Skip to main content
Antwoord

Lampjes op SuperWifi punten branden rood sinds stroomstoring

• June 24, 2025
  • 13 reacties
  • 115 keer bekeken

Beste KPN en forummers,

Wij hebben een stroomstoring gehad thuis op 18 juni jl. Sindsdien zijn de beide witte superwifi punten rood.

Ik heb 3x de modem opnieuw opgestart en gereset, maar dat gaf geen resultaat.

Wifi punten via de KPN-app  geprobeerd opnieuw te installeren, geen resultaat, lampjes weer rood.

Ik heb beide superwifipunten gereset (met paperclip), maar na paars lampje weer rode lampjes.

De computer, de laptop en de mobiele telefoons hebben wifi en de super wifi in de meterkast is wel groen, dus KPN box 12 doet het wel verder.

Om verder te komen heb ik de Superwifi punten opnieuw geïnstalleerd

1ste Superwifi aangesloten aan modem: 15 minuten gewacht groen licht

2de Superwifi aangesloten aan modem: 15 minuten gewacht groen licht

Na verplaatsen van superwifi brandt er weer een rood lampje (ook gedraad!)

Ik heb ook nog WPS geprobeerd op 2,4 Ghz, maar ook dát werkt niet. Ik weet het even niet meer. Kan iemand mij vertellen wat ik nog kan doen? Of zijn de wifi punten kapot door de stroomstoring? (groep in de meterkast is eraf geweest hierdoor)

Vriendelijke groeten,

Lindy Heesters

Beste antwoord door Lindy666

De wifipunten haperen al sinds de update van 26 februari dit jaar en willen niet verbinden zonder kabel. De oplossing is de witte Super wifi punten ontkoppelen en nieuwe zwarte wifi punten aansluiten. De monteur is bezig.

Vriendelijke groeten, 

Lindy

13 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • June 25, 2025

Welkom op de community ​@Lindy666, hoewel de aanleiding minder leuk is 😕

Je hebt al goed je best gedaan begrijp ik, om alles weer aan de praat te krijgen. 

Het kan zijn dat de betreffende SuperWifi punten een opdonder hebben gehad toen de groep er uit klapt, of er weer op kwam. Daar wil ik echter niet zomaar van uit gaan, zonder extra dingen te testen! Je geeft aan dat het SuperWifi punt in de meterkast wel groen is, dat is dan een 3e SuperWifi punt? Wat gebeurt er als je die vanuit de meterkast op een andere plek in huis zet? En 1 van de 2 anderen dan juist in de meterkast?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 25, 2025

Hallo Marja,

Ik heb een 3de punt in de meterkast en deze is groen. De andere 2 punten waren rood. Een is nu paars na reset. Dat omruilen heb ik geprobeerd en dan wordt het punt in de kast groen en die ik heb omgeruild rood. Verder werkt de wifi prima, alleen digitale tv niet. Ik ga nog proberen met een lange ethernetkabel van de tv ontvanger naar de modem om uit te sluiten of daar het probleem ligt. Volgens de klantenservice kan ik het beste met de wifi punten naar een KPN winkel.

Zou dat helpen?

Groeten,

Lindy

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • June 26, 2025

Hmm, als ik het goed begrijp werken de SuperWifi punten wél goed doen op de ene locatie (in de meterkast), maar niet op de andere locatie (buiten de meterkast)? Het lijkt me dan ook niet direct dat de SuperWifi punten defect zijn, anders zou alléén het punt dat oorspronkelijk in de meterkast stond, nog goed moeten werken. Je geeft nu aan dat de wifi prima werkt, houdt dit dan in dat je afgezien van de verkeerde kleur van de lampjes, nu geen problemen meer hebt met het internet?

Wat betreft de tv vind ik het een goede eerste test om deze rechtstreeks aan te sluiten. Het kan zijn dat de ontvanger zelf ook last heeft gehad van de stroomstoring, en daardoor nu zo moeilijk doet. Als je via de rechtstreeks bekabelde verbinding nog steeds problemen hebt met de tv, wil ik je aanraden om de ontvanger een ‘frisse start’ te geven. Op die manier wordt alles helemaal opnieuw ingeladen!

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 26, 2025

Beste Marja,

Met de 10 meter lange kabel tussen de modem en de tv ontvanger heb ik dus nu wél tv, maar draadloos werkt het niet. Het ligt dus niet aan de tv ontvanger. Wat zou dit nu kunnen zijn? Ik heb alle stappen al 3x uitgevoerd. Misschien toch de wifipunten? Andere bekabeling tussen superwifi en tv ontvanger heb ik al geprobeerd en dat haalt ook niets uit. Nog goede ideeën?

Vriendelijke groeten,

Lindy

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • June 30, 2025

Helemaal duidelijk ​@Lindy666, dan weten we dat nu ook zeker!

Zou je nog kunnen aangeven of ik dit goed omschreven heb, of dat het toch anders zit? 

Hmm, als ik het goed begrijp werken de SuperWifi punten wél goed doen op de ene locatie (in de meterkast), maar niet op de andere locatie (buiten de meterkast)? Het lijkt me dan ook niet direct dat de SuperWifi punten defect zijn, anders zou alléén het punt dat oorspronkelijk in de meterkast stond, nog goed moeten werken. Je geeft nu aan dat de wifi prima werkt, houdt dit dan in dat je afgezien van de verkeerde kleur van de lampjes, nu geen problemen meer hebt met het internet?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 30, 2025

Het eerste Superwifi-punt wil geen verbinding maken met het tweede Superwifipunt. Aan de modem worden ze groen, kabel eraf en rood. Internet was geen issue maar tv werkt niet en internetsignaal boven -waar Superwifipunt nr 3 rood kleurt-is ook zwak.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Geen enkel SuperWif punt wil dus nog via de wifi verbinden, terwijl ze het allemaal nog wel goed doen als ze bekabeld aan zijn gesloten. 

Zou je nog exact de 8 stappen van de ‘schone installatie’ zoals uitgelegd in dit artikel willen volgen ​@Lindy666? En ze dan ook echt minimaal een half uur aangesloten laten?

Als het hierna nóg niet lukt, zal ik verdere stappen moeten nemen maar laten we hopen dat dit niet nodig zal zijn. Ik hoor graag hoe het er voor staat na de schone installatie!

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 8, 2025

De schone installatie heb ik met de klantenservice doorlopen. Daar het niet gewerkt heeft, komt er woensdag een wifi-monteur. Hopelijk heeft hij/zij een oplossing. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ah, heel goed dat er even iemand ter plaatse komt! Laat je weten hoe het is gegaan ​@Lindy666? 🤞🏻

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • July 9, 2025

De wifipunten haperen al sinds de update van 26 februari dit jaar en willen niet verbinden zonder kabel. De oplossing is de witte Super wifi punten ontkoppelen en nieuwe zwarte wifi punten aansluiten. De monteur is bezig.

Vriendelijke groeten, 

Lindy

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ah, dus dit lijkt toch los te staan van de stroomstoring begrijp ik?  Gezien de monteur er mee aan de slag is gegaan, verwacht ik dat alles weer in orde is met de nieuwe SuperWifi punten ​@Lindy666 😊

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 10, 2025

Alles werkt weer na het vervangen van de witte naar de zwarte superwifipunten. Helemaal top! Dit item kan gesloten worden.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • July 11, 2025

Helemaal super, bedankt dat je het nog even hebt laten weten!