Skip to main content

Na een stroomuitval vallen alle 3 mijn Wifipunten (2x wit, 1x zwart) elke keer op rood. Het kost mij elke keer uren om alles weer aan de praat te krijgen. Reset, herstart etc.. Waarom krijgen deze punten geen IP address? Zelf na het aansluiten van een netwerkkabel aan de V12 box helpt niet om ze draadloos weer op groen te krijgen. Tijdens het rechtstreeks aansluiten zijn ze groen. Na 30m haal ik de netwerkkabel los en vallen ze weer op rood. 

Ik ben er eigenlijk behoorlijk klaar mee en vraag mij af of dit ook zo werkt bij andere providers. Of weet iemand of er andere opties zijn om dit automatisch aan de praat te krijgen wanneer de stroom eraf geweest is?

alvast dank!

Casper

Hoi Casper,

Dank je wel voor je bericht en het delen van je ervaring. Het klinkt echt frustrerend dat je WiFi-punten na elke stroomuitval zoveel problemen geven, vooral omdat het zoveel tijd kost om alles weer werkend te krijgen. We willen je natuurlijk zo goed mogelijk helpen om dit probleem op te lossen!

Je geeft aan dat de punten na het rechtstreeks aansluiten op de V12 box wél weer op groen gaan, maar zodra de kabel eruit is, valt alles terug naar rood. Dit lijkt erop te wijzen dat er mogelijk twee dingen spelen. Het zou kunnen dat de SuperWiFi-punten te ver van elkaar of van de V12 staan, waardoor ze na de stroomuitval geen goede draadloze verbinding kunnen maken. Heb je toevallig geprobeerd om de punten iets dichterbij te plaatsen om te zien of dat verschil maakt?

Een andere mogelijkheid is dat er iets misgaat in het toekennen van IP-adressen na de stroomuitval. Heb je dit probleem ook als de stroom langer dan 30 minuten uit is geweest, of treedt het altijd meteen op na elke onderbreking? Hoe vaak heb je eigenlijk te maken met stroomuitval? Dit kan ook invloed hebben op hoe stabiel het systeem weer opstart.

Voor de volledigheid deel ik ook nog even een uitgebreid kennisbank topic met jou:

 


Hoi Erwin,

Er is een flinke stroomstoring geweest bij de netbeheerder en bij mij thuis. Dit heeft waarschijnlijk een piekspanning opgeleverd en mijn modem een tik gegeven. Er komt vandaag een monteur, omdat mijn modem nu regelmatig uitvalt. 

 

Gr, Casper


Helaas belt KPN 45 minuten voor de eindtijd v/d afspraak af via een zeer onvriendelijke dame van de planning! Nog een dag klooien met internet dus… en toch maar rondkijken voor een stabielere provider. 


Reageer