Skip to main content

Dag allen 

 

Jullie weten vast wel een antwoord op mijn probleem

Het gaat om het volgende

Ik heb thuis een kpn 12 modem staan en 1 superwifi punt. 

Nu ben ik onlangs overgestapt van de Expedia wifi naar de super wifi omdat volgens kpn deze een betere en stabielere wifi verbinding zou geven. 

Dit vind ik echter niet. 

De superwifi staat bedraad aangesloten boven op zolder en automatisch verbonden met kpn142CE6 (zie foto) dit is de 2.4 verbinding

Hierbij haal ik op mijn nieuwe Samsung galaxy 24 ultra als op mijn laptop 80 mb snelheid en met een 1gb vaste verbinding vind ik dit toch wat laag zeker omdat de super wifi rechtstreeks verbonden is ook is het signaal matig terwijl de superwifi op groen staat. 

Nu zie ik ook een 5ghz verbinding met ssid KPN007196

Dit zou de verbinding en ook de snelheid moeten verbeteren maar wat ik ook probeer ik kan niet inloggen telkens krijg ik wachtwoord onjuist ook het wifi wachtwoord achter op de modem werkt niet. 

De kpn wifi manager werkt niet

Wat kan ik doen om wel in te kunnen loggen op de 5ghz verbinding 

En hoe kan ik mijn verbinding en snelheid verbeteren?

 

Dank voor de reacties 

 

 

Beste @Smit212000. wat rot om te lezen dat dit niet lukt! Het inloggen op de Box 12 kan problemen opleveren als je nog op de oude software zit. We zetten iedereen (zonder SuperWifi 1 of Experia Wifi) over naar de nieuwe software, in batches. Die krijg je dus vanzelf, als je aan die voorwaarden voldoet.

 

Heb je dit topic over oplossingen bij wegvallende en trage wifi al eens doorlopen?

 

De Wifi Manager moet overigens wel werken. Wat is de foutmelding die je krijgt?


@Marcia van KPN 

Ik krijg de melding dat er nog een bestelling onderweg is. 

Daardoor kan de wifi manager niet verder en wordt afgesloten. 

 


Als u de stekker van de SuperWiFi uit het stopcontact trekt, is dan KPN007196 uit de lucht verdwenen? 

De SuperWiFi hoort gewoon hetzelfde netwerk uit te zenden als de KPN Box. En als die zelf een netwerk gaat uitzenden in stand-alone modus, dan is dat hetzelfde als wat achterop de SuperWiFi staat. Volgens mij begint dat altijd met WE2. Niet met KPN. 

U zou met een S24 natuurlijk makkelijk met 5 Ghz moeten kunnen verbinden...


@Marcia van KPN

Ik krijg de melding dat er nog een bestelling onderweg is. 

Daardoor kan de wifi manager niet verder en wordt afgesloten. 

 

Maar dat is niet het geval? Dat is dan vreemd.. Je kunt hiervoor dan toch het beste even bellen met mijn collega's via 0800-0402. Mijn collega's kunnen met je meekijken en, indien nodig, actie ondernemen. 


@Marcia van KPN

Voor zover ik nu kan zien is de foutmelding weg en kan ik gewoon de wifi manager raadplegen. 

Ook lijkt het dat alles nu uitzend via de ssid  KPN142CE6 hetgeen wat mij echter opvalt in de setting van het modem is dat alles verstuurd wordt via de 2,4ghz verbinding. (Zie foto)

Als ik de setting zie van de 5ghz verbinding dan staat daar de SSID van de KPN007196 maar inloggen kan ik niet ook niet met de gegevens achterop de superwifi 

Betekent dit nu dat ik alleen maar wifi heb via de 2,4 ghz verbinding en wat kan ik nu doen om te kijken of de 5ghz verbinding beter is. 

 

Dank voor de reactie. 

Admin: screenshots verwijderd i.v.m. privacy


Ik heb een paar screenshots verwijderd, omdat daar bijv. je ip-adres zichtbaar was. Het is niet handig om dat openbaar te plaatsen. Dat gezegd hebbende: jouw modem gebruikt zowel 2.4 GHz als ook 5 GHz. Tenzij je verbonden bent met een Extra Wifi kanaal, die je op 2.4 of 5 vastgezet hebt. De Box 12 werkt als ‘master', betekent dat je daar gewoon op in kunt loggen. En daarna zou je dus geen onderscheid moeten zien tussen 2.4 en 5 GHz. Je weet zeker dat dat andere SSID ook van jou is en niet bijvoorbeeld van de buren o.i.d.?

 

 


Reageer