Skip to main content

Sinds mijn KPN Box 12 midden oktober een software update heeft gekregen werken mijn Super Wifi 1 punten niet meer goed. De lampjes branden constant groen maar regelmatig heb ik geen verbinding met het internet meer via Wifi. Uit- en aanzetten van de boosters lost dat probleem op maar dit is uiteraard niet de bedoeling.

Ik heb al de volgende stappen ondernomen:

  1. Reset van modem
  2. Wifi boosters opnieuw geinstalleerd
  3. Gebeld met klantenservice. Zij gaven aan het probleem te herkennen na update van de de Box 12 met de zogenaamde Soft at home update. Bij mensen met de Super Wifi 1 had deze update niet plaats moeten vinden. Klantenservice had twee suggesties:
  4. Update de software van het modem met de laatste software. Dit heb ik gedaan maar lost het probleem niet op
  5. Instellen van gebruik Wifi 5 zodat Wifi 6 niet gebruikt wordt. Ook dit lost het niet op

KPN, graag verneem ik wat jullie kunnen doen om dit probleem op te lossen. Ik zie twee logische oplossingen. Ten eerste kan de software update teruggedraaid worden? Ten tweede, kunnen jullie mijn Super Wifi 1 omruilen voor Super Wifi 2? Deze laatste optie kwam ik op het forum tegen want ik ben niet de enige met dit probleem. Dit kost mij inmiddels al veel tijd en irritatie en ik wil dat dit snel wordt opgelost.

 

Ik hoor graag van jullie

Hallo @Thijs_Na ,

 

Je had die update nog niet mogen ontvangen. De oplossing heb ik hieronder vet gemaakt. (De eerste bekabeld aansluiten.) 

 

Mesh werkt nog niet met SuperWifi 1 en Experia Wifi

Wat nog niet werkt in de nieuwe software is mesh. Hiervoor moeten namelijk ook de wifiversterkers van KPN deze software hebben, en dat is nog niet zo. 

Als je dan ook gebruik maakt, of wilt gaan maken, van SuperWifi punten, let er dan op dat nu de eerste hiervan nog bekabeld aangesloten moet worden op de KPN Box 12. 

Ook heb je dan weer twee verschillende wifinetwerken naast elkaar. Met elk hun eigen instellingen. En twee verschillende webinterfaces om die instellingen te beheren.

bron : 

 


Hartelijk dank Noordzee vooor je snelle reactie. 

 

KPN, wat is jullie standpunt? De hierboven genoemde situatie is toch geen oplossing? Feitelijk werkt de mesh functionaliteit nl niet meer.

 

Op het forum lees ik ook dat iemand de wifi 2 punten heeft toegestuurd gekregen om dit probleem te verhelpen.


KPN moderator kun je ingaan op bovenstaande vraag?


Momenteel is de wachttijd ongeveer acht dagen.  


Wederom dank, jij reageert aanzienlijk sneller!


Hoi @Thijs_Na, hier is de moderator :)

Ik heb de boel nagekeken en ik zie dat jij inderdaad wél de nieuwe Software hebt, maar ook SuperWifi 1. En dat had niet moeten gebeuren. Ik heb een melding aangemaakt hiervoor. Krijg je per sms bericht van. En dan wordt er telefonisch contact met je opgenomen voor de verdere afhandeling. Zorg dat je SuperWifi 1 punten bekabeld aangesloten zijn op je Box 12 (mocht je ze op dit moment afgekoppeld hebben). Dat maakt de afhandeling makkelijker.