Skip to main content

Hallo,

Situatie is beetje ingewikkeld, daarom zet ik het even chronologisch op volgorde om zo het probleem duidelijk te krijgen

 

  1. Paar maand geleden zijn we overgestapt naar TV Plus, waarbij we 2 android kastjes kregen
  2. Eigenlijk liep alles vlekkeloos, tot ongeveer een maand geleden. Bij 1 van de 2 tv ontvangers liepen de kanalen 1 tot en met 6 eigenlijk standaard vast. Dat wil zeggen dat de zender na 1 seconde vast liep. Wanneer ik de tv-ontvanger opnieuw opstartte deden deze kanalen het weer, voor enkele minuten of wanneer ik van kanaal schakelde. Dit was irritant maar niet het einde van de wereld aangezien ik deze zenders nooit bekeek
  3. Nu gebeurde er vandaag echter iets veel vervelenders. Beide Wifi Versterker punten (van die witte schoteltjes met KPN er op) kregen een constant rood lampje in plaats van het groene. Dacht eerst misschien aan een kleine storing o.i.d.. Maar na een uur en het aan en uit zetten bleven ze rood. Heb de stapjes voor een reset vervolgens ook gevolgd maar ik krijg het niet voor elkaar om ze weer vast groen te laten branden. Ze werken alleen als ik ze direct met een ethernet kabel verbind met de hoofd modem
  4. Hier wou ik graag contact over opnemen, tot ik in de tussentijd nog achter iets anders kwam. Om toch TV te kunnen kijken (lukte dus niet aangezien de wifi versterker, en daardoor het android tv kastje, niet werkten) heb ik een 30 meter lange ethernet kabel direct verbonden van de hoofd modem naar het android tv kastje, en wat blijkt.. De zenders 1 t/m 6 werken perfect, al een paar uur lang.

 

Ik denk dus dat de Wifi versterkers kapot zijn, of er is in ieder geval iets mis met deze schotels. Kan er eigenlijk ook nog weinig over vinden, de witte variant. Lijkt al een aantal jaar uit de running te zijn.

Zou ik nieuwe WiFi versterkers moeten ontvangen? Of wat kan ik doen? Heb de versterkers wel echt nodig voorbij het thuiswerken.

 

Alvast bedankt!

Hoi @KamstraKienhuis, je hebt al een aantal dingen getest zo te zien, dat is fijn. Dat de TV+ Boxen met het vastlopende beeld kampten lag blijkbaar aan het Wifi signaal van de SuperWifi punten. De witte schotels zijn de SuperWifi 1 punten, inmiddels hebben we ook SuperWifi 2 punten. Heb je jouw SuperWifi 1 punten ook al eens gereset en daarna opnieuw geïnstalleerd zoals hier wordt beschreven?

De SuperWifi's zijn apparatuur die niet in bruikleen zijn, dat is apparatuur die jouw eigendom is. Als het apparaat stuk blijkt te zijn is het de vraag hoe lang je ze hebt. Als het minder dan 2 jaar is kan je je via de KPN Winkel beroepen op garantie. Als je ze langer dan 2 jaar hebt kan je nieuwe SuperWifi's kopen.