Skip to main content

Mijn Box 12 modem heeft de software versie c.23.15.06. Ik heb nog 2 Superwifi 1 punten liggen en probeer deze nu afgelopen week aan te sluiten, maar krijg deze maar niet aan de praat: zodra ik de netwerk kabel eruit trek, gaan ze op rood. 

Ik heb alles geprobeerd qua resets etc, inclusief de onderstaande tips. Ook dit werkt niet. Mijn vermoeden is dat Superwifi1 niet werkt voor deze c23.15.06 versie. 

Wat kan ik nog doen om de Superwifi punten werkend te krijgen (in mesh opstelling)?
 

(onderstaande heb ik dus al uitgevoerd, zonder succes):

  1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het lampje zal eerst groen gaan knipperen en uiteindelijk constant groen branden. Geef dit proces de tijd en koppel niet te vroeg af. Als de installatie is gelukt dan zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden.
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis.


 

Dit werkt gewoon niet. De witte SuperWiFi's werken alleen met de oudere firmware. Niet met de firmware die u op de KPN Box heeft staan.

U zult er minimaal 1 bekabeld aan moeten sluiten. En dan nog, dan is het een apart netwerk. 


is het nog mogelijk het modem terug te zetten naar de oude firmware versie? 


is het nog mogelijk het modem terug te zetten naar de oude firmware versie? 

Nee, dat is niet mogelijk. KPN heeft wel een update voor de Box 12 en de SuperWifi 1 in de planning staan waarna alles weer moet werken, maar wanneer de update wordt uitgerold is nog niet bekend.

Piet.


En als je besluit de witte superwifi punten te gebruiken sluit er dan minimaal 1 aan met utp kabel aan de box 12 modem en zet wifi van de box 12 modem uit omdat je anders 2 netwerken door elkaar hebt wat wellicht voor storingen zorgt in het Wifi signaal. 


En als je besluit de witte superwifi punten te gebruiken sluit er dan minimaal 1 aan met utp kabel aan de box 12 modem en zet wifi van de box 12 modem uit omdat je anders 2 netwerken door elkaar hebt wat wellicht voor storingen zorgt in het Wifi signaal. 

Als je ook de TV+ Box hebt is het aan te bevelen om de wifi van de Box 12 aan te laten staan in verband met wifi 6.

Piet.


Reageer