Skip to main content

Al een tijdje heb ik problemen met wifi thuis, erg vervelend aangezien alles in huis op Wifi werkt 🙄

Wat heb ik al gedaan?

  • Nieuwe router (V12) 
  • Nieuwe Wifi Extenders (2x)
  • Alles gereset en correct ingesteld
  • Wifi kanaal geselecteerd met zo min mogelijk gebruik van buitenaf

Als ik inlog in de router zie ik wel iets vreemds, het lijkt erop dat de Wifi-extender die het verste weg van de Router staat  een hele slechte verbinding heeft…...hoe dit zou komen weet ik dus niet en vandaar dat ik dit dus hier op het forum zet in de hoop dat iemand mij kan vertellen hoe dit komt en een oplossing voor mij heeft 🙏🏼

 

Alvast bedankt.

 

@John R. Begrijp ik het goed dat er bekabelde en onbekabelde SuperWiFi's zijn?


Klopt, er staat er 1 in de meterkast (bekabeld) en 1 in de bijkeuken (onbekabeld).

 


Hoi @John R., welkom op ons forum!

Sinds de laatste paar updates is het niet meer nodig (en afgeraden zelfs) om een superwifipunt in de buurt te zetten van je box12 omdat het wifi van de box 12 weer gebruikt wordt en kunnen ze elkaar in de weg gaan zitten.
Het superwifipunt uit de meterkast kun je dus beter elders in huis plaatsen.

Meer informatie hierover kun je vinden in deze topics!
 

 


Oké,

 

Als ik het dus goed begrijp hoeft er de géén Super WiFi meer bedraad aangesloten te zitten op de V12? 

Dus de twee supervisie punten die ik heb, hebben dan beide onbedaarlijk verbinding met het modem???


Klopt maar één en ander hangt wel van de opstelling af. Te ver van elkaar geeft problemen.  Als je alle wifi punten kan bekabelen is 100% beter.


Even een update,

Ik heb het Superwifi punt in de meterkast verplaatst naar boven en is nu dus onbedraad. 

Nu brand het lampje " Geel"  wat volgens mij een slechte verbinding betekend.

 

Het (onbedrade) SuperWifipunt in de bijkeuken brand wel Groen.

 

Wat kan ik doen zodat hij boven ook groen gaat branden???


Bekabeld aansluiten. Of dichterbij zetten.


🙄 Waarom snappen mensen nou nooit dat er mensen zijn die vanwege diverse redenen juist kiezen voor draadloos.

Het WiFipunt staat overigens p de bovenverdieping direct boven mijn modem, dus dichterbij kan niet en wordt dus ook afgeraden door KPN (zie eerder antwoord).

Dus je antwoord @Nick83, daar heb ik helaas niets aan.


Ik denk dat we allemaal wel snappen dat draadloos altijd makkelijker is dan bekabeld.
Specifiek bij wifiversterkers levert het bekabeld aansluiten veel winst op qua snelheid in je huis.

Hoewel het goed is je superwifi niet naast je experiabox te hebben staan of allebei in de meterkast, moeten ze ook niet te ver bij elkaar vandaan staan.
Het oranje lampje is een indicatie dat de onderlinge verbinding wel beter kan.

In het topic wat ik eerder noemde  KPN SuperWifi: installatie en gebruik staan wel tips hoe je dit kunt verbeteren. De KPN Thuis app kan hierbij ook handig zijn.


Alle DVS verbonden (branden wit)

UPDATE:

 

De wifi-extenders zijn nu vebonden met een kabel aan een DVS1200 (deze zijn allemaal verbonden en branden dus wit)

Echter branden mijn Wifi-extenders nog steeds "GEEL”.

 

Het lijkt er volgens mij op dat de Extenders nog steeds draadloos vebinding maken ipv bedraad via de DVS………

 

Kan ik dit wijzigen? Instellen zodat ze via de ethernetkabel hun signaal halen?


Eigenlijk kan dit zo helemaal niet. Dit is een waardeloze setup zo. Een WiFi versterker aan een DVS koppelen word afgeraden door KPN. 

Waarom heeft de ene SuperWiFi die wel een goede draadloze verbinding heeft een DVS? En heeft u er ook 1 bij het modem? 


Voor de duidelijkheid, beide wifi-punten hebben ook draadloos slechte verbinding.

En zoals al eerder is gezegd........Nee......er staat geen Wifipunt bij de router omdat dat dus niet mag. (Zie eerdere reactie vanuit KPN).


Ik vroeg of u een DVS bij het modem heeft. Misschien was mijn vraag niet duidelijk. Sorry daarvoor.


Mijn setup is als volgt;

In de meterkast;

- V12 Router bedraad aangesloten op een DVS1200 (Verzender)

- in de woonkamer DVS1200 t.b.v. TV

- in de woonkamer DVS1200 t.b.v. Computer 

- in de bijkeuken DVS1200 t.b.v. Wifi-Extender

- boven in de slaapkamer DVS1200 t.b.v. TV

- boven in kledingkamer DVS1200 t.b.v. Wifi-Extender

Hopelijk is het nu wat duidelijker voor je en heb je een goede tip

En om je alvast voor te zijn, het is niet mogelijk om kabels te leggen.


Het hele draadloze gebeuren wordt m.i. te mooi voorgesteld.  Er zijn vaak zoveel belemmeringen in huis voor het wifisignaal.  Niet alleen muren en deuren maar denk ook aan ondervloeren met een aluminiumlaag wat vaak onder laminaat en parketvloeren zit. De 2.4ghz band heeft een redelijk bereik maar de 5ghz juist weer niet. Allemaal dingen waar je rekening mee moet houden.  Draadloze verbindingsets deden het prima maar met de komst van ledverlichting en zonnepanelen werkt het nu moeizaam. En ja ik weet dat kabels trekken veel werk is maar het is éénmalig en je hebt er de rest van je leven profijt van. Je zal nu nooit optimaal van je mooie glasvezelverbinding en die snelheid kunnen gebruiken. 


Alle apparaten die (bekabeld) op de dvs-en aangesloten zitten, heben die een goede verbinding? Maakt het nog uit of de SuperWiFi's aan of uit zijn?

U heeft dus 5 dvs-en (en nog 1 in de meterkast). Dat is ook iets wat KPN niet aanraad. 3 maximaal dacht ik.


Dat is dus het probleem, alleen de Wifi-Extenders hebben slechte verbinding......de tv's en computer hebben wel goede verbinding. 


6x DVS 1200 is vragen om problemen.

KPN adviseert maximaal 3 en KPN adviseert ook de DVS’en óf alleen te gebruiken voor internet óf alleen te gebruiken voor de tv-decoder, NIET gecombineerd.

De beste oplossing blijft bekabeld werken, als dat niet kan of wil dan de superwifi’s bekabeld aansluiten rechtstreeks op het modem en vandaar uit via wifi werken.

 

 

 


Ik weet alles wat KPN " adviseert"dus dat hoeven de mensen niet meer te melden in dit topic a.u.b.

Alles werkt verder prima, altijd al gedaan met deze setup.......alleen de wifipunten dus niet.


Hallo @John R. je vraagt om hulp en advies binnen dit forum, dus kun je ook van alle kanten advies krijgen.

Als je daar geen prijs (meer) op stelt kun je je rechtstreeks bij KPN melden per telefoon, Twitter of Facebook.

Succes.

 


Inderdaad ik vraag hulp, 

Ik ben zelf redelijk technisch en snap hoe het systeem van KPN werkt.

 

Ik geef alleen aan dat ik niet meerdere malen informatie hoef te hebben die ik ten eerste al weet en ten tweede dus geen oplossing bieden.


Volgens mij kun je het beste al die verbindingsets ertussen uit gooien. Diverse monteurs geven aan dat die dingen niet stabiel op een netwerk werken en zelfs verstoringen kunnen veroorzaken.

Als je eenmaal de WiFi punten goed aan het werk hebt gekregen (groen) dan kun je daar ook een tv oid op aansluiten.

succes iig!


Ik vrees dat ik hier vanuit KPN ook niet echt een oplossing heb met dit aantal Draadloze verbindingsadapters. De beste optie zou zijn alles zoveel mogelijk bekabeld aan te sluiten.
Je Superwifipunten zou je eventueel nog draadloos kunnen doen, wellicht dat ze op die manier een betere verbinding hebben. In de onderstaande topics staat eigenlijk alles hierover.