Skip to main content

Hallo,

Ik heb sinds kort 2 Super Wifi punten geïnstalleerd, en  kort geleden overgestapt van 200 Mbps naar      1 Gb internet snelheid. De desktop PC (bekabeld) meet bij download stream rond de 950 Mbps, en de upload stream zit ongeveer rond de 500, de helft dus. De download snelheid is dus perfect, maar de uploadsnelheid dan ?

Ook geeft de Wifi snelheid wat meer verbetering , maar niet wat ik verwacht had, eerst bij het abonnement van 200 Mbps gaf Wifi rond de 200 Mbps download en nu bij 1 Gb rond de 300 Mbps , en de Upload snelheid nu rond de 200 Mbps bij 1 Gb. Mijn vraag is dan ook, moet ik na de upgrade naar hogere internetsnelheid de Super Wifi punten opnieuw koppelen, of doet hij dit automatisch ? Ik stel deze vraag omdat bij de eerste installatie van de Super Wifi punten de Wifi op de Experia Box 10 automatisch werd uitgeschakeld, en heeft dit invloed op de verhoging van de Wifi snelheid.

 

Bedankt alvast

FreBer

Heeft u de witte SuperWiFi's of de zwarte? De zwarte ondersteunen WiFi 6. Hiermee is het wel mogelijk om een heel eind in de buurt te komen van de 1000 mbit. De witte SuperWiFi's ondersteunen geen WiFi 6. Daarmee kunt u dat wel vergeten. 


Bedankt voor de reactie, ik heb de 2 zwarte Super Wifi punten.

Maar hoe kom ik dan met Wifi in de buurt van de 1000 mbit, en na de verhoging van de internetsnelheid, passen de Wifi punten zich dan automatisch aan deze snelheid aan ? Op dit moment kom ik met mijn Wifi niet verder dan de eerder aangegeven snelheden.

 

Nogmaals dank

FreBer


Hallo @FreBer de uploadsnelheid bekabeld moet ook goed zijn, gemiddeld moet je up/down ongeveer 930/930Mbit/s kunnen halen en via wifi de helft met de juiste instellingen.

Voor een accurate snelheidsmeting gebruik daarvoor de Ookla-app uit de MS-store op een Windows10/11-machine, bekabeld aangesloten rechtstreeks op de modem en verder alleoverige (draadloze) apparatuur uit.

 


Hallo en bedankt voor de reactie,

 

De snelheid die ik heb gemeten, daarvoor heb ik inderdaad o.a. de Ookla-app gebruikt. Zoals aangegeven heb ik met de Windows 11 desktop bij de download stream geen probleem (moet overigens wel de VPN uitzetten). De uploadstream laat zoals eerder aangegeven ongeveer de helft van de 1 Gbps zien. (ca 500 mbps)

Toch vraag ik mij nog steeds af, of ik de  SuperWifi punten niet opnieuw moet installeren na de glasvezel upgrade van 200 mbps naar 1000 mbps, of gebeurt dit automatisch ?

 

Ook dit hoor ik graag

 

Bedankt

 

Met vr. groet 

FreBer

 

 

 


De SuperWiFi's opnieuw installeren is zinloos. Zijn ze beide bekabeld aangesloten? Ondersteund u laptop WiFi 6?


Hallo, 

Ja ze zijn beide bekabeld aangesloten. Of de laptop of ander Wifi apparaat Wifi 6 ondersteund is mij niet bekend, omdat de laptop al wat ouder is ga ik hier niet vanuit.

Wat is ongeveer de maximale Wifi snelheid van een android mobiel ?

 

Mt vr. groet

 

FreBer


@FreBer Daarbij hangt het er vanaf wat voor netwerkkaart er in het apparaat zit. 

Daarnaast moet je voor de maximale wifi snelheid ook de optimale omstandigheden creëren. En deze omstandigheden zijn zeker niet altijd haalbaar. 

Je zal dus met wifi eigenlijk altijd een stukje snelheidsverlies hebben.  


Hallo en bedankt voor de reactie Rutger

De netwerkkaart in de vrij nieuwe desktop haalt het prima, dat is geen probleem. (bedraad aangesloten) ca 930 Mbps download en rond de 500 upload (de upload dus de helft van het 1 Gbps abonnement..ook vreemd)

Maar het gaat om de zwarte super wifi schotels van KPN wat het Wifi betreft, dit valt mij zwaar tegen bij het 1 Gbps abonnement. Ik haal hier voor de mobiels, de laptop, de tablets en de slimme lampen op lange na nog niet eens een kwart van het abonnement. Vandaar dat ik weer teruggegaan ben naar mijn oude 200 Mbps abonnement. Hier is mijn wifi snelheid wel gelijk aan het 200 Mbps glasvezel abonnement. (zowel download als upload)

Jammer dat het Wifi zich af laat weten bij het 1 Gbps abonnement.

 

Met vr. groet

FreBer

 


Zonder WiFi 6 ondersteuning is 300 mbit een heel reële snelheid. Ik zeg niet dat een hoge snelheid onmogelijk is. Maar het komt aardig in de buurt van wat in de praktijk haalbaar is.


Hallo @FreBer 

Jammer dat het Wifi zich af laat weten bij het 1 Gbps abonnement.

Dat hangt er van af. Met de geschikte hardware zijn ook hoge wifi snelheden te behalen weet ik uit eigen ervaring.

Met mijn KPN Box, Chromebook met wifi6 ax ondersteuning haalde ik met mijn 1Gigabit-abo ongeveer 900Mbits download en bekabeld ongeveer 930Mbit/s.

Dus het kan wel.😉

 


Hallo JanD bedankt voor de reactie

Helaas heb ik hardware die alleen wifi 5 ondersteund, en dan is volgens mijn ervaringen het 1 Gbps abonnement zonde van het geld. 

Het 200 Mbps abonnement voldoet dan ruim voldoende zowel op de desktop als op de overige hardware.

 

Vriendelijke groet

FreBer

 

 


Een goede avond, na mijn vraag over de WiFi snelheid bij de zwarte Super Wifi punten van KPN, heb ik nog een volgende vraag, hopelijk heeft iemand daar een antwoord op.

Ik heb en aantal slimme GU10 lampen in huis, die bij gebruik van de bijbehorende android app, vertraging geeft bij het aansturen van genoemde lampen. 

Dit probleem doet zich al een paar weken voor en is ontstaan na installatie van deze Super WiFi punten.

Voorheen werden de lampen aangestuurd door een Fritz repeater, waarbij ik dat probleem totaal niet had.

Kan iemand aangeven waar ik moet zoeken om dit probleem op te lossen ?. Ik kom er nu mee omdat ikzelf de afgelopen paar weken al van alles geprobeerd heb, maar kan het euvel helaas niet vinden.

Is het mogelijk om deze Fritz repeater middels WPS op het Super WiFi punt ook te laten werken ?

Ik hoor het graag

Vriendelijke groet

FreBer  


Hallo, even nog een aanvulling op mijn vraag van gisteren.

ik heb ook geprobeerd om op de zwarte super wifi punten het extra wifi in te stellen op 2.4 ghz (waar de slimme GU10 lampen op werken, maar als ik daar de veiligheidssleutel die de instellingen laat zien gebruik zegt het systeem constant dat dit het verkeerde wachtwoord is. Mij een raadsel.

 

Heeft iemand een oplossing voor deze problemen ?

 

Bedankt alvast

Met vriendelijke groet

FreBer

 

 


@FreBer u begrijpt toch wel dat dit Extra WiFi netwerk ook een andere naam heeft? Die andere naam moet u dus ook kiezen of invoeren. 


Jazeker...deze naam wordt aangegeven bij de instellingen..kortom andere netwerknaam past niet bij de beveiligingssleutel die vermeld wordt.

Na een vijfde poging is het eindelijk gelukt

Bedankt voor de reactie

 

 

Met vriendelijke groet

 

FreBer


even nog ter aanvulling: ik heb nu 2 slimme GU10 led lampen op de 2.4 Ghz band gezet, en hoop dat het probleem met de Super Wifi punten en deze slimme led lampen hiermee is opgelost. 

Zie voor het probleem met de super wifi punten (black) in combinatie met deze GU10 lampen  mijn vorige vragen.

Bedankt voor de reacties

Met vriendelijke groet

FreBer