Skip to main content

Sinds de twee updates afgelopen twee weken is het alleen maar gedoe met KPN en wifiversterkers. Overal wordt door KPN van de daken geschreeuwd dat het zo simpel is en makkelijk werkt, no way! Ik heb een tweede draadloze wifiversterker die oranje blijft, voorheen geen enkel probleem (behalve altijd traag geweest trouwens...). Heb nu denk ik al 5 keer bekabeld opnieuw geconnect, van alles en nog wat geprobeerd. Raad ‘s wat?….Oranje.

 

Kom op KPN! Ik wil niet telefonisch in de wacht staan, noch zoeken naar klantenservice, noch de stad in naar een punt waar ze me hoogstwaarschijnlijk toch niet kunnen helpen. Wie van KPN gaat mijn probleem - want oh zo eenvoudig - nu oplossen? Verlang nu alweer naar de tijd dat we Ziggo hadden.

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen met welke softwareversie @BeckerP 

Als een wifipunt een oranje lampje geeft, staat deze in de regel te ver van de basis af en valt dan terug naar een langzamer signaal.

Zie ook onderstaande link voor aanvullende info:

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134

 


Welkom op de community @BeckerP. N.N. stelt al wat vragen en geeft tips die je kunt proberen, heb je dat al kunnen doen? Hoe gaat het daarna?

Het kan zijn dat het telefonisch druk is inderdaad, waardoor je daar niet direct doorheen komt. Alsnog is het via die weg wel sneller dan via het forum zoals je merkt.


Hi @N.N.  en @Jasper van KPN de wifi versterker heb ik 3 uur letterlijk naast het modem gezet om van oranje naar groen te gaan. Geen resultaat, drama.


Hoi @BeckerP 

Dit meldde ik eerder in KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08 (zie hier) ook al.

Beide (draadloos aangesloten) SuperWiFi2 's bleven oranje en verbonden via 2.4 Ghz. Eerst beiden uit en na 60 sec. weer aangezet. Hielp niet. Daarna ingelogd op de KPN Box 12 en via Instellingen → 
Systeem → Herstart thuisnetwerk het hele gebeuren opnieuw opgestart. Toen werd na even wachten het oranje lampje wel groen en liep de verbinding weer via 5 Ghz.


Hi @RBxx Dank voor je reactie, ik ga het proberen!


Reageer