Skip to main content

SPOOKNETWERK KPN WIFI UITZETTEN HO MAAR! LET OP DIT HEBBEN MEER MENSEN ZONDER DAT ZE HET WETEN!!! 
 

Ik heb een asus rooter zonder modum, dit is vele malen beter dan de experia box. Wifi uitzetten op de epxeria lukt, echter kpn wifi blijft ALTIJD aan. (Blauwe lampje uit toch blijft kpn aan, wij hebben het netwerk gerenamed om het beter te herkennen, we zien in de buurt hier meer (alle) mensen met een spooknetwerk van kpn)) Dit is een eigen netwerk van kpn??? Wij zitten 50 meter van straat vandaan wie heeft hier überhaupt iets aan. Ik wil alleen wifi via mij asus router, niet een of ander niet gebruikt vervuilend wifikanaal van kpn, echt heel bijzonder dat je alles uitzet en kpn zijn eigen onnodige wifi kanaal aan laat staan, betalen jullie mijn extra stroom? Of mag ik het zelf bepalen? Ik wordt hier een beetje verdrietig van kpn. Bij telfort was dit niet, wat een hopeloos achterhaald gedoe in deze tijd heeft iedereen internet op zijn mobiel, en niemand gebruikt dat arrogante kpn wifi meer, ga eens mee met de tijd mannen, dit kan toch nietwaar zijn! Geef mij aub een modem zonder wifi en zonder kpn software, dank u! Experiabox v10a with kpn software sucks!

 

SPOOKNETWERK KPN WIFI UITZETTEN HO MAAR! LET OP DIT HEBBEN MEER MENSEN ZONDER DAT ZE HET WETEN!!! 

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @JelleBCool, welkom hier. 

Een spooknetwerk dus. Hoe ben je erachter gekomen? Want de Wifi op de Experia Box gebruik je helemaal niet meer? Want je lijkt daar in het screenshot wel mee verbonden? Niet met jouw eigen asus router. 

Hoe heb je de wifi precies uitgezet? Kun je dat ook toelichten?


Mijn zoon ICT-er heeft dat ontdekt, we hadden ineens een vreemd netwerk erbij, na update telfort - kpn, daarna hebben we nog een alles uitgezet via de software van de modem, het wifi netwerk was we stond ook uit in de software, echter het KPN eigen wifi netwerk blijft aan ondanks dat het blauwe lampje uit is, we kunnen het ook niet uitzetten, dit is onmogelijk. JENBMD is de ASUS en KPNJENBMD is het spooknetwerk...


Zou je eens een screenshot kunnen plaatsen van de webinterface van het modem? Ik vermoed namelijk dat het niet een spooknetwerk is, maar gewoon nog het netwerk van het modem. Ik ben benieuwd. 


Wat een DRAMA!!...doe eens niet zo dramatisch en stel gewoon een vraag..

Sorry...moest ik even kwijt


doe eens niet zo dramatisch en stel gewoon een vraag..

Het is inderdaad niet zo bevorderlijk voor het krijgen van reacties nee...


@SledgehammerNL & @Nick83 Ik denk dat het goed is om on topic te blijven. Dit voegt niets toe in het topic.

@JelleBCool, hou het in kleine letters, CAPS komt over als schreeuwen. Dat is niet hoe wij met elkaar om willen gaan hier op het forum. 


Die hoofdletters heb ik erin gezet voor de Google results, hij staat op 4 als je op ‘spooknetwerk’ zoekt. Dan kunnen mensen makkelijker dit forum vinden. Mooi toch?

Groet, Jelle

 


Hierbij de settings.

 

Admin: afbeeldingen verwijderd i.v.m. privacy


 


Er staan er dus 2 aan op kanaal 1 en kanaal 36. 


Ik zie het ja, dat zijn de 2.4 en 5 GHz. Ze zijn nog zichtbaar omdat de radio nog on staat zoals je ziet in het laatste screenshot. 

Maar je hebt het vinkje achter wifi radio wel op off gezet. Je kan die even weer aanzetten en dan na 2 minuten weer uit. Vervolgens het modem even opnieuw opstarten. 

Of je drukt 15 seconden op de wps knop. Dat zet de wifi ook uit. Hoor graag of je daarna het netwerk nog ziet. 

 

De caps nog even aangepast, want dan doen wij hier niet. Het is ook geen spooknetwerk, instellingen lijken niet goed opgeslagen. 


1e keer wps knop ingedrukt, dat werkte niet.

2e keer wps knop ingedrukt, dat werkte wel.

Stoom afsluiten en opnieuw opstarten, jammer maar helaas de wifi gaat weer aan. De modem is gewoon niet goed meer lijkt mij. 


Dus eerst 2 keer wps geprobeerd, dat werkte. En daarna opnieuw opgestart? Als je daar na nog een keer de WPS probeert, blijft de wifi wel gewoon uit?

 


Na opstart ook middels 2x wps pas weer uit. 


En dan blijft de wifi wel gewoon uit? Dus nu zie je het netwerk niet meer?


ja, inderdaad.


Graag ontvang ik een nieuwe modem, het wifi netwerk gaat ook zonder stroomuitval gewoon weer aan, er is dus meer aan de hand. Groet Jelle


Een nieuw modem sturen kan ik niet zomaar, hoe graag ik dat ook zou willen. Het kan in ieder geval zijn dat de firmware niet helemaal doet wat het moet, zou je het modem willen resetten? Let er wel op dat je dan jouw instellingen verliest. Als het daarna nog voorkomt, dan hoor ik dat graag, dan ga ik kijken wat ik kan betekenen. 


De modem is al lang gereset, helemaal aan het begin al, svp een nieuwe opsturen deze werkt niet naar behoren meer.


Zou je dit nog een keer willen doen. Echt even met een puntig voorwerp in het resetgaatje voor minimaal 15 seconden. 


nee, dat doe ik niet nog een keer. alles is gedaan.


nee, dat doe ik niet nog een keer. alles is gedaan.

Ik zou het toch maar doen. Anders is het vervangen van de Experiabox sowieso een no-go...en ja..KPN kan zien of je dat inderdaad gedaan hebt.

Het is maar een tip :wink:


Tja... dan houd het op...


jullie mogen zelf lekker rommelen met die modem, ik stuur hem wel terug als jullie een nieuwe opgestuurd hebben.


jullie mogen zelf lekker rommelen met die modem, ik stuur hem wel terug als jullie een nieuwe opgestuurd hebben.

Die wordt dus niet opgestuurd als je niet meewerkt.