Skip to main content

Goedemorgen,

Zojuist valt mij op dat mijn 3 super wifi-puntem niet meer in de thuis-app staan. Ze werken wel naar behoren. Het is niet mogelijk om ze opnieuw te installeren via de qr-code.

Daarnaast vraag ik mij af waarom de app niet kan werken zoals de app van Deco. Mijn ervaring met deze mesh-set is dat de toegang en instellingen veel makkelijker en sneller zijn te benaderen. Toen de superwifi-punten nog in mijn app te benaderen waren, duurde het erg lang voordat deze zichtbaar werden. 

Hoi @mhkpn en welkom op het forum! Gek dat ze ineens uit de app verdwenen zijn. Heb je de Thuis app al eens opnieuw geïnstalleerd? Ik ben benieuwd of ze dan wel te vinden zijn in je netwerk. Zo niet, test het dan via de Thuis app van een ander toestel. Mochten ze daar wel op te zien zijn, herstart jouw toestel dan. Ik hoor graag of het gelukt is! 


Als u Deco's heeft, waarom heeft u dan nu SuperWiFi's? 


Hoi @mhkpn en welkom op het forum! Gek dat ze ineens uit de app verdwenen zijn. Heb je de Thuis app al eens opnieuw geïnstalleerd? Ik ben benieuwd of ze dan wel te vinden zijn in je netwerk. Zo niet, test het dan via de Thuis app van een ander toestel. Mochten ze daar wel op te zien zijn, herstart jouw toestel dan. Ik hoor graag of het gelukt is! 

Zowel na het opnieuw installeren als op een ander toestel verschijnen ze niet.

 

@Nick83 de Deco's gebruikte ik toen ik nog internet via Ziggo had. Nu niet meer.


ligt niet alleen aan jou, ik heb dit ook sinds de laatste 60 firmware. kpn kan weer aan de slag met een bugfix hiervoor. helaas een hoop problemen met deze wifi versterkers


@mhkpn @boswei Zouden jullie dan beiden alles willen ontkoppelen, resetten en opnieuw instellen van het begin af aan? Dat is meestal de oplossing voor apparaten die niet in de app verschijnen en ik ben benieuwd of het bij jullie ook werkt. 


Dat is meestal de oplossing, maar nu niet. Daarnaast werkte het goed voor de modem update naar ..60. Maar zal het nog een keer proberen..


Bedankt voor de hulp! Na resetten van de modem en vervolgens (na resetten) toevoegen van de wifi versterkers aan de KPN app (doorlopen stappen in de app) zie ik de versterkers weer netjes in de KPN app. Het toevoegen van de versterkers kost allemaal wel 

heel veel tijd (ik heb er 3) maar het werkt gelukkig weer. 

 

Tijdens het toevoegen van de Wifi versterkers werden ze ook allemaal geüpdatet naar een nieuw software versie, dus misschien dat dit ook wat triggerde icm met de nieuwe software/firmware (60) op de modem. 


@Nick83 de Deco's gebruikte ik toen ik nog internet via Ziggo had. Nu niet meer.

Waarom niet?


Fijn dat het gelukt is @boswei en bedankt voor het terugkoppelen! Ik markeer je reactie als antwoord, mochten toekomstige klanten hier ook tegenaan lopen. Hopelijk blijft alles vanaf nu netjes zichtbaar in de Thuis app. 


@Nick83 de Deco's gebruikte ik toen ik nog internet via Ziggo had. Nu niet meer.

Waarom niet?

De Deco's had ik in bruikleen en weer retour gestuurd toen het abonnement bij Ziggo eindigde.


Ok. Ik wist niet dat Ziggo de Deco's in bruikleen uitgaf. 


Ook hier zijn na het resetten van de modem de punten weer zichtbaar.

Wat ik wel vreemd vind, is dat ik naast een wifipunt sta en de app aangeeft dat ik met een wifipunt op een verdieping hoger ben aangesloten. Hoe kan dit?

 

(De geuploade afbeelding kan ik helaas niet verwijderderen.)

 

 


Het komt vaker voor dat de apparatuur niet altijd met het dichtstbijzijnde wifi punt verbindt. Dat is lastig recht te zetten, maar je kunt het resetten van alles (inclusief de SuperWifi punten) nogmaals proberen, en dan kijken of je apparaat wel meteen met de goede verbindt. 


Goedemiddag,

Ik heb een soort gelijk probleem maar dan alleen met de Experia Wifi (zwart, vierkant), deze zie ik niet meer in mijn app verschijnen. Moet ik dezelfde stappen doorlopen, dus ontkoppelen, resetten en opnieuw instellen? ik had al geprobeerd met de stekker van het modem eruit halen maar dat had geen effect.

Ik hoor het graag.


Ik heb hetzelfde probleem. Een paar weken geleden alles opnieuw geïnstalleerd zoals hierboven beschreven. Het probleem was hiermee opgelost en mijn 3 wifi versterkers waren weer zichtbaar in de app. Nu zijn ze weer verdwenen en ik zie het niet zitten om alles weer te resetten. Ik mag hopen dat er toch wel een betere oplossing is dan resetten.


Hoi allen,

Ik had tot gisteren hetzelfde probleem en al veel geprobeerd (stekkers modem/en superwifi/s eruit en weer in, reset superwifi's naar fabrieksinstellingen, thuis-app opnieuw geinstalleerd en nog meer. Al heel wat tijd kwijt om het zelf op te lossen. Op de site van KPN kon ik bij vraag en antwoord totaal niks vinden over deze problematiek. Omdat ik er met chat en bellen uiteindelijk ook niet door kwam (zucht) uiteindelijk op dit forum gezocht en al snel hierop uitgekomen. Uiteindelijk bleek de resetknop op het modem de oplossing.

Dank voor het delen van de info. Het heeft mij goed geholpen. Slecht dat hierover niks te vinden is in de reguliere KPN Q&A's.


Hoi allen,

Ik had tot gisteren hetzelfde probleem en al veel geprobeerd (stekkers modem/en superwifi/s eruit en weer in, reset superwifi's naar fabrieksinstellingen, thuis-app opnieuw geinstalleerd en nog meer. Al heel wat tijd kwijt om het zelf op te lossen. Op de site van KPN kon ik bij vraag en antwoord totaal niks vinden over deze problematiek. Omdat ik er met chat en bellen uiteindelijk ook niet door kwam (zucht) uiteindelijk op dit forum gezocht en al snel hierop uitgekomen. Uiteindelijk bleek de resetknop op het modem de oplossing.

Dank voor het delen van de info. Het heeft mij goed geholpen. Slecht dat hierover niks te vinden is in de reguliere KPN Q&A's.

Wat gebeurd er na het indrukken van de reset knop. Gaat deze dan naar fabrieksinstellingen?


Geen idee. Maar het was wel de oplossing.Â