Ik heb een Experia box V10 en 3 Experia Wifi punten die allen bedraad zijn aangesloten. Ons huis heeft 3 verdiepingen en op elke verdieping een Experia WiFi. Alles functioneerde prima tot voor kort. Op 2 verdiepingen zakt de snelheid helemaal weg naar ca 1 Mbps. Als ik de WiFi punten herstart gaat het even goed en lijkt alles hersteld. Dat blijkt dus niet zo te zijn want al snel weer terug naar de lage snelheid. Alles geprobeerd qua herstarten en resetten. Niets helpt. Ik denk dat er 2 WiFi Experia's defect zijn maar dat lijkt ook wel raar. Helpdesk gebeld, Modem is gereset (settings kwijt ondanks dat ik dit van te voren aan de service medewerker heb aangegeven, grrrrr. kreeg alleen een 'sorry’ terug….). Toen kwam hij met de mededeling dat ik switches in mijn huis heb. Ja, duhuh, al jaren en alles werkte altijd prima. Ik moest toen alle switches afkoppelen van hem maar heb aangegeven dat ik dat wel iets te makkelijk vond: Het ligt dan aan uw eigen apparatuur…. Ik heb glasvezel en ook de glasvezel opnieuw gestart. Bedraad werkt alles prima, en de Experia wifi in de meter kast doet het ook prima.
Ik zou wel naar nieuwe superwifi willen en een nieuw modem willen ontvangen zodat ik alles weer up to date heb maar bovenstaand probleem houd me bezig en ik vind dat KPN me wel tegemoet kan komen met een net aanbod.
Â