Skip to main content

Enige tijd geleden 2 SuperWifi punten geïnstalleerd. Zonder problemen. ExperiaBox 12.

Deze week opeens problemen met het 2de SuperWifi punt (draadloos, zolder).

  • Slecht verbinding, groen knipperen
  • Blijft ook na resetten en opnieuw installeren heel lang groen knipperen voordat hij weer stabiel groen wordt. In mijnmodem staat de melding dat de SuperWifi wel paired is, maar niet synced.
  • IPhones lukt het echter niet meer om op Wifi te komen. Maakt contact, vraagt wachtwoord en zegt dat het wachtwoord fout is (niet gewijzigd) en gaat terug naar 4G/5G.
  • Als ik deze 2de SuperWifi uitzet, werkt alles weer prima.
  • Als ik deze 2de SuperWifi op een andere plaats zet, dezelfde problemen. Alleen rechtstreeks bekabeld op modem geen problemen.
  • Geen problemen met de overige draadloze en bekabelde apparaten.

Suggesties voor oplossing welkom.

Zelf al wel op forum gekeken. Zie veel overeenkomstige problemen m.b.t. IPhones, maar niet echt nieuwe oplossing. 

 

Aanvulling:

  • Ook bedraad op Experiabox 12 ondervinden de Iphones dezelfde problemen.
  • Bedraad aangesloten op zolder geeft melding 'onbereikbaar'
  • Bij resetten en koppelen geen blauw lampje en na loskoppelen kabel van modem gelijk rood lampje. Zit ruim uur aan modem.

Kortom: krijg de indruk dat SW2 defect is.


@PPP25 Heb je nog een oplossing kunnen vinden? Je zou als niets anders werkt de keten modem>versterkers ook eens helemaal kunnen terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Helpt dat niet dan zou ik persoonlijk even bellen met 0800-0402, ddan lopen mijn collega's dat samen even met je door. 


Bedankt @Remco van KPN voor je reactie.

Vorige week samen met een van je collega's 2 uur aan de lijn gehangen en probleem voor nu opgelost. Pas na resetten glasvezel, Experiabox 12 en beide SW punten en het volledig opnieuw inrichten van het netwerk werkt e.e.a. weer naar behoren. Maar ja, nu voor de 3de keer in 3 maanden tijd dit gedaan en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Wel achterhaald dat diverse werkzaamheden aan het netwerk in de buurt (4 keer in 1 week tijd) ook een behoorlijke invloed heeft gehad op het niet functioneren van mijn netwerk. 


Dat is zeker niet de bedoeling @PPP25. Ik ben wel blij dat je nu toch een oplossing hebt gevonden. Ik koppel dit voor je terug en mocht er toch nog wat zijn laat het dan weten! 


Reageer