Skip to main content
Vraag

Na update valt constant de internetverbinding via KPN Wifi versterkers weg

• 22 maart 2025
  • 5 reacties
  • 58 keer bekeken

Laatst een update gehad van de Modem. Nu valt continu de verbinding bij de wifiversterkers weg. Ondanks alles al gereset te hebben lukt het me niet om het te verhelpen.. Heeft iemand hier nog dingen om te proberen? Of is er iets anders aan de hand?

Ik hoor graag!

5 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8320 reacties
  • 22 maart 2025

Beste ​@Thomassdg welk modem heb je met welke firmware?

Welke wifiversterkers heb je (van KPN?)

De witte ronde, de witte vierkante of de zwarte ronde of de zwarte vierkante met welke firmware?

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 22 maart 2025

Hoi Jan

Modem is de box 12 met firmware ; V12.C.24.05.08

Gaat om de witte ronde versterkers met firmware ; SW1.C.24.13.06

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Thomassdg, dat is niet het effect wat je met een update wilt zien natuurlijk. In de Product Update over deze update geven we een aantal meer tips die je in zo'n geval kunt proberen: 

Heb je die stappen allemaal al geprobeerd? Wat kwam daar uit?

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 25 maart 2025

Hi Jasper,

Vanmiddag en vanavond even alles geprobeerd.. Dus gereset en modem opnieuw opgestart. Nu staan de wifi punten er gelukkig in maar krijg ik als er mee verbind. Zegt die geen netwerk verbinding. 

Doe ik hem uit/aan wifi verbinding verbind die automatisch met de modem. Dus niet met het wifipunt. Dat is al raar. 

En weet niet als het normaal is maar mijn wifi punt stuurt nu de verbinding door naar het andere wifi punt terwijl ze hiervoor eigenlijk 2 losse punten waren in het overzicht. 

Wat nu ook niet meer kan is een eigen verbinding opzetten voor 2,4ghz. 5ghz staat uit maar blijft wel in het overzicht staan en kun je mee verbinden.(sowieso raar) Terwijl met 2,4ghz kun je niks mee.(staat ook uit maar blijft in de lijst). Kan hem niet uit of aan zetten.. Is dit een bug of doe ik hier wat verkeerd? 

Jasper van KPN
Moderator

Hoe ze met elkaar verbinden is ook afhankelijk van de opstelling. Als ze net te ver staan om verbinding te maken met het modem zullen ze bijvoorbeeld met het dichtstbijzijnde punt kunnen verbinden. Je zou ze wat dichter bij elkaar kunnen plaatsen, om te kijken of de onderlinge verbinding daarmee beter wordt.

Voor de Wifi instellingen kan je dit artikel in de Kennisbank doornemen, die kan je daarbij helpen: 

Reageer