Skip to main content
Beantwoord

Sinds V10 update V10.C24.12.11 valt mijn verbinding weg als ik mijn TP-Link wifi range extender aansluit

• January 23, 2025
  • 12 reacties
  • 229 keer bekeken

Na update valt de V10 een paar maal per dag volledig dood(internet, wifi, telefoon). De lichtjes zijn uit. Oorzaak is de aanwezigheid van de tp-link wifi range extender. Wanneer deze uit staat werkt alles naar behoren. Alles gereset, nieuwe firmware tp-link: probleem blijft het zelfde. De STP optie aangezet helpt ook niet. Wat opvalt is dat het op dezelfde tijdstippen vastloopt. Als voorbeeld zeker 3 avonden om  ca. 19.15 uur. Iemand een idee van het probleem?     

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Taff , als je de tpl een fabrieksreset geeft en als nieuw uit de doos installeert,lukt het dan ook niet?

Mijn ervaring met tpl is dat je via zowel de 2 4 als met de 5.0 band kunt verbinden en daar gaat het misschien niet goed.

Zie dan de reactie van ​@Marlon92 

Succes.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • January 24, 2025

Hoi ​@Taff  Ik zag je vraag in het verzamel topics voorbij komen en ik sta ook een beetje met mijn handen in mijn haar.

Los van de basic dingetjes als: Reset het modem nog een keer en geeft die range extender ook een reset (voor zover dat mogelijk is)  heb ik eerlijk gezegd geen idee. 

​@BruisTablet  Heb jij hier ideeën over? 

• Nieuwkomer
  • January 31, 2025

Onderwerp: Klacht over aanhoudende internetproblemen, incompatibiliteit met TP-Link en bijkomende kosten

Beste KPN,

Sinds afgelopen donderdag ondervinden wij ernstige problemen met onze wifi en internetverbinding. Ondanks meerdere bezoeken van monteurs en verschillende vervangingen blijft het probleem bestaan. Hieronder een overzicht van de stappen die al zijn ondernomen:

Nieuwe adapter ontvangen → probleem niet opgelost.

Nieuw modem opgehaald bij de KPN-winkel → probleem niet opgelost.

Eerste monteur geplaatst nieuw modem → probleem niet opgelost.

Tweede monteur geplaatst nieuw aansluitkastje aan de muur → probleem niet opgelost.

Twee monteurs later op de dag vervangen kabels → probleem niet opgelost.

Pas na al deze stappen werd ons door de laatste twee monteurs verteld dat TP-Link niet compatibel is met KPN. Dit was voor ons volledig onbekend. We hebben destijds bewust voor TP-Link gekozen om het slechte signaal op de eerste verdieping te versterken, iets wat zonder TP-Link nog steeds een probleem is.

Wat ons verbaast, is dat zodra we TP-Link uitschakelen, onze internetverbinding en wifi direct terugkomen. Dit roept de vraag op: wat heeft KPN de afgelopen week op de modems geïnstalleerd waardoor de samenwerking met TP-Link ineens onmogelijk is geworden? Dit voelt als een gedwongen overstap naar KPN-versterkers, wat wij onacceptabel vinden.

Daarnaast hebben wij een rekening ontvangen voor het laatste monteursbezoek, terwijl:

Het probleem nog steeds niet is opgelost.

Wij vooraf niet op de hoogte waren dat TP-Link niet compatibel zou zijn met KPN.

Wij verzoeken daarom om:

Een verklaring over waarom TP-Link niet meer werkt met KPN en welke wijzigingen zijn doorgevoerd.

Een structurele oplossing

Kwijtschelding van de kosten voor het laatste monteursbezoek, gezien het probleem voortduurt en wij niet geïnformeerd waren over de incompatibiliteit.

Wij zien graag een snelle en passende reactie tegemoet. 

Met vriendelijke groet,

kpn klant

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • February 3, 2025

Hoi ​@Jeto . Welkom bij de KPN Community.

Je reageert in iemand anders topic. Mijn advies is om een eigen topic aan te maken. Die zal dan binnen een aantal werkdagen opgepakt worden door een moderator.  Succes!

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • February 3, 2025

Beste ​@Taff welk type TP-Link is het precies?

Heb je al bij TP-link je vraag neergelegd?

• Auteur
  • Topper
  • February 3, 2025

Het model is TP-link RE650 range extender. Ik heb bij TP-link nog niet de juiste ingang gevonden.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • February 3, 2025

Beste ​@Taff hoe is de tpl aangesloten op de modem, bekabeld als AP of draadloos als extender?

• Auteur
  • Topper
  • February 3, 2025

Hij is draadloos als extender aangesloten op V10. Voor de update nooit een probleem gehad.

• February 3, 2025

Heb je al geprobeerd om hem op het Extra WiFi netwerk aan te sluiten? Dat is je enige kans om hem aan de praat te krijgen denk ik.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 3, 2025

Beste ​@Taff , als je de tpl een fabrieksreset geeft en als nieuw uit de doos installeert,lukt het dan ook niet?

Mijn ervaring met tpl is dat je via zowel de 2 4 als met de 5.0 band kunt verbinden en daar gaat het misschien niet goed.

Zie dan de reactie van ​@Marlon92 

Succes.

• Auteur
  • Topper
  • February 16, 2025

Hoi JanD, Ik heb zowel de V10 als de tpl een fabrieksreset gegeven, vervolgens WIFI weer geinstalleerd. De WIFI werkt. Tot het moment dat ik de TV weer aanzet valt WIFI, TV en telefoon (kortom de hele V10) weer uit. Haal ik de tlp vervolgens uit het stopcontact start de V10 weer op en werkt alles weer.     

• February 16, 2025

Welke tv ontvanger heb je? Zit die bekabeld aangesloten? Rechtstreeks op de Experiabox? Er zit niets tussen? Geen switch ofzo?

• Auteur
  • Topper
  • February 17, 2025

Ik heb een Samsung smart tv die draadloos verbonden is met de V10 door middel van een tp link.