moet je eerste superwifi-punt met een ethernetkabel verbonden blijven met je modem?
moet je eerste superwifi-punt met een ethernetkabel verbonden blijven met je modem?
Alleen als je de witte SuperWifi 1-punten gebruikt in combinatie met modem Box 12. In alle andere gevallen niet.
Piet.
Dit is afhankelijk van welk modem en welke superwifi je hebt
Als je een Box12 of v10a hebt dan hoeft dit niet. Heb je een ander modem van KPN of een eigen modem dan wel.
Als het mogelijk is dan raad ik je aan om de superwifi punten bedraad aan te sluiten. Je kan ze dan wat verder uit elkaar zetten en je hebt er dan minder last van als er eens 1 uitvalt.
Welk en type modem heb je van KPN in bruikleen
Heb je de nieuwste software op de modem, dan wordt het antwoord heel anders.
Hoi
Ik heb een Experia Box V10 en geen idee wat “de firmware”is, haha. Dan heb ik twee KPN super-wifi 2.0 punten aangeschaft, want dan kon het allemaal “lekker draadloos'. In het pakket zaten dus twee zwarte schijven, een snoer met een stekker en een usb-dingetje en een snoer met 2 usb-dingetjes. Het leek niet heel moeilijk; stop het gele stekkertje (usb) in een vrije poort op de router. Of heet dat modem? Die had ik niet, een vrije poort. Heb ik van schrik dus iets gekocht waarmee je extra poorten hebt, de naam is me even ontschoten. Dat ding moet natuurlijk verbonden worden met de router/modem, maar waarmee? Heb ik maar weer een ethernet-kabeltje gekocht. Het eerste WIFI-punt moet óók met een stekker in het stopcontact. Zit het stopcontact vol! Heb ik weer een “verleng-doosje” aangeschaft voor een extra stopcontact. Al met al dus veel “extra draden” én géén ruimte meer. Bij de meeste mensen (denk ik) komt er vanalles binnen IN de meterkast, dáár waar de router/modem dus blijkbaar niet moet staan, en DUS een eerste WIFI-punt óók niet. De snoertjes zijn vaak te kort om zulke dingen “ver weg” van de meterkast te plaatsen. Ik heb de router/modem nu naast de meterkast op de grond staan met 1 WIFI=punt eraan. Het tweede WIFI=punt moet óók (tijdelijk) aangesloten worden op een stopcontact, maar het snoer met stekker en aansluiting (de adapter denk ik) is dus al in gebruik door WIFI-punt 1. Ik dacht dan nog maar zo'n snoer te bestellen bij de KPN, maar dat kan ik nergens vinden. Ik naar de “computerwinkel", wordt mij geadviseerd toch echt bij de KPN te bestellen, want het is nogal een specifieke adapter. Ik was er klaar mee en dacht een monteur van de KPN in te schakelen om de boel vakkundig te installeren. Dat kan niet, dan moet ik eerst weer iets kopen. Het léék niet heel moeilijk en “lekker draadloos"….sja...
Het is even wat inlees werk maar we hebben flink wat artikelen over het aansluiten van de apparatuur,
https://community.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.