Skip to main content
Vraag

Na update zijn SuperWifi 1 punten niet meer te zien in MijnKPN app. Telefoon verliest ook vaak Wifi verbinding

• 7 maart 2025
  • 10 reacties
  • 113 keer bekeken

Goedemiddag,
Ik heb vandaag diverse topics gelezen en geprobeerd actie te ondernemen n.a.v. op- aanmerkingen en oplossingen die voorbij kwamen. Helaas werken ze niet voor mijn problemen.

1. Wifiverbinding werkt vaak niet op de telefoon, elke keer na een update of na werkzaamheden werkt wifi niet of nauwelijks op de telefoon. Na aan/uitzetten van de router doet ie het vaak wel weer, maar het komt te vaak voor de laatste 2 weken dat dit probleem zich voordoet. Graag een oplossing hiervoor.
  2. Ik heb 3 witte super wifipunten, 2 werden geüpdatet en werkten denk ik na behoren de 3e was rood. In de app was te zien dat er 2 COM (dit zijn waarschijnlijk de superwifipunten) aanwezig waren, de 3e had de update overgeslagen, ik heb zelf de 3e maar weer aangesloten en weer aan het netwerk gekoppeld, nu brand het lampje groen, maar zijn de superwifipunten en het modem niet meer te vinden in de app (zie foto).
  3. kpn app zijn niet alle gegevens zichtbaar (ook niet na resetten en opnieuw opstarten telefoon etc ). 
  4. Bij wel werkende app, toen er nog 2 superwifi's verbonden waren, kan je de COM (superwifi?) niet meer instellen en zijn de lampjes continue brandend. De app is daarnaast lastig dat als je op terug klikt je weer van voren af aan moet beginnen met het gehele proces. Waar kan je de superwifi’s instellen? Ook op mijnkpn op de computer is dit (bij mij) niet mogelijk.
  5. Ook na de update en na onderhoud deed mijn telefoon het niet meer. Na diverse (niet 1 keer) keren resetten deed de telefoon het weer, dit is niet wat ik verwacht, want ik moet er toch vanuit gaan dat de telefoon werkt als ik deze nodig heb en niet dat ik elke keer moe controleren of deze het doet.

Ik vind het zeer vervelend dat de zaken niet werken na updates en onderhoud en dat je als klant zelf alles moet oplossen. Dit kost veel tijd (en ergernis) en er is jammer genoeg geen dient die direct aan te spreken is en oplossingen biedt. Ook dit forum is (in mijn ogen) te onoverzichtelijk om te komen tot goede oplossingen.

Graag hoor ik hoe de app mijnkpn weer zichtbaar is hoe ik kan controleren dat mijn 3 superwifipunten het doen en hoe ik deze kan instellen. Daarnaast hoor ik graag ook of kpn een oplossing heeft voor de storing van mijn telefoon, want er wordt wel een prijsverhoging ingezet, maar een verbetering van werkbare apparatuur hoort daar niet bij zo blijkt.

10 reacties

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 7 maart 2025

Hier precies hetzelfde, na de update van het modem van vorige week vrijdag zijn 2 van de 3 Super Wifi (versie 1) punten rood; via de helpdesk allerlei reset zaken geprobeerd, helaas geen succes. Overigens is het Wifi punt dat het nog wel doet bekabeld! Ik heb ook van allerlei omwisselingen gedaan maar dan werkt niks meer. Er is nu een technisch storings formulier aangemaakt maar geen idee wanneer er actie wordt ondernemen. Wat een treurige toestand!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1012 reacties
  • 10 maart 2025

Hoi ​@SOZON. Lastig dat je zoveel problemen hebt met je Wifi na de update. Als het goed is heb je maar één update ontvangen de laatste tijd, maar dat is wel een grote update geweest. We zien wel meer dat klanten dan bij ons komen met Wifi-issues na deze update en wat dan vaak helpt is om een schone installatie te doen. Dus je reset dan de Experia Box en de SuperWifi versterkers allemaal tezamen. Dit zou er ook voor moeten zorgen dat de versterkers weer in de MijnKPN app naar voren komen en daarna ook weer beter moeten functioneren. Hoe je dit precies doet, lees je hieronder.

Ook wil ik je aanraden om in te loggen op het modem en daar de Wifi-versleuteling aan te passen naar WPA2-Personal. De SuperWifi 1 versterkers ondersteunen geen WPA3 en als dat wel aanstaat op het modem kan dat voor instabiliteit van de Wifi zorgen. Dit helpt er voor te zorgen dat je telefoon ook een goede verbinding kan opbouwen en houden. Een ander voordeel van het inloggen op het modem is, dat je daar ook al je SuperWifi versterkers ziet staan en namen kunt geven. Eventueel kun je ook instellingen aanpassen. Hoe je WPA2-Personal inschakelt op je modem lees je hieronder. 

Voor jou ​@Evert_H is dit ook het advies. Ik weet dat je al wat resets hebt geprobeerd, maar ik raad je aan om een schone installatie te proberen. En wat dan van belang is dat je de versterkers voor minimaal 30 minuten bekabeld aan het modem laat zitten. 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 13 maart 2025

​@Arjan van KPN ik heb de procedure gevolgd; WPA2 stond al ingesteld op het modem, 2 van de 3 WIFI superpunten werken, dus er is overal WIFI dekking en ook de tv werkt. Het 3e punt krijg ik niet aan de praat, uiteraard dezelfde procedure gevolgd, 2 maal zelfs. Wat doen we daar mee?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1012 reacties
  • 14 maart 2025

Mooi dat er in ieder geval weer één extra Wifi punt functioneert. Dat is al winst.

Het derde Wifi punt blijft maar rood branden? Ook al staat ie op één meter van het modem? Als dat het geval is, dan wil ik je aanraden om een specifiek stappenplan te doorlopen. En dat is het volgende: 

1. Zet alle drie de SuperWifi punten uit en koppel de stroomkabel los
  2. Sluit het ‘defecte’ SuperWifi punt bekabeld aan op de Experia Box en doe 'm ook weer op de stroom. Wacht tot ie helemaal is opgestart
  3. Log in op de webinterface van de Experia Box en controleer of de bewuste SuperWifi versterker goed in de topologie staat onder Thuisnetwerk
  4. Als dat het geval is, ga dan naar Instellingen → Systeem → Reset thuisnetwerk 
  5. Wacht daarna 30 minuten en doe dan pas weer de andere twee SuperWifi punten op de stroom. Je kunt dan ook de geresette versterker weer draadloos ergens plaatsen. Zet 'm eerst vlakbij het modem neer om te checken of het lampje groen wordt

Wil je dit eens proberen?

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 14 maart 2025

Nou, daar heb ik geen zin in, ben er drie dagen mee bezig geweest, al 34 euro aan parkeerkosten verder dus ik stel voor dat jullie een nieuwe opsturen 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1012 reacties
  • 17 maart 2025

Ik kan helaas je geen vervangende versterkers toesturen, maar ik denk dat de SuperWifi punten ook nog wel te redden zijn. Als ze een rood lampje weergeven, dan zijn soms meerdere resets noodzakelijk om 'm weer tot leven te wekken. Ik weet het is vervelend dat het moet gebeuren en het kost ook veel tijd, daar ben ik mij van bewust.

Je kunt er ook nog voor kiezen om contact op te nemen met de helpdesk en dan kunnen ze je case doorzetten naar een speciaal team. Zij hebben meer mogelijkheden. Hiervoor kan je het beste een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 17 maart 2025

Hallo Arjan, je bent van goede wil dus neem dit vooral niet persoonlijk. Het is natuurlijk een grof schandaal dat jullie je firmware updates niet testen (of niet genoeg) op backwards compatibility. Maar wat nog veel erger is, is dat jullie het de klanten ook nog zelf laten oplossen. Maar gelukkig heb ik een alternatief achter de hand namelijk een complete set van DECO die ik op een andere locatie ook gebruik in combinatie met de Box 12. Dus ik ga nog 1 keer naar de andere locatie, gooi de KPN Superwifi punten in de prullenbak en ga verder met DECO.

Ik verheug me nu al op de klant tevredenheid enquête die jullie ongetwijfeld gaan sturen! Overigens was er volgens 1 van jouw collega's tijdens het 1e telefonische contact dat ik met haar had al een case aangemaakt bij het speciale team, niets meer van gehoord

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1012 reacties
  • 18 maart 2025

Het wordt zeker wel getest, alleen zijn toen de problemen niet (duidelijk) aan het licht gekomen. En het is zeker niet gewenst dat we klanten aan het werk moeten zetten om problemen na een update eruit te laten halen. Dat ben ik helemaal met je eens. Het is de bedoeling dat dit plug and play apparatuur is en dat het dan probleemloos blijft werken. Alleen helaas zitten we nu in een andere situatie die we niet meer terug kunnen draaien en kunnen we alleen met goed advies proberen klanten weer op weg te helpen. Op de achtergrond wordt er keihard gewerkt om dit te herstellen en dit niet weer voor te laten komen. Daar kun je wel van op aan. 

Excuus voor de ontstane situatie en je kunt er altijd nog weer een telefoontje aan wagen om toch verder geholpen te worden. En anders weet ik zeker dat je het met je eigen apparatuur allemaal goed werkend krijgt. 

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 23 maart 2025

Beset Arjan,

Ik reageer even op die van 10 maart, aangezien mijn topic een andere wending heeft genomen.

Ik heb het idee dat er na de update zoveel mis is gegaan dat dit bijna niet meer te herstellen is.

Ik had 1 superwifi punt die niet werkte die heb ik getracht te resetten, maar ook dat is moeilijk tegenwoordig (lampjes gaan niet rood branden als je reset) . Na heb twee uur bekabeld te hebben (superwifi koppelen via qr code is er niet meer?) en terug geplaatst werd deze groen. Een dag later waren de andere twee superwifipunten rose/paars en werken niet meer.

Ik heb ook deze gereset maar zie dat er in mijn app (die ook nog eens heel langzaam opstart als je je wifi netwerken wilt beheren.

Ik zie dus nu ook nog maar 1 superwifipunt die nu TODO heet. Lampjes zijn wel groen, dus schiet mij maar lek.

Tevens heb ik geen tijd om alles weer te herinstalleren. Ik werk veel online thuis, maar zie dat ook deze verbinding moeilijker is geworden.

Ik blijf erbij dat het vreemd is dat ik als klant alles zelf moet doen na een update en heb daar ook niet de tijd voor.

Ik denk dat mijn kpn box 12 en mijn superwifi (TODO??) niet meer okay zijn en zie graag een oplossing hiervoor en ik denk dat de kpn zijn verantwoordelijkheid hierin zou moeten nemen om het op te lossen, ik had tenslotte niet gevraagd om een update, waarbij alles in het honderd ging lopen.

Het enige wat nu werkt is punt 5, de telefoon, de rest werkt absoluut niet of zeer slecht.
jammer, maar dit is al de 2e keer dat mijn verbinding(en0 niet goed werken, de vorige keer is er een nieuwe modem geplaatst, maar ook deze is niet zoals hij hoort te zijn.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1012 reacties
  • 24 maart 2025

Hey ​@SOZON. Dit is natuurlijk nog steeds jouw topic en goed dat je weer even terugkomt en een reactie geeft hoe het bij jou gaat. Nog niet helemaal zoals het zou moeten begrijp ik. We zijn ons er zeker van bewust dat dit niet ideaal is om de klant zelf allerlei resets te laten doen en instellingen bij langs te laten gaan. Maar dat is wel de enige manier waarop dit opgelost kan worden. Hopelijk kan je toch nog een vrij moment vinden om er naar te kijken.

Dan wil ik je aanraden om eerst te kijken of de SuperWifi punten goed in de topologie naar voren komen. Dat doe je door te gaan naar de inlogpagina van je modem en dan op de netwerkknop te drukken. Hoe je dit precies doet lees je hieronder. Klik op de link.

Als ze daar allemaal op groen staan, dan weet je dat ze goed geconfigureerd staan. Zo niet, dan dien je de SuperWifi punten die rood of grijs zijn nog even weer voor 30 minuten bekabeld aan het modem te hangen en eventueel te resetten. 

Je kunt daarna door naar het controleren van de instellingen en wat je exact dient te controleren staat hieronder uitgelegd. Klik op de link. 

Mocht je dit allemaal geprobeerd hebben en er niet uitkomen, dan raad ik je aan om een terugbelafspraak te maken. We bellen je dan op een moment dat het jou uitkomt. Dan kan een medewerker voor je een storingsformulier aanmaken, zodat het je signaal bij een speciaal team terecht komt. Zij bellen je dan binnen 5 werkdagen terug om dit met je op te lossen. 

Reageer