄

Hopelijk voor vakantie. Wel een beetje vertrouwen houden hè. Ik merk zelf dat Superwifi best gevoelig is voor omgevingsfactoren. Hopelijk hebben we bij jou ook de oorzaak te pakken. Ik en nog een klant zijn nog aan het speuren wat er echt mis gaat. Bij mij werkt tot nu toe alleen kanaal 36 stabiel.

Mocht het mis gaan dan is een stukje owl log rondom dat tijdstip wenselijk.

En niet meer boos worden op een KPN-er hè 😅


@Roy74 hahaha nee ik moet mijn mening bijstellen. Ben supergoed geholpen en ben heel blij met de huidige Work around. Thanks tot nu toe! 
Ik ga naar mijn vriendin in het westen (LAT) die ook een KPN probleempje heeft, maar met dagelijks crashende tv set-op boxen. 😅 Kan je daar ook bij helpen? Dan maak ik graag een nieuw topic aan. 😁


@Roy74 hahaha nee ik moet mijn mening bijstellen. Ben supergoed geholpen en ben heel blij met de huidige Work around. Thanks tot nu toe! 
Ik ga naar mijn vriendin in het westen (LAT) die ook een KPN probleempje heeft, maar met dagelijks crashende tv set-op boxen. 😅 Kan je daar ook bij helpen? Dan maak ik graag een nieuw topic aan. 😁

Haha, geen idee waar je huis woont maar LAT ze 😁

Ik ben hier vrijwillig in de rol van klant en niet als KPNer maar denk af en toe graag mee. Nou, je weer nu dat er op dit forum best wel eens wat goeds geroepen wordt. Of een stukje mentale steun als die mooie KPN diensten even niet doen wat je wilt 😂

Momenteel heb ik net 1,5 maand de nieuwe tv+ boxen staan en daar zijn ook soms wat kinderziektes mee. Leuke discussies ook in dat forumdeel waar ik ook weer van profiteer. Drop de tv zorgen daar en wellicht kom ik je daar ook tegen. Of een andere behulpzame klant of KPNer.


@Floris79 Mocht je terug zijn van je week LATTEN en tot de conclusie komen dat je superwifi’s weer aan het stuiteren zijn ondanks de keuze voor kanaal 36 dan even de rust bewaren. Neem een pilletje onder de tong en vervolgens even een reply hier. Ik ben aan mijn kant een stap verder en heb mogelijk nog een oplossing voor jou. Ook als het wel nog werkt is het beter je toch even te melden en even iets te controleren samen.