Skip to main content

Afgelopen maandag contact gehad met de klantenservice omdat onze superwifi punten rood branden en we ze via de thuisapp niet meer aan de praat kregen. Ook door het resetten van de punten krijg ik ze niet aan de praat.
We kregen als antwoord dat er een storing was, maar dat niet te zeggen was wanneer het opgelost zou zijn. Ik zou de wifipunten bedraad aan de experiabox moeten laten en dan zouden ze vanzelf weer groen gaan branden. 
Vandaag weer gebeld, omdat de punten nog steeds in storing zitten. Nog een keer geprobeerd om alles in te stellen via de thuisapp, maar zelfde probleem. Toch maar weer bellen, zelfde antwoord en kom niet verder. Nu al een week lang kan ik onze apparatuur op de tweede verdieping niet gebruiken en er wordt geen indicatie gegeven van wanneer het opgelost is. Ik probeer vervolgens een klacht in te dienen, wordt doorverbonden met de betreffende afdeling. Na een tijd in de wacht staan wordt de verbinding verbroken. Vervolgens kijk ik op de website hoe ik per mail een klacht kan indienen, blijkt dat dat alleen telefonisch kan?

Heeft u dit soort dingen in huis?

 


Ja die gebruiken we voor onze tv’s 


Er is sinds de update een probleem met de SuperWiFi's.  De draadloze verbindingssets en de SuperWiFi's gaan een conflict aan met elkaar. Wordt aan gewerkt. Ik heb al ergens een oplossing gezien. Ik ga op zoek voor je. Het resetten van de draadloze verbindingssets zou helpen. Hier kan je lezen hoe dat moet.


 Bij mij hetzelfde probleem, superwifipunten werken niet, vreemd dat niet zo’n update niet goed getest wordt, wel 100 Gb extra gekregen van KPN, alles zou maandag weer opgelost zijn?


Hallo  @LisetteD24 ,

Even de DVS een minuutje van de stroom halen helpt. 

Wat betreft SuperWifi: Er is nu een topic vol met tips en oplossingen:

Stap 1: Herstarten

Herstart je SuperWifi door de stekker uit het stopcontact te halen. Laat hem ongeveer 20 seconden eruit en steek hem dan weer in het stopcontact.

In de meeste gevallen is dit voldoende. Nadat de SuperWifi weer stroom heeft zou alles na een paar minuten weer moeten werken.

Als dit toch niet zo is, kijk hieronder wat er bij jou aan de hand is, en volg de stappen.

 

Rood lampje of groen knipperend lampje

  1. Maak de SuperWifi stroomloos.
  2. Sluit hem rechtstreeks bekabeld aan op je modem
  3. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten.
    De SuperWIfi zal achter elkaar eerst groen knipperen, dan blauw knipperen en vervolgens eindigen met continu groen.
  4. Zodra hij continu groen brand, koppel de SuperWifi los van je modem en zet hem terug op de plek waar hij stond.

 

Rood lampje of groen knipperend lampje en de stappen hierboven hielpen niet

  1. Is de SuperWifi bekabeld aangesloten op je modem? Haal dan de kabel uit de SuperWifi
  2. Druk 10-12 seconden op het resetknopje achterop de SuperWifi tot hij 5x rood knippert
  3. De SuperWifi start nu opnieuw op en zal groen gaan knipperen. Zet dan de Superwifi uit met de aan/uitknop
  4. Sluit de SuperWifi (weer) rechtstreeks bekabeld aan op je modem.
  5. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten
    De SuperWifi zal achter elkaar eerst groen knipperen, paars branden, groen knipperen, dan blauw knipperen en vervolgens eindigen met continu groen
  6. Hierna is de SuperWifi weer werkzaam en kan, als je dat wilt, weer losgemaakt worden van het modem om ergens anders in huis neergezet te worden

 


Dankjewel allemaal, ik ga ermee aan de slag en laat het weten! 


Al dit bovenstaande geprobeerd, helaas zonder resultaat. Ook de DSV devices ontkoppeld voordat ik de WiFi punten weer via de thuis app wilde installeren. Koppelen bedraad lukt wel, maar bij verplaatsen blijft het tweede punt groen knipperen zonder goede WiFi 


Hoi @LisetteD24, wat lastig dat het nog niet werkt! Blijft het lampje wel stabiel groen branden als je deze bekabeld aansluit? 

Wil je als het nog steeds niet lukt ook de Experia Box eens opnieuw opstarten? 

  1. Experia Box stroomloos maken voor 30 seconden
  2. Is de SuperWifi bekabeld aangesloten op je modem? Haal dan de kabel uit de SuperWifi
  3. Experia Box opstarten en ongeveer 5 minuten wachten
  4. Druk 10-12 seconden op het resetknopje achterop de SuperWifi tot hij 5x rood knippert
  5. De SuperWifi start nu opnieuw op en zal groen gaan knipperen. Zet dan de Superwifi uit met de aan/uitknop
  6. Sluit de SuperWifi (weer) rechtstreeks bekabeld aan op je modem.
  7. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten
    De SuperWifi zal achter elkaar eerst groen knipperen, paars branden, groen knipperen, dan blauw knipperen en vervolgens eindigen met continu groen
  8. Hierna is de SuperWifi weer werkzaam en kan, als je dat wilt, weer losgemaakt worden van het modem om ergens anders in huis neergezet te worden

Experia box opnieuw opstarten ook al meerdere keren geprobeerd. Ook resetten WiFi punten gedaan. Lampjes branden wel stabiel groen bij bedraad aansluiten. Als het tweede punt verplaatst wordt blijft het punt groen knipperen en zegt de thuis app dat er geen WiFi punt gevonden is. 
we krijgen nu een nieuwe experia box, maar eens proberen of dat de oplossing is. 


Ah dat is wel onhandig! Laat het vooral weten of de nieuwe Experia Box het heeft opgelost.


Net de nieuwe Expedia box geïnstalleerd en de WiFi punten gekoppeld en vooralsnog lijkt het erop dat alles het weer doet!!


Totdat deze Experiabox ook geüpdatet word naar de laatste versie...


Hallo,

Bij mij was het probleem dat de verbindingen tussen de wifi-station 's nachts uitviel en het draadloze station rood ging branden. Het uit- en aanzetten hielp dan, maar de na volgende nacht was het weer het zelfde. Ik heb toen mbv. een browser de instellingen van de superwifi-stations bekeken (192.168.2.151) en kwam toen tot de ontdekking dat er een aantal nieuwe instellingen waren toegevoegd. dit was o.a. de instelling Auto Channel Selection in het menu Instellingen. Deze stond ingeschakeld, met als doel het netwerk te optimaliseren tussen 2:00 en 5:00.  Ik heb deze instelling uitgeschakeld en Super-wifi opnieuw opgestart en daarna was het probllem over. Het zat dus gwoon in deze nieuwe instelling!

 


Helaas is die optie niet meer beschikbaar voor in ieder geval Box12 en de V10a. Je kunt niet meer direct naar de webinterface van superwifi met deze combinatie, Hopelijk is het afdoende om de auto channel selectie van de auto keuze te halen en voor beide banden handmatig een kanaal te kiezen.


@Roy74 : Het gaat hier om de instellingen in de Superwifi-statoins (192.168.2.151) en niet om die in de Experia-box (192.168.2.254). Dus noet je met de Bowser inloggen op het eerst genoemde ip-adres.


@Uitvallen Artis VP2952 En dat gaat dus niet meer als je een v10a of box12 hebt. Superwifi heeft dan geen eigen webinterface meer. Bij de V10 is dit volgens mij wel nog zo omdat de v10 zelf (nog) geen onderdeel van de mesh topology is.

Edit: dit staat ook een de kennisbank bij Superwifi als zodanig.