Skip to main content

We hebben nu een aantal keren een korte stroomuitval gehad en zijn er nu achter dat dat door de wifi versterker veroorzaakt wordt. Alles valt kort uit. Tv, wifi en zelfs de magnetron. 

Hallo @Lon69 ,

Nou, dan zou ik die WiFi-versterker meteen uitschakelen en niet meer gebruiken. Heb je nog garantie? Dan ermee naar de KPN-winkel als het apparaat van KPN afkomstig is.     


Wat gebeurd er dan eigenlijk ? Schakelt er een automaat uit in de meterkast ?
Is dat een aardlekschakelaar ?


Wat gebeurd er dan eigenlijk ? Schakelt er een automaat uit in de meterkast ?
Is dat een aardlekschakelaar ?

Kan geen van tweeën zijn @KeesYagi , beiden moet je na uitval met de hand resetten, komen nl. nooit spontaan weer bij. En bovendien, als deze uitvallen door het toedoen van je intern netwerk dan moet er wel heel veel mis zijn. De magnetron wordt genoemd, deze kan heel goed een wifi verstoorder zijn. Met de verstrekte informatie is over dit probleem hier weinig te zeggen. Gaat er tijdens de 'stroomuitval' ook ergens een lamp uit?? Als de tv ook op wifi zit, valt alleen de verbinding weg of schakelt de tv helemaal kort uit? Zo zijn er meerdere vragen die beantwoordt moeten worden alvorens hier een zinnig woord over te zeggen valt. Dat de wifi-versterker werkelijk de boosdoener is kan ik mij bijna niet voorstellen. 


Het is heel raar,  de tv gaat uit en het tv kastje. Springt daarna zelf weer aan.

Lijkt een korte stroomstoring. Ook even geen wifi. Magnetron valt ook even uit. 

Vreemde situatie.

 


dat lijkt me geen stroomstoring, die komt niet automatisch en vanzelf weer terug. Dat je tv uitgaat is waarschijnlijk alleen omdat wifi wegvalt. Dus een korte hik op wifi. 

De magnetron zou inderdaad wel eens het probleem kunnen zijn, die kan het wifi signaal behoorlijk verpesten. Staat de magnetron soms ook altijd aan als er zo’n storing is?


Nee, magnetron staat nooit aan op dit moment. 


Maar waarom springt de tv helemaal uit en aan. Dit lijkt toch op geen stroom


precies wat je zegt, het lijkt op een stroomuitval maar met de informatie die je geeft is dat het niet. als de stroom uitvalt moet er veel meer uitvallen, lampen bv. is dat ook zo? 

en als de tv op zwart gaat en weer terug komt, zie je dan dat het tv kastje opstart? of heb je direct weer beeld? dat laatste zegt een wifi probleem, bij de eerste is echt de atroom eraf geweest, maar nogmaals, stroom komt niet vanzelf terug als het er eenmaal af is.

ik zou bv de magnetron even uit het stop contact halen en kijken of het nog steeds gebeurt


Nee, magnetron staat nooit aan op dit moment. .

Maar ‘zelfs de magnetron valt uit’. Maar hoe en wanneer valt deze dan uit als hij op ‘dit’ moment nooit aanstaat? Al met al een lastig verhaal. 


precies wat je zegt, het lijkt op een stroomuitval maar met de informatie die je geeft is dat het niet. als de stroom uitvalt moet er veel meer uitvallen, lampen bv. is dat ook zo? 

en als de tv op zwart gaat en weer terug komt, zie je dan dat het tv kastje opstart? of heb je direct weer beeld? dat laatste zegt een wifi probleem, bij de eerste is echt de atroom eraf geweest, maar nogmaals, stroom komt niet vanzelf terug als het er eenmaal af is.

ik zou bv de magnetron even uit het stop contact halen en kijken of het nog steeds gebeurt

 

Dit klinkt mij als een losse verbinding ergens in de elektriciteitsvoorziening.
Dat kan van alles zijn, bv een slechte schakelaar op een te goedkoop verdeelblokje.
Voor de test wat wisselen lijkt mij, met verlengsnoer op andere WCD, op andere groep.
En wat tikken en rommelen om te zien of het mankement zich dan voor doet.


De wekker radio was ook uitgevallen. Sinds ik de wifi versterker uit het stopcontact heb gehaald, hebben we er geen last meer van gehad. Ik blijf het raar vinden. 

 


Zit dat stopcontact in de muur ? Ik bedoel, het is niet losse doos.
Dan zou het een doorlus kunnen zijn in die WCD ( = wandcontactdoos ).

Het blijft vreemd inderdaad, hou het in de gaten, een grootverbruiker ( kachel, oven oid ) en een los contact is kans op groot onheil.