Skip to main content

Enkele maanden geleden heb ik internet met 2 superwifi-punten van KPN laten installeren. Het probleem zit hem in de superrwifi-punten. Die gaven allebei gedurende maanden groen licht. Het superwifi-punt dat aan de UTP-kabel zit geeft nog steeds groen licht, echter het punt in de keuken, 6 meter van het 1e punt gloeit nu oranje. Ik heb reeds beide opnieuw geinstalleerd, ze zelfs verwisseld op aanraden van telefonische klantenservice, waarop het punt kort weer groen licht gaf. Heden nu steeds weer oranje.  Met de deur open kijken ze elkaar letterlijk aan, dichterbij zetten kan niet. 

Mijn vraag is: zijn er andere opties? Of zijn deze superwifi-punten gewoon niet goed? In dat geval wil ik ze graag omwisselen. Kan iemand van de klantenservice vna dit forum mij daarmee helpen?

Bij wifi wordt gaat het signaal over de 2.4ghz en de 5ghz band verstuurd. De 2.4ghz band heeft een behoorlijk bereik maar een max. snelheid van 70. De 5ghz kan veel hogere snelheid aan maar heeft een kort bereik.  Mtr of 6 en dan houdt het wel op. Het oranje lampje houdt in dat het contact met de 5ghz band er niet meer is. Ze doen het dus wel maar de snelheid is lager want alleen de 2.4ghz band wordt gebruikt. 


Ik kom er nog even op terug. Welk type modem heb je?


Goedemiddag @PieterWi en welkom hier op ons forum :)

Als ik het goed begrijp, heeft het in eerste instantie een tijdlang goed gewerkt? Jammer dat het niet mogelijk is om ze dichterbij elkaar te plaatsen want als het lampje oranje brandt dan betekent dit dat de afstand tussen de 2 super wifi punten te groot zou zijn. Net als @Joep1965 ben ik wel benieuwd welk type Experia Box je op dit moment in gebruik hebt!


Hoi @PieterWi, wat is op dit moment de status?


Dank voor jullie antwoorden, ik heb een experiabox v10. Het lampje wordt nog steeds af en toe groen maar 95% van de tijd oranje. Toch heb ik inderdaad wel WiFi, ook in de tuin, dus hij zal het dan wel doen zonder 5ghz zoals Joep aangeeft?


Blijft vreemd dat hij in het begin altijd groen was, en nu dus bijna nooit meer


Gelukkig werkt het wel gewoon, dat is natuurlijk het allerbelangrijkste :)

Misschien dat je dit topic ook nog even kunt doorlopen, wellicht dat hier nog wat zaken staan waar je wat aan hebt!