Skip to main content

Hallo, om betere wifi in huis en tuin te hebben wil ik drie arcadyan wifi versterkers aansluiten, alle via UTP op de router.
Hoe kan ik de drie wifi versterkers het beste instellen? alle met dezelfde naam en wachtwoord? of juist per locatie een eigen naam en wachtwoord? En waarschijnlijk nog de belangrijkste vraag: hoe zorg ik ervoor dat de wifi signalen van de drie kastjes elkaar niet gaan tegenwerken?

Hoop dat ik de vraag duidelijk heb gesteld en iemand mij ff op weg kan helpen!

dank en groet, Edgar

Hallo @Edgar Spruijt als je de kpn versterkers gaat gebruiken, dan krijgen ze allemaal dezelfde naam en wachtwoord.

 


Hallo @JanD, duidelijk antwoord! dankjewel. ik ga het zo instellen. Via deze instelling zoekt je apparaat zelf de sterkste zender op denk ik en heeft de naam en wachtwoord al per kastje.
Zijn er nog tips hoe om te gaan met de 2,4 en 5 GHz instelling? 


Hallo @Edgar Spruijt als je versterkers de nieuwste software hebben kun je de functie 'extra wifi' activeren, dat kan nuttig zijn om apparaten te verbinden die moeite hebben te connecten met een bepaalde wifiband, bij de extra wifi kun je de 2.4 en de 5.0 band aparte namen en wachtwoorden  geven.

 


Welke versterkers heeft u precies? Wit of zwart? Rond of vierkant? 


ik heb de witte vierkante Arcadyans (met afgeronden hoeken) ;-)

 


@Nick83 ik heb de witte vierkante Arcadyans (met afgeronden hoeken) ;-)


Hoi @Edgar Spruijt, welkom op ons forum!

Dit is al weer even een ouder type en werkt net even iets anders dan de nieuwere wifiversterkers. De Extra wifi zit helaas ook niet op deze wifiversterkers.
In de meeste gevallen is het het handigst 2,4Ghz en 5Ghz dezelfde naam te geven maar niet alle apparaten gaan daar even goed mee om. De verbinding valt dan even weg. Je kunt op deze wifiversterkers 2,4Ghz en 5Ghz ook allebei een eigen naam geven, dan heb je meer controle over welke frequentie je apparaat mee laat verbinden.

Op deze pagina kun je ook de handleiding vinden van deze wifiversterker: WiFi Versterker


@Thomas , dankjewel voor het aanvullende antwoord, ik heb ze ondertussen allemaal dezelfde naam gegeven en het werkt best prima. Tijdens et instellen kwam ik ook een instelling tegen dat de arcadyan wat sneller zijn verbinding los laat waardoor overschakelen naar een volgend station beter verloopt. Dat was denk ik het antwoord wat ik nodig had. Probleem is dat als je contact hebt met één kastje op afstand terwijl je al dichtbij een volgend kastje bent dat je dan een trage verbinding hebt wat niet hoeft.

maargoed, zo leren we steeds verder. De instelling van 2,4 en 5 Ghz zal ik me ook nog wel eens in verdiepen, hebben nu beide dezelfde naam en wachtwoord, ik laat het kastje het zelf maar regelen. snelheid is goed genoeg voorlopig.

 


Ah top! Bedankt voor je terugkoppeling!