Skip to main content

Even een gekke vraag. Ik heb mijn experia wifi terug gezet naar fabriek gegevens en daarna ingelogd met het wachtwoord aan de onderkant. Nu moet ik een nieuw wachtwoord invullen en doe dat zoals beschreven en toch blijft het systeem zeggen dat ik het niet goed gedaan heb. wat doe ik fout en hoe kan ik het goed doen?

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

HoI @Secret_Apache .  Ik lees wel vaker dat dit voor problemen zorgt. Gelukkig hebben we een paar hele uitgebreide kennisbank artikelen.

Hier staat te lezen hoe je alles kunt instellen:

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-versterkers-134

 

Mocht je er niet uitkomen, laat het weten. (liefst met de stap waar het misgaat)


Ik heb het vandaag meteen weer geprobeerd maar het gaat mis bij het begin. 

Ik heb dus de reset uitgevoerd en moet inloggen met admin en het wachtwoord aan de onderkant van de Experia wifi. Daarna moet ik een nieuw wachtwoord maken met daar in een hoofletter, kleine letter, vreemd teken en een cijfer en niet langer dan 12 tekens. En daar krijg ik (welk WW ik ook doe) onderstaande melding. Dus heel ver kom ik niet zeg maar

 


Dus Aa@12345 is goed. Wat KPN bedoeld met standaard wachtwoord op deze box weet ik niet, Ik heb nog nooit in mijn leven van een standaard wachtwoord gehoord. Ze zullen er wel iets als het oude mee bedoelen. 

En let er op dus onder andere zonder quotes “” en ‘ of punten of verbindingsstreepjes


Wachtwoorden maken vind ik niet moeilijk maar na 10 verschillende gaf het systeem nog steeds deze melding. En zo lang het ww niet goed is kan ik niet verder


@Secret_Apache 

Heb je al je profiel   https://forum.kpn.com/settings/profile ingevuld, dan kan misschien @Erwin_ er mee verder.  

Ik denk dat de helpdesk 0800-0402 weinig op zal lossen voor jou, maar niet geschoten is altijd missgeschoten. 

Waar je nu mee bezig bent is m.i. zoeken naar een speld in een hooiberg.  Ik denk dat het eenvoudigst is als je een nieuwe leen Box 12 van KPN krijgt, maar dat is alleen maar mijn gedachte. 


Maak me gek @Erwin_ 😁


Ik zit zelf ook even te piekeren.

@BruisTablet : Heb jij misschien een lumineus idee hierover? 


Ik zit zelf ook even te piekeren.

@BruisTablet : Heb jij misschien een lumineus idee hierover? 

Niet anders dan wat er al besproken is.

Bakker1009# heb ik geprobeerd hier in een experia wifi met softwareversie .36v2 en dit werd geaccepteerd. Hierin zit min 1 Hoofdletter, min 1 kleine letter, min 1 cijfer en min 1 speciaal karakter uit de lijst.

Verder vraag ik me af of de Experia Wifi alleen zit aangesloten of dat er nog een V12 o.i.d. bij betrokken is omdat daar uitwisseling tussen plaatsvindt ook voor het toegangs wachtwoord. Bij een aanwezige v10a/v12 zou de bedieningsinterface van de Experia Wifi niet aankiesbaar moeten zijn.