Skip to main content

Moet bij het gebruik van de Superwifipunten (Witte versie model WE410443B-99) in combinatie met de KPN Box12b altijd het eerste wifipunt met kabel verbonden blijven aan de Box12?

Of kunnen twee Superwifipunten nadat ze zijn geconfigureerd los gebruikt worden?

Het antwoord op je vraag is JA.

Het Wifipunt neemt de Wifi taken van je modem over en zal “eventueel” de Wifi van de modem uitschakelen. Als dit niet gebeurd is het verstandig deze zelf uit te zetten via de knop op de modem ingedrukt te houden tot het Wifi lampje uit gaat (ca.10 sec)

Eventuele extra punten kunnen na installatie verdeeld worden door de woning.
Als je de installatie via de handleiding volgt (boekje of online) kan het bijna niet mis gaan.

Succes!


Hangt er vanaf welke firmware u heeft op de KPN Box. Als de firmwareversie eindigd op 60E, dan zou u ze beide draadloos moeten kunnen gebruiken.

Heeft u nieuwere firmware, dan moet er 1 bekabeld aangesloten zijn. Later krijgen de witte SuperWiFi's een update zodat ze weer beide draadloos kunnen. Maar ik denk dat da nog wel ff gaat duren voordat het zover is.

Als u de mogelijkheid heeft om ze bekabeld aan te sluiten: altijd doen. Dat is veel beter.


Dank je. Het wifi-signaal van de Box12b is behoorlijk sterk.

Mijn idee is om deze wifi te gebruiken voor de beneden etage.

Op de 1e etage een Superwifipunt en op de 2e etage ook een Superwifipunt.

Zo heb ik drie punten. Maar als ik de wifi van de Box12 uitzet, dan maar twee.

Geeft het problemen als de wifi in de Box12 aan blijft?

 


Ha @Lobbo, op het moment dat je de nieuwe firmware hebt, dan werken de SuperWifi 1 punten niet meer samen met de Box 12. Betekent dat je, als je de wifi aan laat staan, twee aparte wifi punten hebt. Dat is geen probleem, in principe, maar zorgt er dus wel voor dat je geen ‘naadloze’ verbinding hebt. 


Ha @Lobbo, op het moment dat je de nieuwe firmware hebt, dan werken de SuperWifi 1 punten niet meer samen met de Box 12. Betekent dat je, als je de wifi aan laat staan, twee aparte wifi punten hebt. Dat is geen probleem, in principe, maar zorgt er dus wel voor dat je geen ‘naadloze’ verbinding hebt. 

Dank je Marcia. Je hebt dus geen Mesh-netwerk meer begrijp ik.

Is dit wel het geval met de zwarte Superwifi punten. Kunnen deze gelijktijdig met de wifi uit de Box12b gebruikt worden?


Is dit wel het geval met de zwarte Superwifi punten. Kunnen deze gelijktijdig met de wifi uit de Box12b gebruikt worden?

Ja. Maar die zult u zelf moeten kopen. KPN ruilt ze niet om.

Maar welke firmware heeft u nu op de KPN Box? Als het goed is, dan zou dat de 60E versie moeten zijn. En dat zou ook voorlopig nog zo moeten blijven. KPN weet dat u witte SuperWiFi's heeft en zal dus uw KPN Box niet updaten naar de nieuwste firmware. 


Er staat Software versie SGEJ1000060E in de Box12b

KPN weet niet dat ik witte Wifipunten heb, want ik heb deze niet via KPN gekregen.

 

 


Er staat Software versie SGEJ1000060E in de Box12b

KPN weet niet dat ik witte Wifipunten heb, want ik heb deze niet via KPN gekregen.

KPN weet dat wel. Die dingen melden zichzelf automatisch aan bij KPN. 


Okeeee…. that makes  sense.


Reageer