Skip to main content

Ik heb vier super wifi punten in huis. Ze doen het alle vier. Ik heb twee nieuwe superwifi's die niet willen installeren. Ze zijn soms een half uur groen, om vervolgens te gaan knipperen, groen, paars en vervolgens weer een tijdje groen continu. De wifi verbinding in mijn hele huis werkt niet goed als de nieuwe punten aan staan.

Resetten van de punten leidt nergens toe: ik krijg ze niet goed geïnstalleerd.

Bij het aansluiten van deze extra SuperWifi's heb ik iets verkeerds gedaan. In plaats van alleen maar aansluiten op het modem en laten zitten, heb ik via de KPN thuis app gekozen voor Wifiversterker toevoegen en ik vermoed dat daarmee het mis loopt. De twee nieuwe weigeren goed te installeren en blijven het netwerk in de war gooien. Als ik ze beiden uitzet dan draait wifi weer zoals het hoort.

Omdat ik van alles al geprobeerd heb, dacht ik aan een schone installatie  via onderstaande link

Maar ik schrik ervoor terug. Krijg ik straks alles nog wel voor elkaar? Heb ik straks niet een huis zonder wifi? En bij het resetten van het modem moet ik vermoedelijk alles opnieuw instellen: mijn telefoonnummer, mijn wifi etcetera.

Is er geen andere mogelijkheid door wellicht de zaken in mijn modem te veranderen?

Alvast bedankt!

 

Achtergrond waarom zoveel wifipunten:

Ons huis heeft een heel rare vorm (twee rechthoeken verspringend tegen elkaar aan) en overal gewapend beton en HR++ glas. Het KPN modem staat daar waar de glasvezel binnenkomt in een hoek van het huis in de woonkamer. In diezelfde woonkamer heb ik een superwifipunt, gericht op de trap. Op de overloop is een tweede superwifipunt. In de keuken is een ander superwifipunt (in het versprongen gedeelte) en in onze slaapkamer wederom eentje.

Maar de tuin heeft geen goede wifi en daar was dus het probleem.

Een kleine update. Ik heb alleen mijn modem opnieuw opgestart. De wifipunten lijken nu helemaal verdwenen in mijnmodem.kpn. Toch lijken alle wifipunten nog te werken. Bijvoorbeeld op de slaapkamer (waar een tweede tv direct is aangesloten op de superwifi.

Begrijpen doe ik het niet. Iemand een idee?

 


Na een paar uur is alles weer terug bij af. zonder enige ingrijpen van mijn kant.

 

Dat resetten… hoe groot is de kans dat het daarna niet meer lukt om ook maar 1 superwifi punt aan de gang te krijgen?? Ik ben hier thuis de enige die zich ermee bezig houdt en ben bang dat mijn huisgenoten anders not amused zullen zijn...


De kans dat je ze helemaal niet meer aan de gang krijgt is héél erg klein @MBMW, je kunt hier dus rustig mee aan de slag gaan. Ik wil je wel even op het hart drukken dat je bij stap 6 écht even geduld moet hebben. Laat elk SuperWifi punt minstens 10 minuten groen branden, voordat je met de volgende aan de slag gaat. Anders kan het proces alsnog mislukken 😬


Oke. Ik ga het binnenkort proberen…. Dank je voor de reactie


Succes er mee en mocht je tegen problemen aanlopen, dan kan je dat altijd weer laten weten hier!


Ik heb nu twee keer 2 superwifipunten geinstalleerd (eerst huur, daarna koop). De meegeleverde gebruiksaanwijzing was (in mijn geval?) niet helemaal kloppend. Het tweede wifipunt bleef rood branden. In de gebruiksaanwijzing staat in dit geval: ‘blijft het lampje rood branden, dan WPS knop op het modem en WPS knop van de superwifi 3 seconden indrukken’. 

Later las ik ergens op het forum: WPS knop van beide wifipunten tegelijkertijd drie seconden indrukken.

En dit werkt goed!


Hi @contrabas,

Wat mooi dat je even de tijd neemt om jouw ervaringen en tip hier te delen, bedankt 😊 Ik stuur dit even door naar de collega's die de gebruiksaanwijzingen maken!


Reageer