Skip to main content

2e superwifi punt is oranje en resetten lukt niet, bekabeld wel maar zodra de kabel los is  gaat hij weer naar oranje, als ik inlog op superwifi punt via netwerk zie ik  mijn oude netwerknaam met wachtwoord staan ? Ook in de KPN thuis App staat mijn oude netwerk naam.

 

Reset de wifipunten eens naar fabrieks-instellingen en installeer als nieuw uit de doos.

1 wifipunt moet bekabeld aan de V10 blijven zitten en de andere ook eerst bekabeld aansluiten en bij een stabiele verbinding, waarbij het lampje op het wifipunt minimaal 15 minuten constant groen brandt, kun je deze loskoppelen van de V10 en ergens draadloos neerzetten. Als het lapje dan oranje gaat branden, betekent dit een verminderde ontvangst en moet je het wifipunt verplaatsen naar een lokatie waar deze weer constant groen brandt. Probeer echter wel binnen een afstand van ongeveer 5 meter van de modem te blijven, even experimenteren dus @HannyT 

Zie ook onderstaande link:

 


is er ook een reden waarom ik mijn oude netwerk zie bij inloggen op de wifipunten? 

Ik ga morgen alles resetten, Bedankt voor de tip maar die had ik al eerder uitgevoerd zonder succes 2e wifipunt geeft ook alleen 2.4 Hz aan 


Dat zou niet zo moeten zijn. Het kan zijn dat je te snel gaat met de installatie. Kan je deze stappen eens doornemen:

  1. Ethernetkabels uit alle SuperWifi punten halen

  2. Alle 5 de punten resetten; resetgaatje indrukken totdat ze 3 keer rood hebben geknipperd, daarna horen ze paars te gaan branden. Als dit bij alle 5 gedaan is, mogen ze alle 5 (mét stroomkabel) mee naar het modem. 

  3. Dan álle ethernetpoorten van het modem leeg halen, en het modem terugzetten naar de fabrieksinstellingen. 

  4.  

    Wacht tot je via de wifi verbinding kunt maken met de wifi gegeven zoals die op de sticker van je modem staan, en daarna kan je het eerste superwifi punt met de ethernetkabel aansluiten op het modem. Doe dat terwijl het SuperWifi punt van de stroom af is. Als het SuperWifi punt 30 seconden van de stroom af is, kan je hem laten opstarten en begint het installatietraject.

  5. De belangrijkste stap is nu GEDULD hebben. Vaak willen mensen te snel, vandaar dat ik de instructie heb gekregen om dit even extra te benadrukken 🙂 

  6. Het lampje zal na een tijdje stabiel groen gaan branden, en vanaf dat moment mag je nog 10 minuten wachten. Het kan zijn dat het SuperWifi punt nog wil gaan updaten, vandaar dat je hem even de tijd moet geven!

  7.  

    Na 10 minuten kan je het SuperWifi punt loskoppelen, en kan je opnieuw met stap 4 beginnen met het 2e punt. Ga zo door tot je ze alle 5 gehad hebt, en zet ze dan weer op de juiste plaats terug.