Skip to main content

Na de update lijkt het erop dat de superwifi 2 punten vollopen. Wat ik daarmee bedoel is dat ze denken aan hun maximum aantal apparaten zitten en nieuwe connectie weigeren. 
 

de “thuis” app, die er nu bijna een minuut over doet om het netwerk te scannen ipv de beloofde max 10 seconden, laat vaak ook alleen maar de modem zien ipv modem plus 2 superwifi punten. 
 

Dit gebeurt sinds de update. Modem in de meterkast, 1 bekabeld naar boven, 1 bekabeld naar de woonkamer, beide aangesloten op een netgear switch met igmp snooping en automatische vlans. 1 superwifi 2 bekabeld aangesloten op de switch en 1 draadloos (1250mbit connectie) op studeerkamer. 
 

Dat is al sinds dag 1 kpn zo en nooit problemen gehad. Hier een voorbeeld foto van aangesloten devices probleem. Houdt er rekening mee dat dit maar 1/10 van de lijst is!!! En daadwerkelijk maar 7 apparaten. 
 

Op de studeerkamer staat ook een switch waarop alles bekabeld is aangesloten met 1 kabel naar de draadloze superwifi 2 punt  dus van de 7 verbonden apparaten zijn maar 2 of 3 via WiFi 

@Bart van KPN  Het probleem met de vastlopende GUI is nooit opgelost, ik zou worden teruggebeld, maar dat is nooit gebeurd. Toen ik probeerde te bellen met het 0800-020 1557 om te vragen hoe het er mee stond, bleek mijn ticket gesloten te zijn.

Klantenservice gebeld, en die kunnen mij niet een nieuw ticket nummer geven of terugbelverzoek doorgeven tenzij ik weer door de malle molen ga met niet helpende modem resets. Aangezien dit zelfs met een vervangende modem bleef optreden is dat zinloos, wat me heel veel gedoe oplevert met de verschillende wifipunten die gereset moeten worden.


Na update naar modem versie v12.C.23.15.06 is dit euvel eindelijk verholpen. 


Reageer