Skip to main content

Al lange tijd probleemloos KPN in huis, alle mobieltjes, twee x 4k TV, pluspakket sportpakket, 1Gb internet Box12, drie SuperWiFi's en vaste telefonie aanwezig.

Plaatsing, BOX12 beneden vrij in de gang in het midden van ons huis dus niet ín de meterkast, twee bedrade SuperWiFi punten op de eerste verdieping, de eerste aan de voorzijde en de twede aan de achterzijde, de derde staat op zolder (daar wordt ook gewerkt).

Huishouden bestaat uit twee veel thuis werkende ouders (al voor en dus ook na het Corona thuiswerken advies) een studerende zoon van 17 en twee bijna brugklassers, kortom werkend bedraad thuisnetwerk incl voldoende WiFi dekking is geen luxe.....  Ieder een eigen PS4, gsm, laptops én pc's, Google smart apparaten, 4x nest audio, drie x chromecast incl een ultra, drie smart tv's, Nintendo's, verlichting veelal via Hue een NAS en wss vergeet ik nog het eea los van de switches over cat6 door het huis.

Mijn verbazing was dus groot dat ik overdag en in de avonduren zie dat de laatste dagen de WiFi gewoon wegvalt en de snelheid aanzienlijk afneemt naar snelheden anno 2009 😉 en m'n eigen 4g en 5g aanspringen, welliswaar kort maar dat is voorheen nooit gebeurd. Ook de mijn KPN app en de router beheer omgeving werkt voor geen meter meer, loop dus zo'n beetje dagelijks een rondje wifi versterkers te resetten. Uiteraard heb ik de WiFi manager al ingezet maar daar komt enkel een monteur uit.... En als ik geen wifi heb kan de app het ook niet starten.…

Mijn vraag is dan ook tweeledig, (1) aangezien wij blijkbaar niet de enige zijn na een forse investering in hulpmiddelen, of dit in afzienbare tijd weer stabiel gaat worden zoals het de afgelopen jaren was, óf (2) is er of komt er een mogelijkheid voor jullie vaste en tevreden klanten met uitgebreide maar zeker ook die met de kleine pakketten om hun huidige witte WiFi 5 punten als coulance in te nemen en te vervangen door de nieuwe WiFi 6 punten. Kunnen wij weer stabiel vooruit want daar gaan we toch naar toe aangezien KPN de box12 inmiddels heeft voorzien van deze mogelijkheid maar mijn 3 witte SuperWiFi's ondersteunen dit niet, helaas.

 

Lang verhaal, strekking is, fijn dat jullie updaten, vernieuwen en bij de tijd blijven, alleen. Deze x is het alleen echt niet goed gegaan bij ons......ik ben geen klager, werk zelf ook in de ICT, maar we hebben r nu echt wel last van, vooral omdat we dit niet herkennen sinds we 'lid' van KPN zijn!

Ben benieuwd hoe jullie hierin staan,

Groet J.

Wilt u nou gewoon gratis de nieuwe super wifi's of het probleem opgelost hebben? Want wifi 6 gaat echt niet de oplossing brengen.


Beste Joep,

Ik wil uiteraard mijn probleem opgelost hebben, de Box12 is stabiel, de SuperWiFi's niet (meer). WiFi 6 heeft meerdere voordelen maar is vooral bewezen stabieler. Dat zou dus een oplossing kunnen zijn. Ik denk die kant op aangezien KPN onze boxen 12 heeft voorzien van deze inrichting en dus nieuwe klanten ook direct laat aanhaken door de WiFi 6 SuperWiFi's uit te leveren. Dat doen ze niet voor niets.

J.


KPN gaat de witte SuperWiFi's niet omruilen voor de nieuwe. Dat heeft een KPN medewerker hier op het forum al meerdere malen geschreven. 

Dat er nu een nieuwe versie is wil niet zeggen dat de voorgaande versie een waardeloos ding is onvoldoende functioneert ofzo. Dat is onzin.


Ik loop tegen exact hetzelfde probleem aan. 4 superwifi punten, allemaal hemelsbreed nog geen 5 meter van elkaar verwijderd, sinds de update continu uitval, fractie van de snelheid van voorheen.


Uh Nick,

Das geen onzin, dat is exact wat wij momenteel ervaren. En blijkbaar is ons huishouden niet de enige gelet op de veelvoud aan berichten. 

J.


ls er nu met de nieuwe firmware problemen zijn, dan moet dat doormiddel van een update opgelost worden. Niet doormiddel van het omruilen naar de SuperWiFi 2. Dat is wat ik bedoel met "onzin".


Kan beide een oplossing zijn wat is daar op tegen als het niet lukt met updates, voorlopig is het niet wat het hoort te zijn, qua snelheid, qua bereik en qua stabiliteit.

Ik laat de keuze aan KPN, als het maar verholpen wordt.

J.


Wilt u nou gewoon gratis de nieuwe super wifi's of het probleem opgelost hebben? Want wifi 6 gaat echt niet de oplossing brengen.

Van wat ik er nu van begrijp werkt WiFi 6 überhaupt nog niet op de zwarte SuperWiFi’s. 


Hallo @JerryTheHappyKPNCustomer, welkom op het KPN Forum! Leuk om te lezen dat je zo tevreden bent over de KPN diensten. Tenminste, totdat de je problemen met jouw wifi verbinding kreeg.

Ik lees dat je zelf al één en ander hebt geprobeerd om dit probleem te verhelpen. Je hebt de Wifi Manager geprobeerd en je hebt de wifi versterkers een reset gegeven.

Mijn advies: alles resetten.

  1. Haal de wifi versterkers, de KPN Box 12 en het glasvezelkastje van het stroom.
  2. Wacht 2 minuten en sluit dan het glasvezelkastje aan.
  3. Wacht totdat deze volledig is opgestart en sluit dan de KPN Box 12 weer aan.
  4. Wacht tot deze volledig is opgestart. Dit kan tot een half uur duren.
  5. Als dit klaar is, sluit je de wifi versterkers weer aan.

Ik hoop dat dit jouw problemen verhelpt.


Beste @Denise_ ,

Meerdere herstarts reeds uitgevoerd, vanochtend incl de aangegeven tijden.…

De KPN thuis app liet me even in de steek maar daar kom ik nu weer in, ben vandaag buiten de deur gaan werken, ik laat weten of het beter gaat de komende dagen. Ps is het normaal dat na de update de thuis app waanzinnig veel langer moet zoeken naar ons netwerk?

Voor nu is alles online iig mocht het veranderen laat ik het hier weten.


Nou beste @Denise_ ,

Het is r niet beter op geworden, wifi valt nog steeds weg, tv ontvangers ook, je ziet je laptop van WiFi naar 4/5G schakelen, tvs die wifi off wifi on meldingen geven, en nu dus ook de tv kastjes, bv een stb-nmc-400 code. De app weigert ook steeds, kan niet koppelen met wifi en geeft bv aan dat ik een modem moet instellen/installeren........pleh!

Afgelopen jaren mss een hooguit twee x per jaar in de meterkast moeten zijn.....nu staat daar de koffie klaar😃

En nu?

J.


En wederom geen internet, geen WiFi punten geen tv......en als het weer opkomt is bovenstaande melding in de app te vinden.....


@Claydough ervaar jij ook nog steeds dezelfde problemen, wij worden er inmiddels een beetje ‘naar’ van om het zo maar te zeggen. Is een melding hier op het forum afdoende of moet er ook nog ergens anders bij KPN een melding worden gedaan. Die WiFimanager app helpt me voor geen meter verder, als die het al doet, aangezien er alleen maar resets worden uitgevoerd waar de kinderen en wijzelf inmiddels wel klaar mee zijn…...


@JerryTheHappyKPNCustomer Ik heb inmiddels wel weer een stabiele verbinding, maar toch ruim 40% snelheid ingeleverd t.o.v. de vorige versie firmware. Uiteindelijk een tweede factory reset gedaan, en alle wifi-punten opnieuw gekoppeld. Het werkte niet meteen, maar uiteindelijk werden alle lampjes weer groen en bleef het signaal stabiel. 


@JerryTheHappyKPNCustomer Jammer dat het herstarten geen permanente oplossing was.

Je zegt dat de tv-ontvanger ook geen verbinding kan maken. Ik heb daarom jouw verbinding doorgemeten. Ik zie hier geen gekke dingen. De verbinding zelf is stabiel. Heb je de tv-ontvangers misschien aangesloten op de SuperWifi punten?

Als dit het geval is, dan denk ik dat het goed is om naar de tip van @Claydough te kijken. Dus de SuperWifi punten opnieuw installeren.


Nee @Denise_ de TV ontvangers hebben allemaal een eigen bedrade aansluiting op de experia box.

Komen net terug vanvakantie, we kijken het komende week wel weer aan…….. en anders wachten we wel op de komende update(s)…..

Toch vreemd, meten is weten, terwijl wij iets totaal anders ervaren…..Hoofdsignaal zal best stabiel zijn, maar als de box er hier niet mee overweg kan…..


Helemaal prima.

De verbinding tot aan de KPN Box is stabiel. Wat daarna komt zit in het thuisnetwerk. Het kan zijn dat een apparaat in jouw thuisnetwerk voor verstoring zorgt.

Zou je anders een schets kunnen maken van jouw thuisnetwerk? Dan hebben wij ook een idee van hoe jij alles hebt aangesloten.


Even een update,

tot aan de dag van vandaag last van wegvallend signaal op de drie witte SuperWiFi's…

Was het vandaag zo beu dat ik drie witte verkocht heb en direct 4 zwarte heb aangeschaft, die ga ik morgen plaatsen, met de hoop dat onze problemen tot het verleden gaan horen….

 

J.


Eindelijk weer eens positief nieuws!!!

Vanochtend de vier nieuwe zwarte SuperWiFi 2 punten opgehangen en ons signaal is weer terug in het hele huis op alle apparaten en zonder onderbrekingen of storingen. Geen gedoe, geen app nodig, geen klikjes ergens nodig gewoon alle 4 één voor een bedraad aangesloten op een GB switch die aan de Experia box hangt. Eerst nr 1 aanzetten, kwartiertje wachten en gewoon aan latren staan en de 2e aanzetten, ook nu weer kwartiertje wachten etc etc tot de 4e aangaat. Vervolgens alle 4 een klein uurtje aan laten staan en daarna uitgezet en geplaatst in huis. Een voor een plaatsen aanzetten en door met de volgende. Twee stuks bedraad en twee draadloos. Het is precair ik weet het, maar dit hebben we al lange tijd niet meer meegemaakt, wat een verademing. Ik gaf het al aan in mijn eerste post, en dat blijkt inderdaad de werkelijkheid te zijn, jammer dat onze huisleverancier hier niet in mee is gegaan en ik zelf deze investering moest doen…..

WiFi (6) op alle laptops en devices die dit ondersteunen nu actief en ononderbroken aanwezig met snelheden van >950 Mbps up en down!

Televisies haperen niet meer op de 4K boxen (mooie bijvangst?) en de WiFi's van de TV's zelf zie (en hoor) je nu niet meer om de haverklap wegvallen en weer opkomen

WiFi singnaal op alle andere devices actief en ook hier ononderbroken

HUE werkt weer feilloos

de paar aanwezige WiFi lampen blijven nu ook gewoon online

De KPN Thuis app werkt nu eindelijk ook weer zoals we gewend waren! 

Kortom ik ben vandaag iig weer een happy customer, wel na een forse investering maar dat neem ik dan maar voor lief, én voor alle criticasters is mijn ervaring wellicht een mooie tip dat de SuperWifi 2 punten met WiFi 6 in cominatie met de Box 12 inderdaad een stabieler netwerk oplevert en een hoop narigheid kan wegnemen!


Wat fijn om te lezen dat de nieuwe SuperWifi 2 dé oplossing zijn!