Skip to main content

Goedenavond,

Sinds de update heb ik alleen maar problemen met mijn super wifi dus na 3 dagen heb ik alle vier maar uit mijn netwerk getrokken. aangezien ik niet in mijnkpn de netwerk kan laden, kan ik ook geen superwifi opnieuw instellen.

Dit ziet ikĀ 

Er komt ook geen verandering in zelf niet na 10 minuten.Ā 

Dit al meerdere keren geprobeerd.

Dit heb ik al sinds de update alleen had ik om persoonlijke redenen nog geen tijd om dit te melden.

Had ze vroegen via de app thuis ingesteld qr scannen even wachten en het werkte en nooit problemen mee gehad.

Heb nu 1 SuperWiFi bedraad aangesloten in een schuur en dat werkt matig maar kan in de tuin iets maar bedraad is niet de bedoeling van super wifi.

Vind de nieuwe manierĀ waardeloos maar dat zal vast ergens goed voor zijn....

Maar is hier een oplossing voor?

Of moet ik alle kpn producten de deur uitschoppen wifi uitzetten en iets kopen wat fatsoenlijk benaderbaar is zonder opĀ de wifi te zitten en viaĀ een internetverbinding hetĀ netwerk te configureren?

Ā 

Groet,

Chris

Hoi ​@ChrisM82Ā . Dat klinkt allemaal niet fraai.Ā  Zo te lezen heeft de update je van de regen in de drup gebracht. Gelukkig is het in de meeste gevallen wel op te lossen.

Heb je dit topic al even doorgenomen?

Ā 

Ik kan de SuperWiFi resetten (wachten opstarten totdat hij rood brand 10 sec reset vasthouden dan knippert hij en word hij rose) en aansluiten dan wacht ik ander half uur brand mooi groen ik trek de kabel eruit en hij word onmiddelijk rood staat anderhalve meter van de modem.

Kabel erin en hij is weer groen ik heb een zwarte v12 modem meende ik, dus het verhaal wat jij stuurt werkt niet.

Ā 

Deze zit bekabeld maar blijft ook alleen maar aangeven dat hij niet goed is. Kan resetten maar blijft zo terug komen. Maar die zie ik dan nog in mijn thuisnetwerk bij mijn modem.kpn.

Andere wifiĀ zender die niet bedraad is brand groen maar komt niet voor in het netwerk(!?!)

En de andere 2 zitten bekabeld diverse malen al gereset en die zie ik nietĀ  maar branden continu groen en zodra ik de kabel eruit haal branden ze rood.

Dit ziet ik dan op het scherm voordat je inlogt

Die groen brand zal ik nog een resetten misschien dat die dan terug komt?

Zo jammer dat voor een update alles super werkt en daarna niet meer.

Niet iedere vooruitgang is een verbeteringĀ 

Als ik de stekker van de SuperWiFi eruit trek word hij grijs dus de modem ziet hem wel maar doet of kan er niets mee

Yes 4 SuperWiFi apparaten met een probleem…

Na reset is hij wel zichtbaar geworden.

Zie maar 2 in mijn modem ook al geeft hij wel aan dat er nu 4 extenders zijn

Ā 

Nou ​@Erwin van KPNĀ wat nu?

Wifi is wel aanwezig maar met probleem.Ā 

Ze worden na 3 uur rood ook al verplaats ik ze niet

Staan 8 meter van de router af met niets er tussen.

Als hij over gaat van de modem naar een super wifi zender heb ik geen internet meer valt mij ook op.

8 meter is ook wel erg ver, een gemiddeld maximum is ongeveer 5 meter vanaf de bron, of bekabeld aansluiten.

Ā 

Ā 

Voorheen stond hij 10 meter weg en achter een muur en werkte het super dus die 8 meter vrij stelt niets voor.

​@ChrisM82Ā  Ik ben even benieuwd hoe dit stukje bij jou staat ingesteld:

Ā 

Dag Erwin,

Net weer opnieuw aangemeld via de kabel dus een hele reset,ingesteld op het netwerk en hem geupdate (blauwe lampje)na ongeveer 28 minuten starten hij opnieuw op hij brand nu groen dat hij het netwerk ziet.

Allemaal het zelfde wel gekoppeld maar niet succesvol aan het netwerk.

Ā 

Een superwifiĀ die constant bedraad zat ziet hij nu helemaal niet meer.…

šŸ˜®ā€šŸ’Ø

Te koop!

T.e.a.b. troepĀ 

Als je geen werkend internet wil schaf dit dan aan!

Na alles gereset, modem en SuperWiFi (in fabrieksinstellingen)te hebben worden ze wel groen in de modem maar betrouwbare verbinding moet je niet verwachten.

Zit op 5g thuis omdat de wifi niet werkt.

Je hebt een wifi signaal maar internet is dan heel traag of het werkt niet.

Gelukkig werkt het bekabelde wel, maar de 400 euro die je 4 jaar geleden betaald hebt voor SuperWiFi is nu weggegooid geld geweest.

Bedankt @kpn voor de hulp.

Heb mijn oude decos die ik van Ziggo heb gekregen uit de kast gehaald dat werkt gelukkig wel.Ā 

Ā 

Ā 

Belachelijk dat er 0 support is vanuit KPN. Loop ook tegen hetzelfde probleem aan, tig keren installatie van die Superwaardeloze Wifi punten gedaan. Helaas geen succes.Ā 
na de vakantie maar even oriĆ«nteren op een andere provider. Ondertussen geven ze PS5, Nintendo’s weg aan nieuwe klanten.

Hallo ​@ChrisM82Ā ,

CheckĀ dan nog wat zaken om te controleren. Ik weet niet wat je allemaal precies doorlopen hebt dus het kan zijn dat ik in herhaling val:Ā 

• Check in het modem wat de WPA instelling is. Als deze op WPA 3 staat, zet hem terug op WPA 2. De SuperWifi 1 ondersteunen alleen WPA 2, en als deze instelling in je modem overeenkomt met de SuperWifi kan de performance verbeteren. Je vindt dit onder Wifinetwerk bij de optie Beveiliging.
  • Als je in de webinterface van het modem naar het Thuisnetwerkoverzicht gaat, klik dan op een SuperWifi en ga naar het tabje WiFi-Radio. Pas deze aan naar deze instellingen, als het punt op dit moment niet zo ingesteld is:Ā 
  • Sluit het SuperWifi punt dat nu niet goed meedraait rechtstreeks bekabeld aan op je modem. Werkt hij dan wel?

Ā 

Ā 

Meer informatie:Ā 

Ā 

In dit topic staan meer tips om jouw WiFi te verbeteren:Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Werkt het dan nog steeds niet? Volg dan de instructie van moderator Erik:Ā 

Erik van KPNĀ schreef:

Ja, SuperWifi 1 kan wifiproblemen geven na de update. Hier zijn verschillende oorzaken voor. En voor een groot deel van de problemen hebben we gewoon oplossingen.

Als dat niet zo is, dan kun jeĀ het beste contact opnemen met onze telefonische collega's.Ā Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je terug op een moment dat jou uitkomt.Ā De collega die je spreekt zal met jou nogmaals de boel even doorlopen.Ā Mocht dat niet tot resultaat leiden kan er een melding worden aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Die nemen dan weer contact met je op voor verdere afhandeling. En die verdere afhandelingĀ kanĀ betekenen dat je SuperWifi 1 vervangen worden door SuperWifi 2.Ā Maar dat isĀ geenĀ garantie

Ā 

​@ChrisM82Ā 

Ben je al teruggebeld door KPN? Krijg je SuperWiFi 2 punten?Ā 

Kpn laat niets van zich horen…

Super service als iemand mij nog eens vraagt wat ik van KPN vind zal ik eerlijk zijn.

Ik ga zodra mijn abonnement afloopt ook na een andere aanbieder.

Voor de kut wifi verbinding heb ik maar een nieuwe wifi mesh setĀ gekocht voor €595, wat een verademing WiFi 6.

De wifi van de box 12 uitgezet deze was ook niet altijd even stabiel na de update, wel vol bereik alleen de telefoon en tablet zeggenĀ verbonden zonder internet.

Zoals ik in een van mijn vorige berichten al zei niet iedere vooruitgang is een verbetering.

Ā 

Nee....

En mijn andere bericht moet eerst goed gekeurd worden door een moderator 🤣

Een moderator gaat hier niets doen. Je zult zelf in actie moeten komen.Ā 

Had een reactie op jou gestuurd en die moet een moderator goed keuren

Kpn laat niets van zich horen…

Super service als iemand mij nog eens vraagt wat ik van KPN vind zal ik eerlijk zijn.

Ik ga zodra mijn abonnement afloopt ook na een andere aanbieder.

heb ik maar een nieuwe wifi mesh setĀ gekocht voor €595, wat een verademing WiFi 6.

De wifi van de box 12 uitgezet deze was ook niet altijd even stabiel na de update, wel vol bereik alleen de telefoon en tablet zeggenĀ verbonden zonder internet.

Zoals ik in een van mijn vorige berichten al zei niet iedere vooruitgang is een verbetering.

Ā 

​@ChrisM82Ā 

Je had ook via KPN een andere oplossing kunnen bereiken.Ā 

​@NoordzeeĀ je kunt bellen en dan wordt je weer verwezen naar alle opties die hier ook genoemd zijn, ook al zeg je alles al geprobeerd te hebben zeggen ze weer dat je toch echt de instellingen moet controleren.

Ik ben nu een mooi aantal weken bezig geweest en het enige wat ik kreegĀ wasĀ hoofdpijn.

Nu veel geld uitgegeven omdat de provider me van het kastje naar de muur stuurt, waar ikĀ niet verder mee kwam.

Ā 

Nu werkt het super!

Niet dankzij de service, wel dankzij mijn investering.Ā 

Reageer