Skip to main content

Mijn vrouw is al jaren heel tevreden over haar internet via KPN: ze heeft een Experia box V10 en twee witte Superwifi 1 punten. Het ene punt is bekabeld aan het modem, het andere punt staat draadloos op de 1e verdieping. Ik zat bij Ziggo en dat was een drama, dus nu ben ik ook naar KPN overgestapt. Ik heb twee zwarte Superwifi 2 punten aangeschaft, die allebei draadloos zijn. De ene staat  beneden bij de tv, de andere op zolder.

Mijn probleem: het internet werkt uitstekend, tot na telkens 10 of 11 dagen de beide Superwifi 2 punten ‘op rood’ gaan.  Het modem en de twee oude Superwifi punten doen het dan nog wel. Ik heb dit probleem nu al vier keer gehad. Het enige dat werkt is wat KPN een ‘schone installatie’ noemt (alle superwifi punten en het modem resetten).     Daar ben ik steeds 1,5 uur mee bezig. Inmiddels verlang ik weer terug naar mijn vorige provider.

Ik heb al een paar keer met de klantenservice gebeld maar daar word ik niet veel wijzer van. Ik heb de tip gehad om de beide zwarte Superwifi 2 punten minimaal een half uur met de ethernetkabel te verbinden. Dat heb ik gedaan maar dat lost het probleem niet op. Mijn conclusie is dat de V10, twee oude Superwifi punten en twee nieuwe Superwifi punten niet samengaan. Wat moet ik nu?

Begrijp ik goed dat u 4 wifipunten wil gebruiken?


@Roy-65 Bij modem v10 moet een SW (het best een SW2) bekabeld met de modem zijn, de andere SW1+2 draadloos plaatsen.


Begrijp ik goed dat u 4 wifipunten wil gebruiken?

 

Dag Joep, inderdaad 4.  2 SW1 punten en 2 SW2 punten. 


@Roy-65 Bij modem v10 moet een SW (het best een SW2) bekabeld met de modem zijn, de andere SW1+2 draadloos plaatsen.

 

Dag TDN, bedankt! Ik ga het proberen en over een week weet ik of het bij mij werkt 👍🏻


Hoi @Roy-65, welkom op onze community! Ik zie dat je al goed geholpen bent, laat ons vooral weten hoe het afloopt!


Reageer