Skip to main content

Hoi,

Ik heb 2x KPN wifi versterkers in huis met 200Mb/s. Soms merk ik echter, met name beneden dat hij z'n verbinding verliest. Ik ben redelijk kundig dus heb ik naar de instellingen van de versterkers gekeken. Nu zie ik dat de wifi versterker boven op 5G staat en beneden (primair) staat dat niet.

Enig idee of en hoe ik dit ook op 5G kan zetten? 

Het zal gaan om 5 GHz

Ja erg verwarrend.

Ja, 5GHz.

Beste ​@Mick59 welke wifipunten heb je van KPN, de zwarte ronde of de witte ronde en met welke firmware?

Die witte, die heb ik al 3 jaar

Ik heb de witte.

Beneden heeft firmware: 1.00.22 → daar staat bij SuperWifi

Boven heeft firmware: 1.00.22 → Staat bij, 5GHz

Hoi ​@Mick59. Ik begrijp nog niet helemaal wat je bedoelt. Zou je misschien enkele printscreens kunnen delen van schermen waarop zichtbaar is dat er een verschil in de instellingen zit tussen de versterkers? 

Je zit nog op de oude SuperWifi software wat betekent dat wanneer je een V10 hebt, dat daarop de Wifi uitgeschakeld dient te staan. Is dat bij jou ook het geval? 

Laat het maar weten, dan kunnen we daarna kijken of we je verder kunnen helpen :) 

Dank voor je reactie.

Ik kan geen printscreen achterlaten.

Hoe bedoel je "oude SuperWifi software" die wordt toch automatisch geupdate?

Hoe zou ik die anders moeten updaten?

Als het goed is zenden de Superwifi zowel een 2,4Ghz als een 5Ghz signaal uit. Ik ben dan ook net als mijn collega Arjan benieuwd hoe de instellingen pagina van de primaire Superwifi eruit ziet. Je kunt als het goed is ook in de instellingen dan de 5GHz band aanzetten mocht die onverhoopt uitgeschakeld zijn. 

Om een afbeelding hier achter te laten gebruik je het icoontje van de 2 bergen ​@Mick59 

Ik heb van alles geprobeerd maar de

wifi versterker benden staat op 2.4GHz en de versterker boven staat op 5GHz.

Beneden staat hij op superWifi

En boven staat hij op 5GHz.

En de settings van de Experiabox. Wifi staat dus uit.

@Mick59 

de gene die beneden staat zit met een vaste kabel op de Experiabox V10 aangesloten, daarom staat hier ook Primair bij. bij deze zie je dus geen draadloze verbinding staan, omdat deze niet draadloos aangesloten is.

bij de Super wifi die boven staat, daar staat wel draadloos bij omdat hij draadloos verbonden is met het super wifi punt van benden. de 5Ghz wil zeggen dat die via de 5Ghz verbonden is met beneden.

dit is dus gewoon een normale situatie wat ik hier zo zie op de screenshots.

wifi op de Experiabox V10 moet in dit geval ook uit staan, dus ook dit is normaal.

Kan ik 2.4GHz beneden uitschakelen en alles op 5GHz laten draaien. Of kan ik ervoor zorgen dat bijvoorbeeld een iPad altijd op de bovenste Wifi versterker verbonden blijft? 

nee aan de primaire wifi kun je niet instellen of je 2.4 of 5 Ghz wilt gebruiken, deze worden allebei gebruikt bij de primaire wifi. wel zou je een extra wifi netwerk kunnen aanmaken voor enkel 5Ghz.

je kunt helaas niet instellen met welke je bent verbonden, roaming zorgt ervoor dat je eigenlijk altijd met het sterkste wifi signaal verbonden bent.

Hey ​@Mick59. ​@joey92 heeft je al goed uitgelegd dat beide Wifi punten de 2,4GHz en 5GHz frequentie uitzenden, dus daar gaat vooralsnog niets fout mee. Wel kun je afdwingen dat apparaten in huis alleen met 5GHz verbinden, door middel van Extra Wifi in te stellen. Dan geef je beide frequenties een eigen SSID (Wifi naam). Hoe je dat doet lees je hieronder. 

Reageer