Skip to main content
Vraag

SuperWifi 1 werkt niet na update

• 25 februari 2025
  • 81 reacties
  • 2536 keer bekeken

Toon eerste bericht

81 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7061 reacties
  • 31 maart 2025

Hoi ​@AxS dat is natuurlijk erg vervelend en excuses daarvoor. Mijn advies nu is om als deze problemen nog steeds spelen telefonisch contact te zoeken met de klantenservice. Dan kan er indien nodig een ticket aangemaakt worden. Dat kan ook via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt!

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 1 april 2025

Wat heeft KPN er een bende van gemaakt.
Honderden zo niet duizenden gebruikers met WIFI-problemen na de update op het modem en ze zullen niet de mogelijkheid bieden om de update gewoon terug te draaien.

Klantenservice gebeld, maar die lopen een script af en ook al zeg ik dat ik alles al heb geprobeerd, moet ik het toch nog maar een keer doen.

Ik heb tot overmaat van ramp en ergernis maar een SW2 extender gehuurd ipv mijn SW1 punt om van het gezeur af te zijn, maar ook met allemaal SW2 punten heb ik nog steeds een belabberd wifi netwerk wat steeds supertraag is.

Ja alle extenders gereset zonder kabel, daarna met kabel aan het modem gehangen etc.etc.

Ik zie nog niet dat het met SW2 wel allemaal vlekkeloos werkt zoals vóór de update.

En gecompenseerd worden voor ALLE tijd die ik hier al in heb zitten - nee ho maar.

Ik en inmiddels in staat om die hele bende op te zeggen en over te stappen, want ze krijgen de problemen allemaal niet meer onder controle.

dág KPN!

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 11 april 2025

Ik heb net gesproken met de support van KPN. Ze gaven aan dat het een bekend probleem is. Na de update staat blijkbaar (soms) standaard het WiFi 6 profiel aan en dat kunnen de oudere SuperWiFi punten niet aan. Hierdoor sturen ze helemaal geen WiFi signaal meer uit. Klinkt pausibel want dat zie ik ook gebeuren.

Oplossing zou moeten zijn om in de ExperiaBox bij Wifinetwerk → Wifi signaal → selecteer WiFi-5 profiel.

Daarna 24 uur wachten om er zeker van te zijn dat dit goed verwerkt is in alle instellingen, daarna zouden alle SuperWiFi punten weer moeten werken.

Morgen geef ik wel een update of dit gewerkt heeft bij mij.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 12 april 2025

Helaas, geen resultaat. De SuperWifi punten verbinden wel maar accepteren geen verbindingen.

Ik heb nogmaals geprobeerd het modem te resetten en de SuperWifi te resetten. De SuperWifi punten zijn wel zichtbaar in het modem, geven aan dat ze gesynced zijn maar doen verder helemaal niets.

Ik heb opnieuw gebeld met de klantenservice en mag opnieuw hetzelfde verhaal houden. De medewerker geeft aan dat hij aan het zoeken is naar een oplossing en gaat met een collega overleggen ðŸ˜¥

Ik krijg net te horen dat het probleem opgelost kan worden wanneer ik nieuwe SuperWiFi v2 punten ga huren. Dat kost > 100 (per stuk) en vervolgens 2 euro per maaand. Maar geen nood, hij kan 1 maand crediteren. En ik kan ze ook gewoon bij BOL.com kopen, daar kosten ze 150 euro voor 2.

Ja, de medewerker snapt dat dit wel kut is (zijn woorden). Maar hij kan verder ook niets doen.

De registratie van mijn eerste gesprek waarin aangegeven staat dat het KPN's fout is en dat ik nieuwe Wifi punten opgestuurd krijg is helaas niet terug te vinden. Wel dat er contact is geweest maar er staat hiervan niets in de samenvatting.

Ik begin nu ook wel wat geirriteerd te worden. Hij bied nu zijn excusses aan en geeft aan dat hij een handleiding kan versturen hoe ik mijn superWifi punten moet resetten.

Helaas kan hij me niet doorverbinden naar een manager of naar iemand waar dit geescaleerd kan worden. Dat is niet beschikbaar. De enige mogelijkheid is dat ik een klacht in dien. Ik heb gevraag of we dan nu samen een klacht kunnen indienen. Dat is gedaan, maandag word ik teruggebeld.

De medewerker is wel duidelijk, dit probleem wordt niet door KPN opgelost. Koop maar een nieuw SuperWifI punt.

• Topper
  • 10 reacties
  • 12 april 2025

KPN, het is echt bizar dat jullie dit niet oplossen voor de klanten. Is het nu echt nodig dat Kassa of de Consumentenbond hier mee aan de slag gaat? Het zou natuurlijk mooi zijn als jullie een gebaar maken om ons te compenseren voor alle uren die we besteed hebben om jullie verkeerde tips uit te proberen. Helaas, daar reken ik niet op. Maar jullie hebben onze witte superwifipunten nutteloos gemaakt en het gratis vervangen van deze punten door de zwarte superwifipunten is toch het minste waarop wij mogen rekenen.

Leen59
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 69 reacties
  • 12 april 2025

Helemaal mee eens. Ik denk dat melden bij Kassa ofzo wel een goed idee zou zijn.

Reageer