Skip to main content
Beantwoord

Problemen met Super wifi na update

• 19 maart 2025
  • 2 reacties
  • 131 keer bekeken

Ik ondervind ook veel wifi problemen na de update.

2 witte superwifi punten zijn met een kabel verbonden en toch krijg ik een rood icoontje te zien.

Als dat zo doorgaat dan overweeg ik een ander mesh systeem te kopen. Ik heb een betroouwbaar netwerk nodig. Na de update zijn de wifi schotels zo goed als onbruikbaar geworden. Gaat KPN ze vergoeden nu ze door de update niet meer werken?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Rara1. Welkom op de KPN Community, al is de aanleiding niet zo leuk natuurlijk. Een rood lampje is nooit een goed teken en dat geeft ook dat het SuperWifi punt niet functioneert zoals het zou moeten. 

Ik wil je aanraden om eens een schone installatie te doen van je SuperWifi punten en Experia Box. We zien dat dit goed helpt om de nieuwe software goed in te laden bij de SuperWifi punten en de Experia Box. Klik hieronder op de eerste link voor een instructie en ik wil je aanraden deze secuur te volgen. 

Ook gaf Noordzee al een heel mooi linkje naar een pagina waar veel tips and tricks te vinden zijn: 

Noordzee schreef:

Bekijk origineel

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38136 reacties
  • 20 maart 2025

Hallo ​@Rara1 ,

Check dan nog wat zaken om te controleren. Ik weet niet wat je allemaal precies doorlopen hebt dus het kan zijn dat ik in herhaling val: 

• Check in het modem wat de WPA instelling is. Als deze op WPA 3 staat, zet hem terug op WPA 2. De SuperWifi 1 ondersteunen alleen WPA 2, en als deze instelling in je modem overeenkomt met de SuperWifi kan de performance verbeteren. Je vindt dit onder Wifinetwerk bij de optie Beveiliging.
  • Als je in de webinterface van het modem naar het Thuisnetwerkoverzicht gaat, klik dan op een SuperWifi en ga naar het tabje WiFi-Radio. Pas deze aan naar deze instellingen, als het punt op dit moment niet zo ingesteld is: 
  • Sluit het SuperWifi punt dat nu niet goed meedraait rechtstreeks bekabeld aan op je modem. Werkt hij dan wel?

Meer informatie: 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator
  • 2149 reacties
  • Antwoord
  • 20 maart 2025

Hoi ​@Rara1. Welkom op de KPN Community, al is de aanleiding niet zo leuk natuurlijk. Een rood lampje is nooit een goed teken en dat geeft ook dat het SuperWifi punt niet functioneert zoals het zou moeten. 

Ik wil je aanraden om eens een schone installatie te doen van je SuperWifi punten en Experia Box. We zien dat dit goed helpt om de nieuwe software goed in te laden bij de SuperWifi punten en de Experia Box. Klik hieronder op de eerste link voor een instructie en ik wil je aanraden deze secuur te volgen. 

Ook gaf Noordzee al een heel mooi linkje naar een pagina waar veel tips and tricks te vinden zijn: 

Noordzee schreef:

Reageer