Hallo @Johan Beegden , als de KPN Box 12 de software versie SGEJ10000516 heeft ontvangen, dan kunnen alle SuperWiFi’s draadloos verbonden worden. De Box 12 maakt dan deel uit van het mesh netwerk en is ook de master node.
Als de 1e superwifi nu bij de box 12 staat, loop je de kans dat er wat verstoring ontstaat omdat ze zo dicht bij elkaar staan.
Hallo @Johan Beegden , als de KPN Box 12 de software versie SGEJ10000516 heeft ontvangen, dan kunnen alle SuperWiFi’s draadloos verbonden worden. De Box 12 maakt dan deel uit van het mesh netwerk en is ook de master node.
Als de 1e superwifi nu bij de box 12 staat, loop je de kans dat er wat verstoring ontstaat omdat ze zo dicht bij elkaar staan.
dankje voor de info ik ga het vanavond direct aanpassen.
Hier wordt ik dus niet vrolijk van sinds februari dat ik v12 heb, heb ik continu problemen met wegvallende WiFi, ik had jaren geleden al WiFi Experia boxen gekocht. Uit coulance van technische dienst kreeg ik 2 witte super WiFi punten met extra korting totaal betaalde ik 30 euro.
alles werkte perfect weer maar na software update werkt WiFi 6 niet meer op de witte super WiFi punten en steekt alle apple producten en beveiligingscamera’s hun tong uit met continu wegvallen van WiFi.
in februari is een monteur geweest 2 weken nadat ik de nieuwe super WiFi punten had en hij heeft deze omgeruild wederom voor 2 witte super WiFi punten het werkte 2 dagen daarna weer zelfde liedje
nu lees ik dit artikel en blijkt dus dat ze mij vanaf dag 1 de verkeerde super WiFi punten hebben aangeleverd ipv de zwarte die goed samen werken met de V12 hebben ze mij de witte gestuurd die geen WiFi 6 meer ondersteunen.
net gebeld en dame kon niks beloven want omruilen doet KPN niet. Maar ik weiger om weer te moeten betalen voor twee nieuwe zwarte super WiFi punten die wel WiFi 6 ondersteunen met de V12 modem
hoop dat KPN dit netjes gaat oplossen want KPN heeft mij immers de verkeerde (witte) super WiFi punten toegestuurd in februari
@hapseflaps de witte SuperWiFi's hebben nooit WiFi 6 ondersteund en dat gaan ze nooit doen ook. De witte SuperWiFi's werken prima samen met de KPN Box, de zwarte SuperWiFi’s doen dat zeker niet beter, want er is geen verschil.
Als de witte SuperWiFi's bij u niet goed werken, dan hoeft u ze echt niet om te ruilen voor de zwarte, dat is volkomen nutteloos. U kunt beter na gaan denken over een fatsoenlijk bekabeld netwerk in huis, zodat u de WiFi punten bekabeld aan kunt sluiten.
Maakt u voor de camera's gebruik van het Extra WiFi netwerk? Probeer dat eerst eens.
@hapseflaps de witte SuperWiFi's hebben nooit WiFi 6 ondersteund en dat gaan ze nooit doen ook. De witte SuperWiFi's werken prima samen met de KPN Box, de zwarte SuperWiFi’s doen dat zeker niet beter, want er is geen verschil.
Als de witte SuperWiFi's bij u niet goed werken, dan hoeft u ze echt niet om te ruilen voor de zwarte, dat is volkomen nutteloos. U kunt beter na gaan denken over een fatsoenlijk bekabeld netwerk in huis, zodat u de WiFi punten bekabeld aan kunt sluiten.
Maakt u voor de camera's gebruik van het Extra WiFi netwerk? Probeer dat eerst eens.
Ik had u niet gevraagd om een reactie ik wacht op reactie van KPN, net ook technische dienst aan telefoon gehad en die erkende ook de fout, u reactie slaat kant nog wal, super WiFi dient juist on bekabelt te werken , wat juist nogmaals bevestigd is door technische dienst. U kunt zich beter ergens anders mee bezighouden waar u wel verstand van hebt!
Hoi @hapseflaps, ik wil je allereerst vragen het hier gezellig te houden. Nick probeert je te helpen en met je mee te denken.
Ik kan je helaas niet helpen aan een ander type wifiversterker. Als je die toch graag wilt kun je die bestellen via de wifimanager of webshop.
Uiteraard helpen we je hier graag verder alles goed werkend te krijgen, je kunt daarvoor het beste even een nieuw topic aanmaken.
Hoi @hapseflaps, ik wil je allereerst vragen het hier gezellig te houden. Nick probeert je te helpen en met je mee te denken.
Ik kan je helaas niet helpen aan een ander type wifiversterker. Als je die toch graag wilt kun je die bestellen via de wifimanager of webshop.
Uiteraard helpen we je hier graag verder alles goed werkend te krijgen, je kunt daarvoor het beste even een nieuw topic aanmaken.
Aan jou heb ik ook weinig is fout van jullie is ook erkend l!
Ik had u niet gevraagd om een reactie ik wacht op reactie van KPN, net ook technische dienst aan telefoon gehad en die erkende ook de fout, u reactie slaat kant nog wal, super WiFi dient juist on bekabelt te werken , wat juist nogmaals bevestigd is door technische dienst. U kunt zich beter ergens anders mee bezighouden waar u wel verstand van hebt!
Maar u plaatst iets op een klanten forum van kpn waar klanten elkaar proberen te helpen, dus kunt u een reactie verwachten en die reacties zijn van kundige mensen. Zit u niet op reacties te wachten dan kunt u beter hier op het forum niks plaatsen.
De moderators kunnen verder in het systeem kijken bij problemen en proberen u te helpen, een reactie als " aan jou heb ik ook weinig " vindt ik niet echt op zijn plaats.
Ik hoop dat uw probleem opgelost wordt en hopelijk kunnen we het netjes en vriendelijk houden zoals Thomas ook aan geeft.
Ik heb een experiabox 12.
Twee vraagjes; ondersteund de nieuwe wifi 6 versterkers wpa3 beveiliging?
Is het nodig om er één bedraad aan te sluiten op modem, of kan je (heb er twee nodig) ze beiden met wps/wireless aansluiten? Mijn modem staat beneden en wil er één op de 1ste en één op zolder hebben.
Mvgr Paul
Ik heb een experiabox 12.
Twee vraagjes; ondersteund de nieuwe wifi 6 versterkers wpa3 beveiliging?
Nee. Nog niet. Gaat vast nog komen. Maar op dit moment heeft KPN nog geen enkel apparaat wat WPA3 ondersteund.
Is het nodig om er één bedraad aan te sluiten op modem, of kan je (heb er twee nodig) ze beiden met wps/wireless aansluiten? Mijn modem staat beneden en wil er één op de 1ste en één op zolder hebben.
Mvgr Paul
Geen WPS gebruiken. Eerst moeten ze allemaal aangesloten worden. Daarna kunnen ze beide draadloos geplaatst worden.
Maar verwacht geen wonderen. U wilt een soort pad naar zolder creëren. Dat mislukt nogal eens. Het WiFi punt op zolder zou moeten verbinden met het WiFi punt op de eerste verdieping. Dat is wat u graag zou willen. Maar dat gaat wel eens anders dan dat wenselijk is. Dan verbind hij toch rechtstreeks met de Experiabox of KPN Box op de begane grond. En dan is de verbinding slecht. Hier is niets aan te doen. Er zijn geen instellingen die dan aangepast kunnen worden ofzo.
Wilt u een betrouwbare verbinding op zolder? Leg dan gewoon een kabel naar boven.
Dank voor je reply Nick83.
Dat euvel ken ik wel maar de meeste apparaten zoals mijn telefoon pakt automatisch het sterkste signaal op.
Wat is overigens de snelheid van zo'n wifi 6 versterker op de 5ghz band in Mbps? Nergens zijn er specs over te vinden. Weet jij of iemand dat toevallig?
Mvgr Paul
Ik blijf het raar vinden dat de wifi 6 niet goed werkt op die nieuwe superwifi's de zwarte. waarvoor hebben mensen deze gekocht, het ging om de wifi 6 die half nu werkt, en er zijn nu al maanden verder, en nog steeds geen update. Ik baal hier erg van en de reacties van moderators balen mij ook. Wanneer krijgen we die update, die dingen waren toch echt wel duur.
Mee eens. Wifi 6 ondersteuning staat nadrukkelijk in de adds maar dit werkt gewoon niet. Wordt echt tijd voor een update zodat dit gaat werken.
Goedemorgen Heren, helaas heb ik nog niets nieuws mede te delen. Mocht daar wat aan veranderen zijn jullie de eerste die het weten! (mits je dit topic in de gaten houdt)
Waarom word dit niet ons eerder gemeld voordat we dit kopen dat dit niet werkt.
Je levert nu op dit moment een product die niet naar behoren werkt zoals omschreven..
En zon antwoord na maanden is ook niet normaal
Ik stap eind mei over naar KPN. Ik heb nu een netwerk met een Fritz 7583 en 2x een 1750E repeater. Aangezien ik voor 1Gb ga denk ik er over na om de Box12 te gaan gebruiken met twee van deze Wifi punten.
Nu lees ik over problemen met de Nefit Easy en Solaredge omvormer icm de Box12 en Superwifi2… Laat ik nou net deze apparaten in huis hebben. Gaat dit wel goed en stabiel werken?
Werkt Wifi6 inmiddels ook in mesh met 2x Superwifi en Box12 of is die update er nog niet?
Die update is er natuurlijk nog niet . .
.
@avalon88, Nu een Fritzbox 7583 in gebruik, dan ga je niet blij worden van de Box 12 en superwifi, WiFi 6 is nog niet zo’n grote stap omhoog dat ik hem wel oversla, wacht wel op 7, daar zit volgens de berichten echt een stap voorwaarts in, zeg maar van 2.4 naar 5.
@Doornekamp33 @Julian Borghuis bedankt! Dat klinkt eerlijk gezegd niet heel hoopvol. Beter laat ik dus alles zo omdat de voordelen niet zo erg groot zijn. Ik ben nu prima te spreken over alle AVM spullen, hoewel ooit de 1750E niet meer support gaat worden. Mesh werkt uitstekend en de 200Mbit die ik nu via Budget heb haal ik altijd wel via WiFi. Ik had gehoopt met de Superwifi en WiFi 6 toch wel richting de 1Gb te kunnen kruipen, maar als ik dan op stabiliteit ga inboeten dan laat ik het liever zo.
Wat zou er support moeten worden op de E1750, ze werken goed of niet, de 7583 moet het belangrijkste werk doen in veiligheid, de 1750 zorgt voor betere wifi.
Vraagje mbt de wifipunten.
Ik heb sinds kort 2 wifi punten aangeschaft om de wifi in mijn huis te verbeteren.
Situatie:
Meterkast staat modem. Maar in woonkamer slecht bereik dus daar staat wifipunt nr 1.
Dan op 1e verdieping ook slechte wifi vanuit meterkast dus daar staat wifipunt nr 2.
Dat werkt allemaal goed alleen nu het drama punt... Veel van mijn apparatuur blijft maar verbinding maken met de wifi van de modem (Volgens de modem schema als je daar inlogt) Kan ik die niet uitschakelen zodat 1 van de wifipunten de master wordt in het mesh netwerk? Want nu is de modem de master maar heb nu nog steeds baggere wifi in combinatie met de wifipunten... Ik dacht schakel wifi uit op modem maar dan verliest alle wifipunten ook gelijk hun wifi optie…
Bedankt in ieder geval!
KPN dit kan echt niet! Ik heb superwifi 2 aangeschaft om in het hele huis wifi6 te hebben, maar het werkt niet. Beneden bij de box12 heb ik wifi6, maar superwifi 2 blijft op wifi5. Er werd maanden geleden een update beloofd, maar we zien niets. Als het niet werkt, moet je het ook niet zo verkopen! Ik had net zo goed die witte kunnen blijven gebruiken.
Vraagje mbt de wifipunten.
Ik heb sinds kort 2 wifi punten aangeschaft om de wifi in mijn huis te verbeteren.
Situatie:
Meterkast staat modem. Maar in woonkamer slecht bereik dus daar staat wifipunt nr 1.
Dan op 1e verdieping ook slechte wifi vanuit meterkast dus daar staat wifipunt nr 2.
Dat werkt allemaal goed alleen nu het drama punt... Veel van mijn apparatuur blijft maar verbinding maken met de wifi van de modem (Volgens de modem schema als je daar inlogt) Kan ik die niet uitschakelen zodat 1 van de wifipunten de master wordt in het mesh netwerk? Want nu is de modem de master maar heb nu nog steeds baggere wifi in combinatie met de wifipunten... Ik dacht schakel wifi uit op modem maar dan verliest alle wifipunten ook gelijk hun wifi optie…
Bedankt in ieder geval!
Zo te lezen waarschijnlijk in combinatie met een V12. Een openstaand probleem in de 516 versie dat eerder besproken werd was dat bij het uitzetten van de wifi in het modem de aangesloten superwifi,s ook uit gaan. Dit zou in de komende versie wel weer mogelijk moeten worden om dit onafhankelijk te bedienen.
Top hopelijk komen ze dan zeer snel met die update! Bedankt voor je antwoord!
Blijft je modem/router naast de 2 pods een draadloos en bedraad signaal uitsturen?