Skip to main content

Na de update lijkt het erop dat de superwifi 2 punten vollopen. Wat ik daarmee bedoel is dat ze denken aan hun maximum aantal apparaten zitten en nieuwe connectie weigeren. 
 

de “thuis” app, die er nu bijna een minuut over doet om het netwerk te scannen ipv de beloofde max 10 seconden, laat vaak ook alleen maar de modem zien ipv modem plus 2 superwifi punten. 
 

Dit gebeurt sinds de update. Modem in de meterkast, 1 bekabeld naar boven, 1 bekabeld naar de woonkamer, beide aangesloten op een netgear switch met igmp snooping en automatische vlans. 1 superwifi 2 bekabeld aangesloten op de switch en 1 draadloos (1250mbit connectie) op studeerkamer. 
 

Dat is al sinds dag 1 kpn zo en nooit problemen gehad. Hier een voorbeeld foto van aangesloten devices probleem. Houdt er rekening mee dat dit maar 1/10 van de lijst is!!! En daadwerkelijk maar 7 apparaten. 
 

Op de studeerkamer staat ook een switch waarop alles bekabeld is aangesloten met 1 kabel naar de draadloze superwifi 2 punt  dus van de 7 verbonden apparaten zijn maar 2 of 3 via WiFi 

Als u dat ene apparaat eens uit zet, wat gebeurt er dan?


Hetzelfde.


Hoi @Peter., wat gek dat de SuperWifi vol loopt. Dit zou niet aan de update moeten kunnen liggen. 

Want je ervaart dit nu al lange tijd? 

Heb je de punten al eens als nieuw geïnstalleerd? Want ergens lijkt er iets niet goed te gaan. Ik kan alleen niet verklaren waar het aan ligt. 


Hoi @Peter., wat gek dat de SuperWifi vol loopt. Dit zou niet aan de update moeten kunnen liggen. 

Want je ervaart dit nu al lange tijd? 

Heb je de punten al eens als nieuw geïnstalleerd? Want ergens lijkt er iets niet goed te gaan. Ik kan alleen niet verklaren waar het aan ligt. 

Nee, sinds de update. Klachten begonnen in april. En op zich merkte ik er eerst niks van totdat m’n zoon begon te klagen dat hij niet meer kon connecten. En ik heb nu last dat de zonnepanelen hun connectie soms kwijtraken en niet meer kunnen re-connecten. 
 

fabriek reset nog niet gedaan. Gisteravond is de andere wifipunt zonder stroom geweest. Maar na controle gaf die direct alweer zo’n lange lijst terug. 
 

Ga vanavond reset proberen. Maar vind het een vervelend karwei. Als iets prima werkt waarom moet dat kapot worden gemaakt zonder inspraak… vragen of je een update wil mee release notes zou ik fijn vinden.  


Nee snap ik. Tocht loopt het ergens mis. Ik begrijp het enkel niet zo goed, want stroomloos maken maakt geen verschil. Heb je ze nog een reset gegeven. Gaat het goed?


Nog geen tijd gehad om ze te resetten. Waarschijnlijk vanavond proberen, of komend weekend. Moet komende dagen ook thuiswerken, en wil niet het risico lopen dat ik het na een fabriek reset helemaal niet meer aan de praat krijg. 


Ik krijg beide superwifi alleen bekabeld aan de praat. Zodra ik een WiFi punt draadloos op de oude plek neer zet krijg ik groene knippers, langzaam, snel, rood, langzaam, tijdje groen en dan blauw knipper. 

sluit ik hem elders weer bedraad aan is hij solid groen. En zie ik hem ook in de thuis app.

na een tijdje was ie toch solid groen geworden. Maar duurt zo lang dat je denkt dat het mislukt is.

Voor nu heb ik weer wifi werkend in huis, en het aantal verbonden apparaten met een superwifi 2 punt klopt vooralsnog met de lijst inhoud in de thuis app. Dat lijkt dus opgelost. Alhoewel, getal zegt nu 8, lijst heeft er 9. Zal de komende dagen kijken of de afwijking oploopt. De bedrade klopt wel.

Maar als ik de modem wil configureren via de mijnmodem.kpn krijg ik een non responsive web pagina met alleen de hardcoded elementen. Kan nergens op klikken of inzien. Geen status, niets. 


Fijn dat je de wifi weer werkend hebt zoals verwacht. Hopelijk blijft dat zo. Zo niet, dan hoor ik dat. 

Dat laatste snap ik niet helemaal. Heb je een screenshot daarvan? Want je hebt een Box 12? Lukt het inloggen met de tips uit onze kennisbank

 


Ik krijg beide superwifi alleen bekabeld aan de praat. Zodra ik een WiFi punt draadloos op de oude plek neer zet krijg ik groene knippers, langzaam, snel, rood, langzaam, tijdje groen en dan blauw knipper. 

sluit ik hem elders weer bedraad aan is hij solid groen. En zie ik hem ook in de thuis app.

na een tijdje was ie toch solid groen geworden. Maar duurt zo lang dat je denkt dat het mislukt is.

Dit klopt, groen geknipper is verbinding opbouwen, langzaam is zoeken naar een verbinding en snel is een verbinding gevonden en daadwerkelijk verbinden. Daarna rood, dat kan in sommige gevallen tot wel 15 minuten duren helaas. Volgens mij zit hij in deze fase de verbinding aan het testen, hierna gaat hij opnieuw verbinden en wordt hij blauw. Het blauwe is een back-haul opbouwen waardoor de snelheid ook wat hoger wordt. Pas na deze blauwe fase zou die stabiel moeten branden. 

 

Hoewel het dus erg lang kan duren is dit wel normaal.


Fijn dat je de wifi weer werkend hebt zoals verwacht. Hopelijk blijft dat zo. Zo niet, dan hoor ik dat. 

Dat laatste snap ik niet helemaal. Heb je een screenshot daarvan? Want je hebt een Box 12? Lukt het inloggen met de tips uit onze kennisbank

 

Nu >24 uur later ziet het er nog steeds zo uit…. wil graag ipv6 weer uitschakelen etc. maar ja, dit scherm reageert echt nergens op… ik weet hoe het eruit hoort te zien en hoe het werkt. Ben redelijk technisch onderlegt (oa mcse), maar zodra je niks meer in kan stellen omdat het non-responsive is, dan houdt het snel op. Alles in huis werkt prima, de Thuis app lijkt ook te werken. 

Heb dit wel eens eerder gezien, maar niet zo lang als nu. En een reboot helpt niet.


Ik heb dit eerder gelezen op het forum. Toen hielp het om de browsercache en gegevens te schonen.


Ik heb dit eerder gelezen op het forum. Toen hielp het om de browsercache en gegevens te schonen.

Vanaf meerdere devices zelfde gedrag


Heb je overal de cookies en cache geleegd? En via incognito browser ook geprobeerd?


Heb je overal de cookies en cache geleegd? En via incognito browser ook geprobeerd?

Beter nog… werk vandaag thuis en ineens verbinding weg. Volgens mij heeft de V12 zich gereset. Echter pikt hij nu mijn wachtwoord niet meer. 
 

Beter in de zin van ik gebruik mijn werklaptop bedraad en is nog nooit op de modem pagina geweest. Dus geen cookies of wat dan ook. 


Bijzonder. Vanaf mijn telefoon werkt het admin wachtwoord wel…

ik ben zo zat van deze crappy software implementaties. Zodra het werkt is het prima, maar om tot werkend te komen is echt een drama. 
 

ook na de ongewenste reset/restart van de modem werkt het niet. 
 

 


Heeft iemand nog een idee ? Voor de reset had ik een niet volledige dhcp range ingesteld. Dus alleen dhcp uitgifte van 1 tm 199, 200+ voor een paar vaste ip adressen van bijv. NAS etc., ben bang dat er ip collissions gaan komen.

Ook kan ik nu niet de poort open zetten naar mijn wireguard vpn op de raspberry pi


Als u dat ene apparaat eens uit zet, wat gebeurt er dan?

U schreef:

Hetzelfde.

Maar dat BRWFC apparaat ziet u dan toch niet meer 10-tallen keren in de lijst staan?


Als u dat ene apparaat eens uit zet, wat gebeurt er dan?

U schreef:

Hetzelfde.

Maar dat BRWFC apparaat ziet u dan toch niet meer 10-tallen keren in de lijst staan?

Nee, ik heb nu zeker geen lijsten meer met 100+ entries. Wordt ook soms weer wat devices meer of minder. Meer zoals het hoort en conform verwachting. Zit nog wel eens wat verschil tussen hoofdpagina zegt 10, ga je er in kijken dan staan er 13, of 8 in de lijst. Maar prima. In de oude situatie zei de hoofdpagina bijv. 7, en had de lijst 100+ entries.

Heb nog maar eens de modem 30 seconden van het stroom gehad, en de configuratie pagina van de modem werkte weer. Bleek dat mijn dhcp range netjes was onthouden, maar bijv. de ipv6 (uit) en dns instellingen niet goed terug waren gezet.

Maar.. 5 minuten later was het weer zoals hierboven. ¯\(°_o)/¯


Het was dus even goed en na 5 minuten was het weer mis. Ik moet wel zeggen, dat is het even kwijt ben.

Na 5 minuten was het weer zoals hierboven. Wat bedoel je precies? Dat de boel weer volloopt of de instellingen die zijn veranderd? Of niet kunnen inloggen?


Wel kunnen inloggen, maar zoals het laatste screenshot, een leeg non-responsieve instellingen scherm van de modem. 


Heel gek, zou niet zo moeten. Ik wil nog graag eens aan onze kan meekijken. Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien. 

En nog even voor de zekerheid, welke versei van de SuperWifi heb je? De witte of de zwarte?


Heel gek, zou niet zo moeten. Ik wil nog graag eens aan onze kan meekijken. Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien. 

En nog even voor de zekerheid, welke versei van de SuperWifi heb je? De witte of de zwarte?

Superwifi 2, de zwarte met 2 ethernetpoorten. V12 modem. 1 punt bedraad verbonden, andere via WiFi. Op dat wifipunt met alleen draadloze verbinding richting modem, heb ik een gigabit switch aangesloten, met verschillende apparatuur want is kantoor/studiekamer 


Check, dat is allemaal verder in orde. Ik heb alleen zo even geen idee meer wat ik nog kan doen. Ik ga dit morgen even met een collega bespreken. Eens kijken wat de mogelijkheden nog zijn. Ik kom er bij je op terug. 


Check, dat is allemaal verder in orde. Ik heb alleen zo even geen idee meer wat ik nog kan doen. Ik ga dit morgen even met een collega bespreken. Eens kijken wat de mogelijkheden nog zijn. Ik kom er bij je op terug. 

Heb je nog wat van je collega gehoord? er zijn nu zo'n 60x morgen voorbij gegaan :-)


@Bart_Z  Ik heb nog steeds dezelfde problemen met de WebUI, kan niks instellen. Was ook niet nodig, werkte tot nu toe ok. Maar afgelopen weekend was het weer drama, wifi lag uit, en ik vermoed een na update. Maar kan het niet controleren.

Wat ik wel weet is dat na de vermoedelijke update ipv6 ineens is ingeschakeld na dat ik zowel mijn glas verbinding als router van het stroom heb moeten halen. Maar omdat ik geen werkende UI op de router heb kan ik ipv6 niet meer uitschakelen en werkt mijn pi-hole implementatie niet meer.

 


Reageer