Skip to main content

Door monteur is afgelopen vrijdag bij ons alles geïnstalleerd met 2 super wifi punten. De tv in de woonkamer draadloos met super wifi met groen lampje (met als gevolg nu af en toe wat stilstaand beeld en haperingen en zelfs een keer zwart beeld) 

en tweede super wifi bedraad op modem aangesloten  en op mijn computer aangesloten. Dit tweede Wifipunt heeft echter een oranje lampje. Hoort dit? 

Dit lijkt dus een groot probleem te zijn? 


Ja... dit is helemaal niks. Als u dit opgelost wilt hebben, dan zult u kabels moet leggen.

Waar staat de KPN Box? In de meterkast? Die zou u buiten de meterkast kunnen plaatsen op een tafeltje of kastje ofzo. Dat zou het misschien verbeteren. 


Hoi @Mielou, welkom! De SuperWifi bij de tv heeft een goede verbinding met de andere SuperWifi en/of de KPN Box, dat is wat het groene lampje aangeeft. Maar het kan wel zijn dat de wifisnelheid dan niet genoeg is voor een vlekkeloze tv ervaring. Dus hoewel het technisch wel kan om de tv ontvanger op deze manier draadloos aan te sluiten raden we het toch niet aan. Ik adviseer dan toch een kabel vanaf de KPN Box richting de tv. Als je aan het einde van die kabel dan een switch plaatst (bijvoorbeeld deze) dan kun je daarop zowel de SuperWifi als de tv ontvanger aansluiten. En ook, als je een smart tv hebt, de tv zelf. 

De andere SuperWifi met het oranje lampje heeft waarschijnlijk geen ideale verbinding met de andere. Dit kan je verbeteren door de beide SuperWifi punten dichter bij elkaar te zetten.


Bedraad naar de tv gaat niet lukken ivm afstand vanaf router en plavuizen vloer.   Monteur zag deze oplossing als een prima alternatief.  
De andere SuperWifi met het oranje lampje heeft waarschijnlijk geen ideale verbinding met de andere. Dit kan je verbeteren door de beide SuperWifi punten dichter bij elkaar te zetten.
Ik begrijp dan niet dat de niet-bedrade super wifi bij de tv een groen lampje heeft en de bedrade super wifi een oranje lampje. Die laatste zou het beste signaal moeten hebben, is mijn bescheiden mening.    
Bedoeling van de super Wifipunten is daarnaast toch ook om meer bereik te hebben door het hele huis? Dan ga je ze toch niet dichter bij elkaar zetten? Ze staan nu bijna boven elkaar, maar de een op bg en de ander op etage 1. 
 


Als een kabel echt niet haalbaar is, dan kan het op deze manier, zeker. Maar omdat het wifi is kunnen we dan niet garanderen dat dit probleemloos gaat. Daarvoor is wifi nog te zeer afhankelijk van omgevingsfactoren.

Betreffende degene die oranje brand, daar had ik even overheen gelezen dat deze wel bekabeld is aangesloten. In dat geval geeft het oranje lampje aan dat hij is aangesloten op een 100 Mbit poort, of met een 100Mbit kabel (versus een 1Gbit poort of 1Gbit kabel). Als je ook een abonnement hebt van niet meer dan 100 Mbit, dan is dit op zich geen probleem. Heb je een hoger abonnement, check dan of de kabel in orde is. En op welke poort deze is aangesloten. Al onze huidige Experia Boxen hebben gigabitpoorten, dus dat zou in orde moeten zijn dan. Als je een ouder model Experia Box hebt, of deze SuperWifi zit op een switch, dan kan het zijn dat het om een 100 Mbit poort gaat.