Skip to main content

Ik heb vandaag twee Superwifi extenders geinstalleerd. Naar een beetje spelen heb ik goed wifi door het hele woning, dus prima. Alleen sindsdien zie ik geen netwerk topologie meer bij de thuisnetwerk, en zie ook geen verbonden apparaten. Hebben jullie suggesties om hoe ik dit kan verbeteren? 🤷🏼

 

KPN box 14

2x Superwifi 2 extenders

@Simon_L Ik heb box12 maar als bij mij de topologie niet aanwezig of niet volledig geladen is, help een herstarten van het modem.


@TDN bij mij helaas helpt dat niet :( 


Hoi Simon ik heb even navraag gedaan en dit is helaas een bekend probleem.

Het probleem wordt dan veroorzaakt door één van je apparaten binnen je netwerk, niet in de zin dat deze defect is maar het gaat dan mis bij het opvragen van het netwerkoverzicht.

Als het netwerkoverzicht wordt opgevraagd kijkt die naar een responsetabel en soms bevat die tabel dan de verkeerde informatie van één van je apparaten waardoor de webinterface vastloopt en niets meer laat zien.

Je zou het apparaat kunnen achterhalen welk apparaat het is door alles los te koppelen en dan één voor één weer aan te sluiten. Na elk apparaat check je dan de topologie weer en kijk je welk apparaat dit veroorzaakt. 

Dit is wel arbeidsintensief maar op dit moment de enige oplossing die ik kan bieden. We werken aan een update maar het is nog niet bekend wanneer deze komt.


Hoi Simon ik heb even navraag gedaan en dit is helaas een bekend probleem.

Het probleem wordt dan veroorzaakt door één van je apparaten binnen je netwerk, niet in de zin dat deze defect is maar het gaat dan mis bij het opvragen van het netwerkoverzicht.

Als het netwerkoverzicht wordt opgevraagd kijkt die naar een responsetabel en soms bevat die tabel dan de verkeerde informatie van één van je apparaten waardoor de webinterface vastloopt en niets meer laat zien.

Je zou het apparaat kunnen achterhalen welk apparaat het is door alles los te koppelen en dan één voor één weer aan te sluiten. Na elk apparaat check je dan de topologie weer en kijk je welk apparaat dit veroorzaakt. 

Dit is wel arbeidsintensief maar op dit moment de enige oplossing die ik kan bieden. We werken aan een update maar het is nog niet bekend wanneer deze komt.

Ik heb jouw advies eens geprobeerd van het weekend, maar het is echt random bij apparaten dat dit gebeurd. Je moet zowat heel je netwerk uitzetten, dus deze fix gaat echt het doel voorbij.


@SaltyBart Ja ik erken dat het niet echt een supper efficiënte fix is, maar dat is het enige alternatief wat ik kan bieden op dit moment. Het is bekend en hopelijk zal dit met een toekomstige update verholpen worden. 


@Remco van KPN voor mij is dat simpel - de topologie werkt prima voor dat ik de repeaters hebben geïnstalleerd. Dus het apparaat dat de probleem veroorzaakt is de repeater zelf


@Remco van KPN voor mij is dat simpel - de topologie werkt prima voor dat ik de repeaters hebben geïnstalleerd. Dus het apparaat dat de probleem veroorzaakt is de repeater zelf

Bij mij werkt het nu inderdaad ook 90% van de tijd zonder de SuperWiFi2..