Deze week heb ik mijn 2 SuperWifi 2 apparaten mogen ontvangen. Deze heb ik uiteraard aangeschaft om het bereik van mijn wifi netwerk te verbeteren. Helaas loop ik wel tegen een probleem aan welke ik niet snap. Er is 1 apparaat, een tablet, welke geen verbinding mag maken met het SuperWifi netwerk.
Apparatuur:
Experia V10
-
Model H369A
-
Hardware versie V1.00
-
Software versie V1.01.00T03.8V4
-
Boot loader versie V1.0.00
SuperWifi 2
-
Hardware Versie: 01
-
Firmware versie: 2.00.26
Clients:
-
Tablet (Android)
-
Laptop (Windows)
-
ChromeBook
-
Meerdere telefoons
-
Hue Bridge
-
Thermostaat met Wifi
-
Audio apparatuur met Wifi
-
enz…
Ik ben in het bezit van een Lenovo Tablet (TB-X705F) welke het in principe gewoon goed deed. Hij wordt veel gebruikt op verschillende locaties zonder problemen. Nu heb ik sinds het in gebruik nemen van de SuperWifi apparaten het probleem dat deze niet wil verbinden aan het netwerk. HIj ziet het netwerk wel, maar maakt op geen enkele mogelijkheid een verbinding.
Om met de wel werkende apparatuur te beginnen. Het netwerk werkt wat dat betreft zoals ik had verwacht. Alle apparatuur maakt zonder enige interactie direct een verbinding met het nieuwe netwerk. Dat had ik ook verwacht aangezien de netwerkgegevens automatisch zijn overgenomen van de Experiabox.
De tablet is daar de uitzondering op. Met geen mogelijkheid krijg ik het voor elkaar om een draadloze netwerkverbinding tot stand te brengen. De tablet blijft aangeven dat het netwerk wel bekend is, maar wanneer normaal gesproken er dan een verbinding wordt gemaakt blijft dat nu uit. Ook wanneer ik handmatig op "verbinding maken" klik geeft dat geen resultaat.
Ik heb inmiddels voor de zekerheid de tablet een keer volledig naar de fabrieksinstellingen terug gezet. Helaas zonder resultaat.
Ik heb de tablet weer aan een ander netwerk geprobeerd te koppelen, en dit ging zonder problemen. Dit netwerk was een 2,4 en 5 ghz netwerk. Inclusief bandsteering enabled.
Ik heb vervolgens ook geprobeerd om een extra netwerk aan te maken. Niet het gastnetwerk, maar echt een extra wifi netwerk. Ik heb deze zowel met 2,4 als met 5 ghz geprobeerd te maken. Het netwerk aanmaken is geen probleem. Het netwerk wordt ook gezien op de tablet in zowel 2,4 als 5 ghz netwerk. Zowel met bandsteering aan of uit. Het resultaat blijft hetzelfde.
Uiteraard is het modem herstart, en heb ik de WifiManager gebruikt. Die was niet echt behulpzaam voor dit geval, anders dan dat hij geen problemen kon vinden.
Tevens heb ik ook geprobeerd of het verschil maakt of het probleem maar met 1 superwifi punt bestaat. Zoals verwacht maakt dit geen verschil.
Ik ben dus benieuwd of iemand dit probleem herkend? Heeft iemand een oplossing?