Skip to main content

Beste mensen van dit forum,

Ik heb afgelopen week 3 superwifi 2 punten gekocht. Dit om mijn wifi binnen in het huis te verbeteren. Ik dacht dat het mogelijk was deze allemaal op het internet aantesluiten via kabel. Dus alle 3 de punten met de kabel naar de modem voor maximale snelheid. Ik heb namelijk eentje aan de kabel op zolder, 1 e verdieping en begaande grond en dan heb ik de modem(experia box v10) in de kelder. Kreeg dit echter niet aan de praat via de app. Even naar KPN gebeld en kreeg te horen dat er 1 aan de kabel moet en dan andere zonder kabel aangesloten moeten worden. Ik vond dit vrij apart aangezien ze allemaal ingang voor ethernet hebben en ook weer uitgang waarom zouden ze dan perse met wifi verbonden worden. Iemand enig idee of dit wel kan?

Vriendelijke groet,

Tobias van Heerde

@Joep1965 kan ik nog wel een keer doen. dan bedoeld u gewoon de reset knop in duwen en dan wachten tot alles knippert. Moet ik dan ook alles opnieuw in de app installeren?

Ik zou eerst het modem resetten en dan één voor één de super wifi's aansluiten die je dan eerst reset. Met de app zou ik niets doen nog want die heb je ook niet echt nodig. Snap je em of maak ik het te moeilijk?

@Joep1965 zojuist de wifipunten gereset. Ik zou morgen even de reset doen die jij aanbeveelt en dan kom ik er op terug!

Zojuist even de snelheid gecontroleerd op mij telefoon en zit nu rond de 500 dus er is wel iets veranderd! @Joep1965 

Maar dichtbij de andere versterker zit ik maar op 6 mbps

Maar dichtbij de andere versterker zit ik maar op 6 mbps

Die andere versterker was nog niet gereset natuurlijk 

De SuperWiFi's reset je door met een paperclip het kleine knopje gedurende minimaal 15 seconden vast te houden. Dit doe je als de stekker in het stopcontact zit en de utp-kabel los is. Doe dit dan bij allemaal.

Dan 1 voor 1 de SuperWiFi's weer aansluiten met de utp-kabel op de Experiabox. Zodat ze dan dus alle 3 aan de Experiabox gekoppeld zijn.

Dus niet eerst de ene SuperWiFi aan de Experiabox koppelen, deze weer losmaken, dan de volgende koppelen, deze ook weer los maken en dan de 3de SuperWiFi koppelen.

@Nick83 Zojuist gedaan wat je zei en alles is groen. Hoe kan ik nu zeker zijn dat ze alle 3 werken en niet 1 van de 3? en ik heb ze nu niet in de KPN app gezet. Kan ik dit nog doen of?

@Nick83 en ik heb nu ook 2 netwerken. 

@Nick83 en ik heb nu ook 2 netwerken. 

2 netwerken? Hoe dat zo?

@Nick83 Ik begrijp wat er mis is gegaan. Ik had mijn modem ook gereset en daar had ik wat instellingen gedaan zoals netwerk naam veranderd etc. maar dat had gedaan nadat mijn superwifi’s waren aangesloten waardoor dit 2 netwerken gaf omdat de superwifi’s dit niet hadden overgenomen dus ik heb alles weer gereset en nu de instellingen van de modem vooraf aangepast en toen de superwifi’s ingesteld alles lijkt nu te werken alleen is mijn superwifi boven indirect verbonden met de superwifi van beneden via een kabel zegt die dus die reset ik nog even en doe ik in een andere utp poort om te kijken of die dan single staat. En dan laat ik weten of nu ook alles daadwerkelijk gelukt is!

Als het goed is hoort het WiFi van de Experiabox v10 uit te gaan als u de SuperWiFi's aansluit.

@Nick83 Volgensmij is alles nu goed geinstalleerd de beneden superwifi en die op de eerste verdieping doen het naar behoren alleen de superwifi op zolder geeft nog wat aparte snelheden aan. Download snelheid geeft die 60mbps en upload geeft die 660 mbps. Ik kijk vanavond nog even of dit is veranderd maar voor alsnog heeft die me heel erg geholpen.

Dit is de snelheid die ik voor de 3e keer ongeveer hetzelfde kreeg vrij apart. @Nick83 

En ik heb gekeken in de superwifi zelf. En daar stond dat de laptop wifi verbinding had met de desbetreffende superwifi.

Probleem blijft aanhouden, op de begaande grond en de eerste verdieping krijg ik download snelheden van rond de 400-600 mbps en alleen op de zolder krijg ik 55 download en veel upload….

kwam zojuist thuis en het hele netwerk was gereset. de SSID die ik had aangepast in ons netwerk naam was weer gereset alles stond weer terug zoals eerst ik weet niet wat ik verkeerd doe moest de superwifi punten weer resetten om alles weer als normaal te krijgen. het wordt je niet makkelijk gemaakt met deze punten.

en er staan weer 2 netwerken…...

1 super punt staat op de SSID die ik wil en ander niet. kan het komen doordat deze misschien wordt doorgeleid via een switch?

En ik heb gekeken in de superwifi zelf. 

Daarmee bedoelt u dit?

Zoiets? Zo'n tekeningetje heeft u ook?

nee ik heb wel dat ze allebei los staan van elkaar gekoppeld aan de zelfde router maar allebei een ander ip adres en ander wifi netwerk.

dit is er 1

en dit is de ander. ze zijn niet samen verbonden en de bovenste geeft niks van wifi ik snap er helemaal niks meer van.

@Nick83 en dan heb ik de derde nog niet eens aangesloten….

ze staan ook als 2 netwerken in mijn systeem en niet als 1.

terwijl ze wel beide verbonden zijn met de zelfde router

Â