Skip to main content

Sinds een maand geleden zijn de versterkers in ons huis opeens gaan stoppen met werken, helemaal uit het niets. Het gaat hierbij om beide de wifi en de kabelconnectie. 

Het modum werkt echter wel beide wifi en kabel, en ja we hebben alles al meerdere keren lang en kort opnieuw opgestart en gereset. 

Welke ... routers ... heeft u?

Bedoelt u niet gewoon WiFi versterkers? 


@Nick83 Haha ja sorry ik bedoel versterkers, ben zo gewend ze routers te noemen sorry. 


En een fiets noemt u ook een vrachtwagen zeker?

Welke versterkers heeft u? Experia WiFi's? SuperWiFi's? Zwart of wit?


@Nick83 Het zijn experias en ze zijn wit, bedankt. 


Onder andere branden de onderste lampjes op de experia ook, we hebben geprobeert alles te verplaatsen, herstarten, op het knopje van de versterker te drukken. 

 

Het gaat ook om 2 versterkers die allebei tegelijkertijd gestopt zijn met werken, de wifi is wel te zien in de wifi instellingen van al onze apparaten maar hij geeft aan geen verbinding te kunnen maken en kabel doet het ook niet. 

 

Wij hebben bij KPN een abbonoment van 100mb down maar als wij iets instaleerde meten wij altijd dat hij maar met 5mbs aan het downloaden is. 


Maakt u svp even fotos vd apparatuur en plaats die hier, zodat we eventueel kunnen meedenken. Het is zo niet duidelijk wat er nu precies aan de hand is.  Kpn heeft nl experiawifi (vierkante zwart) , superwifi 1.0 ( witte rond), superwifi 2.0 (zwarte rond), en 1e generatie wifiversterkers (vierkante witte). De laatst genoemde moet echt op een andere manier ingesteld worden na eventueel resets. Bvd.

Het liefst die wifiversterkers (vierkante witte) der uit en nieuwste superwifi aanschaffen..


@Nick83 Het zijn experias en ze zijn wit, bedankt. 

Er bestaan een "experia" versterkers. Dus nogmaals de vraag: welke heeft u? Zijn dat deze?

Of deze?

 


Hallo @Hua 

Wij hebben bij KPN een abbonement van 100mb down maar als wij iets installeerden, meten wij altijd dat hij maar met 5mbs aan het downloaden is. 

Je hebt een internetsnelheid van 100Mbit/s. Dus Mbit

Je download geeft aan 5MBit/s. Dus MBit.

Dat is een factor 8 sneller, dus je downloadt met 8x5= 40Mbit/s, dat is een mooie draadloze snelheid, niets mis mee.

Draadloze snelheden zijn gemiddeld ongeveer de helft van de bekabelde snelheid.

 

 

 


@Nick83 @Steve Mnt Het zijn de versterkers op de tweede foto van @Nick83 Waarschijnlijk de 1e generatie die wit zijn. Nou snap ik dat deze waarschijnlijk erg oud zijn maar zijn wij in een moeilijke positie om nieuwe aan te schaffen. Dus als het probleem verholpen zou kunnen worden met deze versterkers zou het heel fijn zijn.  Als fotos nog steeds nodig zijn kan dat maar er zhet zijn zeker weten die van de tweede foto


Ok. De vierkante dus. Zijn deze met een kabel verbonden met het modem? 

Welk modem heeft u eigenlijk? De Experiabox? De v8, v9, v10 of de v10a? 

Of heeft u de zwarte KPN Box 12?


https://www.kpn.com/internet/wifi-versterker/handleidingen.htm#!/device/kpn/wifi-versterker

 

Mocht je ze echt niet meer werkend krijgen dan kun je eventueel deze aanschaffen als vervanging ivm de kosten . Zijn een prima alternatief 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1107807/experia-wifi/?soPos=573


@Steve Mnt Bedankt! Dat is inderdaad een stuk betere prijs! Ik zal het waarschijnlijk wanneer ik kan binnen huis halen. 

 

@Nick83 De versterkers zijn via zo'n stopcontact doosje in de muur met een kabel verbonden, niet direct een kabel zeg maar. De modem is een V10 model, bedankt. 


Hoi @Hua, die zijn inderdaad aan de oude kant. Maar kunnen zeker nog werken. Je hebt al het een en ander geprobeerd. Heb je ze ook gereset en als nieuw geïnstalleerd? Werken ze daarna weer?


Puur me eigen ervaring alleen ik kom de laatste tijd vaker defecte dualband versterkers tegen. (Zo heten ze) 

Ze zijn ook al dermate lang niet uitgegeven/verkocht dat ze zeker uit de garantie zijn.

 

Persoonlijk zou ik niet voor de zwarte experia wifi gaan zoals @Steve Mnt deelt maar superwifi 2.0 punten, behalve dat deze wifi6 en roaming ondersteunen zijn deze ook gewoon nieuw van de band en zullen ze langer mee gaan. De experia wifi is inmiddels alweer zo'n 4 jaar oud. Als je thuis de KPN wifi manager doorloopt kan je ze tegen een gereduceerd tarief aanschaffen en zijn ze niet 199 maar 109. 


@Bart_Z  Ik heb hem zonet opnieuw geprobeerd te resetten zoals dat in de handleiding beschreven staat maar het power lampje blijft continu oranje en het wps lampje knippert blauw. 

 

@Ik_Combineer  Ik zou willen zeggen dat dat een mooie prijs is maar zelfs 109 euro is voor ons nu gewoon niet te doen, jammer genoeg. Anders had ik waarschijnlijl al een monteur geboekt. 


@Bart_Z  Ik heb hem zonet opnieuw geprobeerd te resetten zoals dat in de handleiding beschreven staat maar het power lampje blijft continu oranje en het wps lampje knippert blauw. 

 

@Ik_Combineer  Ik zou willen zeggen dat dat een mooie prijs is maar zelfs 109 euro is voor ons nu gewoon niet te doen, jammer genoeg. Anders had ik waarschijnlijl al een monteur geboekt. 

Oranje power lampje betekent dat die in fabrieksstand staat. Er kan nu via een browser worden ingelogd mbv de pincode op het stickertje. Dan kan de wifi en het wachtwoord opnieuw worden ingesteld.


@Bart_Z  Ik heb hem zonet opnieuw geprobeerd te resetten zoals dat in de handleiding beschreven staat maar het power lampje blijft continu oranje en het wps lampje knippert blauw. 

 

@Ik_Combineer  Ik zou willen zeggen dat dat een mooie prijs is maar zelfs 109 euro is voor ons nu gewoon niet te doen, jammer genoeg. Anders had ik waarschijnlijl al een monteur geboekt. 

Oranje power lampje betekent dat die in fabrieksstand staat. Er kan nu via een browser worden ingelogd mbv de pincode op het stickertje. Dan kan de wifi en het wachtwoord opnieuw worden ingesteld.

En het blauwe knipperen betekent dat de ethernetverbinding met modem niet lukt.


@BruisTablet @Bart_Z We hebben hem gereset, en opnieuw ingesteld via de wizard, maar nu knippert het wps lampje blauw en gebeurt er niets. Geen wifi of ethernet. 


Ik had eerst natuurlijk verkeerde informatie gegeven. Die even verwijderd. 

Knipperend blauw betekent: De WiFi Versterker heeft verbinding met de Experia Box. Knippert oranje De WiFi Versterker kan geen verbinding maken via de WPS-functie.

Als je hem nu nogmaals reset. hoe gaat het dan.