Skip to main content

Hoi Forum,

 

Sinds een jaar of twaalf heb ik diverse Sonos producten.

Tot gisteren werkten die goed op mijn KPN modem (router), een Experia V9.

De laatste jaren heb ik ook twee Experia Wifi boxjes, vierkante zwarte doosjes, verbonden met dat modem.

Met die boxjes werkte Sonos, tot gisteren, goed samen.

Vandaag heb ik geprobeerd om een nieuwe Sonos in het huisnet op te nemen.  Dat lukte niet.

Hierover contact gehad met Sonos. 

Volgens Sonos, werken hun producten niet samen met de Experia Wifi boxjes, tijdens het instaleren van nieuwe Sonos componenten.

Is het mogelijk om tijdelijk die zwarte Experia boxjes uit te schakelen en het Wifi signaal weer uit de Experia V9 te laten komen.

(als ik de stekker uit de zwarte Wifi boxjes trek, heb ik helemaal geen Wifi meer in huis)

En hoe krijg ik naderhand, als de nieuwe Sonos geinstalleerd is, die zwarte Wifi kastjes weer aan het werk ?

Bij voorbaat dank voor een goed advies

 

Bertus.

 

Hoi @PeriaBokser en welkom hier op ons forum!

Leuk dat je ons via deze weg  hebt gevonden en hier je vraag ook stelt. Mijn eerste vermoeden is dat de Experia Box v9 hier wel eens het probleem zou kunnen zijn. Dit type Experia Box is inmiddels wat ouder en mijn voorstel is om deze om te ruilen. Dit kun je ook zelf regelen via onze servicetool. Laat je ons weten of dat is gelukt? Mocht dat onverhoopt niet lukken dan ga ik er vanaf hier voor zorgen dat je Experia Box wordt omgeruild. Hoor in ieder geval graag weer van je.


Hoi Jan,

Bedankt voor je reactie.

Volgens mij ligt het aan de twee Experia Wifi versterkers.

Nadat ik deze had uitgezet en alle kabels had losgemaakt, kon ik met een schakelaar op de Experia V9 box, de originele Experia Wifi weer inschakelen. Hierna kon ik alle Sonos speakers aan de praat krijgen en in twee Sonos domeinen indelen.

Vervolgens de Experia Wifi versterkers weer aangesloten en de Sonos is gewoon blijven werken.

Vooral tijdens het installeren van de Sonos moeten die extra Wifi verstrekers uitstaan.

 

Of het voor mij zinvol is om de Experia V9 Box om te ruilen voor een recentere versie weet ik nu nog niet.

 

Met vriendelijke groet,

 

Bert de Periabokser.

 

 


Fijn om te lezen dat het allemaal weer werkt @PeriaBokser en bedankt ook voor het laten weten :)

Wat betreft het omruilen van de Experia Box; als alles nu goed werkt, kan ik me voorstellen dat je niet direct zit te wachten op een omruil, Houd de optie wel even in het achterhoofd, mocht je ooit weer ergens tegenaan lopen dan kunnen we altijd overgaan tot een omruiling!