Skip to main content

Ik zie hier al veel recente problemen met WiFi versterkers staan, maar mogelijk is die van mij weer net iets anders.

Al geruime tijd heb ik een KPN box 12 (firmware V12.C.24.05.08) met twee witte WiFi punten. Werkte altijd goed alleen het WiFi punt in de garage had een oranje LEDje, maar werkte wel. Vorige week werd het LEDje blauw en was niet meer oranje te krijgen. Omdat ik wat voor mij belangrijke apparaten in de garage heb staan maar een extra WiFi punt (zwart) gekocht, zodat ze wat dichter bij elkaar kunnen staan.

Zwarte WiFi bedraad aan modem gekoppeld. Continu groen en prima WiFi in de kamer. Beide witte WiFi punten gereset en opnieuw gekoppeld. Bedraad groen en netwerk kabel los rood, ook als ze vlakbij de zwarte staan. Alle genoemde oplossingen werken niet.

KPN Wifi manager zegt dat ik geen internet verbinding heb, maar die is er wel. Wifi netwerk beheer via de MijnKPN app komt niet verder dan “er ging iets mis, probeer het later nog een keer” en later hetzelfde.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, of dat KPN met een structurele oplossing komt voor iets wat een veel voorkomend probleem lijkt te zijn.

Zie onderstaande link(s) voor mogelijke oplossingen @Donald38 :

https://community.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134

Succes.

 


Dank je wel, maar die had ik al geprobeerd, maar voor alle zekerheid nog een keer. Geen resultaat


U heeft de KPN Box 12 met nieuwe firmware. Dan kunnen de witte SuperWiFi's niet meer draadloos werken. Deze moeten bekabeld zijn. Ten minste 1.

U heeft nu 1 zwarte SuperWiFi begrijp ik?


Ja. De nieuwe zwarte heb ik via een netwerkkabel aangesloten op het modem. De twee witte krijg ik niet meer draadloos gekoppeld.

In de “oude” situatie was er overigens ook een bedraad aangesloten. Sinds kort bleef de tweede echter blauw branden


@Donald38  Ik stuur jou een privébericht


Reageer