Skip to main content

Sinds de firmware update naar 38 ervaren wij problemen met het schakelen tussen het modem en de WIFI repeater met mobiele telefoons.

Dit is zowel met een Iphone als met een Android toestel.

De WIFI repeater is een FRITZ!Repeater 1200 (volledig geüpdatet) en wij hebben een ExperiaBox 12 (SagecomFast5359_KPN).

Deze problemen hebben wij voor de firmwareupdate nooit ervaren.

Na meerdere malen alles opnieuw opstarten, nu de kluts kwijt.

Wie heeft de gouden tip?

Hoi @FrankOoms1, welkom hier. Gaat het er dan om dat ze minder makkelijk schakelen van de Box 12 naar de FRITZ!Reapeater (F!R)? Of juist van de F!R naar de Box 12? Of gaat allebei minder goed?


Hoi Erik,

 

bij allebei. Met de telefoon heb je dan geen connectie, je kunt geen website openen bijvoorbeeld. Wifi knopje aan en uit en het werkt weer perfect. Maar dat kan niet de bedoeling zijn. 
 

Groet, Frank


Dat hoort inderdaad niet, @FrankOoms1. Zou je jouw forumprofiel willen invullen? Reageer even weer als je dit gedaan hebt. Dan meet ik voor de zekerheid de boel even door. Kun je ook nog aangeven of je nog verdere apparaten in je thuisnetwerk hebt?


Hoi, het is ingevuld. Ik heb de FRITZ!Repeater alleen in het stopcontact (vanwege de problemen) wanneer ik thuis aan het werk ben. Geen andere wifiapparatuur. Misschien morgen even bellen? 


Beste Frank, en jouw hulplijn. Wanneer jullie een oplossing hebben. Kan deze gedeeld worden met mij? Ik ondervind exact dezelfde problemen met een Fritz!Box 1750


Ik zie geen gekke dingen, @FrankOoms1. Het is me nog niet helemaal duidelijk waar precies het probleem zit dat je ervaart. Je geeft aan dat de telefoon dan geen internet heeft. Je zet dan op de telefoon wifi even uit en weer aan. Maar, op welk wifinetwerk zit de telefoon op het moment dat internet wegvalt? En met welk wifinetwerk maakt de telefoon verbinding op het moment dat je de wifi even uit en weer aan hebt gezet?

De Box 12 mesht niet samen met FRITZ!Repeaters. Wat dus betekent dat je twee wifinetwerken in huis hebt. Het schakelen daartussen kan moeizaam gaan. De nieuwe Software van de Box 12 heeft verbeteringen gekregen op het gebied van de mesh-werking, maar, dat werkt dus niet in jouw geval vanwege de F!R. En wellicht dat daardoor dan nu juist jouw telefoon langer verbonden blijft met de Box 12, ook al is die net niet meer voldoende in bereik.

De volgende keer dat dit voorkomt, in plaats van de wifi uit en weer aan kun je ook in de wifiinstellingen op de telefoon handmatig op het andere wifinetwerk klikken zodat de telefoon daar verbinding mee maakt. Dit kan je ook pro-actief doen op het moment dat je in de buurt komt van de Repeater en verder uit de buurt van de Box 12.

Maar, ik zou je toch aanraden om een combinatie van modem en wifipunten te gebruiken die met elkaar samenwerken. Dus, een FRITZ!Box in combinatie met FRITZ!Repeaters, of een Box 12 in combinatie met SuperWifi 2.


Is het mogelijk om een Fritz!Box te ontvangen in plaats van de Box 12?


Is het mogelijk om een Fritz!Box te ontvangen in plaats van de Box 12?

Ja, maar dat kost je 7.50 per maand extra.


Ook wij ervaren al geruime tijd problemen na de update. 

We hebben een Xperiabox 12 (meterkast) en een Fritzrepeater 3000 (boven).
De Fritz is als wifi bridge aangesluiten, omdat de wifi boven soms een zwak signiaal had. 

Voor de update schakelde onze telefoons zeer makkelijk over tussen beneden en boven. 
Na de update zijn dit nu de symptomen (gaat in beiden richtingen overigens fout. Van boven naar beneden, en van beneden naar boven):

  • Telefoon heeft beneden gewoon netjes netwerk
  • Je loopt naar boven en vervolgens vrijwel geen netwerk meer. Telefoon zegt nog wel verbonden te zijn. Het netwerk is of niet aanwezig of extreem traag. Apps als bol.com openen gewoon niet meer. Mijn partner wordt door haar telefoon zelfs van wifi gegooid, omdat de verbinding slecht is (dat doet een android telefoon blijkbaar)
  • Dit is op te lossen door de wifi even aan en uit de zetten. Dan pakt hij weer de juiste verbinding. 

De reactie dat er een update gedaan is om dingen beter te maken is leuk, maar in de praktijk is het dus slechter geworden. Tenslotte waren er namelijk geen problemen voor de update.

Ik hoor graag hoe jullie dit op gaan lossen, want ik heb hier al weken frustraties over. 
De oplossing kan niet zijn, dat ik elke keer m’n wifi aan en uit moet zetten. Dan gaat het nut van een repeater totaal over boord. 


Ook wij ervaren al geruime tijd problemen na de update. 

We hebben een Xperiabox 12 (meterkast) en een Fritzrepeater 3000 (boven).
De Fritz is als wifi bridge aangesluiten, omdat de wifi boven soms een zwak signiaal had. 

Voor de update schakelde onze telefoons zeer makkelijk over tussen beneden en boven. 
Na de update zijn dit nu de symptomen (gaat in beiden richtingen overigens fout. Van boven naar beneden, en van beneden naar boven):

  • Telefoon heeft beneden gewoon netjes netwerk
  • Je loopt naar boven en vervolgens vrijwel geen netwerk meer. Telefoon zegt nog wel verbonden te zijn. Het netwerk is of niet aanwezig of extreem traag. Apps als bol.com openen gewoon niet meer. Mijn partner wordt door haar telefoon zelfs van wifi gegooid, omdat de verbinding slecht is (dat doet een android telefoon blijkbaar)
  • Dit is op te lossen door de wifi even aan en uit de zetten. Dan pakt hij weer de juiste verbinding. 

De reactie dat er een update gedaan is om dingen beter te maken is leuk, maar in de praktijk is het dus slechter geworden. Tenslotte waren er namelijk geen problemen voor de update.

Ik hoor graag hoe jullie dit op gaan lossen, want ik heb hier al weken frustraties over. 
De oplossing kan niet zijn, dat ik elke keer m’n wifi aan en uit moet zetten. Dan gaat het nut van een repeater totaal over boord. 

Ik heb hetzelfde probleem al een paar maanden.

Is het voor U opgelost? Of is een Fritzbox wel een oplossing. Want ik vind dit zeer vervelend.


Reageer