Skip to main content

Mijn SuperWifi 2 (zwart) werkte prima, maar opeens kon hij geen verbinding meer maken met de modem. Ik heb daarom de versterker meerdere keren gereset, en ik heb stapgewijs de handleiding gevolgt. Het lampje brandt dan eindelijk groen als hij aan de ethernet kabel zit, maar zodra ik hem er af haal, springt het lampje weer op rood. Dit heb ik nu ongeveer zo’n 4 keer gedaan, zelfs met de WPS methode (die overigens helemaal niet werkte voor mij). Wat gaat hier fout?

Beste @admep637, welkom! Gek dat het niet werkt 😞. Een rood lampje op de SuperWifi 2 kan een aantal dingen betekenen:

Stabiel, tijdens het opstarten: SuperWifi punt kan niet opstarten

Stabiel, tijdens normale werking: verbinding met ander Wifipunt kan niet opgebouwd worden

Knipperend: fout tijdens het opbouwen van een WPS verbinding

 

Heb je de nieuwe KPN Software op je SuperWifi 2? 

Dan zal de SuperWifi 2 ook kort rood branden na het loskoppelen om hem ergens anders te plaatsen. Dit duurt ongeveer 30 seconden. Tijdens die periode zal de SuperWifi 2 de omgeving gaan scannen en beslissen om via wifi te verbinden.

Heb jij de nieuwe KPN Software? In dat geval klopt het dus dat ‘ie even rood brandt. Daarna moet het SuperWifi punt een andere kleur geven. Mocht het allemaal nog steeds niet lukken, kan je een schone installatie uitvoeren. Zorg er wel voor dat je de boel niet te snel loskoppelt, neem er echt even de tijd voor. 


Reageer