Skip to main content

Ik heb het V12 modem met 2 "oude" superwifi punten.

Op de wifi6 verbinding van de V12 kom ik draadloos over de 800mbit. Helemaal top!

Ga ik echter naar boven schakelt de wifi 6 over naar wifi 5 ( want de oude superwifi werkt niet met wifi 6 ) en daalt de snelheid naar gemiddeld 30-60 mbit.

Ik de wifimanager ingevuld. Komen tot dezelfde conclusie. Advies: BETAALD Monteur inschakelen en die eventueel 2 nieuwe superwifi punten kan leveren voor een reduceerd tarief.

Ik de klantenservice bellen: nee meneer we kunnen dit niet anders regelen. U MOET een betaalde monteur inschakelen. Wij kunnen u niet helpen.

1000 tegen 1 dat mijn probleem is opgelost nadat ik de nieuwe superwifi heb geïnstalleerd. Kan ik zelf ook. Maar nee. Ik moet dubbel kosten maken voor iets wat ik zelf ook kan!

Waarom kan kpn naar aanleiding van de melding van de wifimanager niet gewoon de superwifi punten leveren tegen dat tarief wat ervoor staat? Lijkt mij niet zo heel moeilijk.

Hieronder ook een meting van de wifi op wifi 6 vs wifi 5. ( beneden vs boven )

 

Hallo @Scott1991 draai de wifi-manager nog eens en dan kom je misschien uit op andere resultaten.

Zorg wel de ‘oude’ wifiversterkers losgekoppeld zijn en alléén je modem actief is.

Succes.

 

 


@JanD. Natuurlijk kom ik dan op andere resultaten. Das logisch... wifi 6 vs wifi 5.

Aangezien KPN mij niet wilde helpen via hun eigen helpdesk.. Zelf maar op marktplaats 2 superwifi 2 punten op de kop getikt voor 100 euro ( Hetzelfde als wat ze via een monteur vragen!!! + nog voorrijkosten )

 

Eindresultaat: slaapkamer van v.a 60 mb naar 750 ( !!! ) mb draadloos.

 

Zolder van 15 naar 320mb

 

Oftewel: kpn, luister naar je klanten a.u.b. ik ben nu wel tevreden met mn verbinding. Maar ontevreden met KPN.

 

 


Hallo @Scott1991 wat was het resultaat van de wifi-manager, ook 2 versterkers voor €99? Zo ja, dan had je ze nieuw inclusief garantie. Nu moet je maar afwachten en betaal je de nieuwprijs voor 2e hands spul.

Maar dat is je eigen keus geweest.

 


@JanD zie introbericht.

 

Als ik een betaalde monteur liet komen. Kon ik ze eventueel, mocht de monteur het constateren, ze afnemen voor 99 euro per paar. En dan ook nog de kosten voor het laten komen van de monteur.

Hierop heb ik klantenservice gebeld, dat ik het probleem al wist, en dat een monteur inschakelen reinste onzin in en dat ze beter ze gewoon konden opsturen en dan sloot ik het zelf aan, scheelde hun en vooral mij kosten. echter weigeren ze de punten op te sturen voor 99 euro. 0 meedenken bij de service


Hallo @Scott1991 dat weet ik allemaal, maar ik heb nog geen antwoord op de vraag welk resultaat de wifi-manager gaf nadat je (tijdelijk) de oude versterkers losgekoppeld had.

 

 


Heeft u ooit al een SuperWiFi's of Experia WiFi's via de WiFi Manager gehad? Dan gaat u nooit meer een 2de aanbieding van de WiFi Manager krijgen. 

Iedere klant kan 1 malig SuperWiFi's via de WiFi Manager tegen gereduceerd tarief aanschaffen. Daarna niet meer.

Hier kunt u de SuperWiFi's gewoon bestellen bij KPN:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/internet/


@Nick83  nog nooit een aanbieding hiervan gehad.

 Mijn punt is meer: waarom moet alles zo bureaucratisch verlopen terwijl ik ze het antwoord op een presenteerblaadje geef


@Nick83  nog nooit een aanbieding hiervan gehad.

 Mijn punt is meer: waarom moet alles zo bureaucratisch verlopen terwijl ik ze het antwoord op een presenteerblaadje geef

Simpel gezegd: medewerkers achter de telefoon bij KPN kunnen niks. Alles word door het computersysteem bepaald. Medewerkers kunnen niets zomaar 2 SuperWiFi's opsturen voor 99 euro. Dat kunnen ze niet, daar hebben ze de mogelijkheid niet voor.

Hoe komt u aan die witte SuperWiFi's? 


@Nick83 jaren geleden gehad toen ik glasvezel kreeg


@Nick83 jaren geleden gehad toen ik glasvezel kreeg

Dan zal dat dus de aanbieding geweest zijn. Deze toch hé? We begrijpen elkaar toch wel goed hoop ik?

Deze heeft u aangesloten op de KPN Box 12? Volgens mij word WiFi 6 dan uitgeschakeld op de KPN Box. Want dat werkt niet goed samen met de witte SuperWiFi's. Heeft u wel een 6 staan bij het WiFi icoontje op uw smartfoon?


Hallo @Scott1991 nu nog graag antwoord op mijn laatste vraag.

 


@JanD antwoord op uw vraag is niet relevant voor de discussie.


De vraag van @JanD is inderdaad een goede optie om te proberen:

Hallo @Scott1991 dat weet ik allemaal, maar ik heb nog geen antwoord op de vraag welk resultaat de wifi-manager gaf nadat je (tijdelijk) de oude versterkers losgekoppeld had.

 


@Nick83 dat is dus de grap. Ik had wifi6 op mn v12, en niet op de wifi punten. Waren inderdaad de witte ja. Dus constant schakelde ik over van wifi 6 naat wifi 5

 

Maargoed, ondertussen is mijn probleem opgelost ( nogmaals: niet door kpn ) en ga ik weer wat anders doen.


@JanD antwoord op uw vraag is niet relevant voor de discussie.

Welke discussie? U wilt nieuwe SuperWiFi's, Jan probeert u daar aan te helpen. Wat is daar "niet relevant" aan?


Jullie lezen allebei de kern van de vraag niet waarmee het begint.

Waarom MOET ik een monteur laten komen? Terwijl ik de oplossing zelf aandraag


Hallo @Scott1991 ik wens je veel succes met je 2e hands versterkers die je voor hetzelfde geld nieuw had kunnen kopen met garantie via de wifi-manager, vandaar dat mijn relevante vraag was, wat kwam er uit toen je de wifi-manager nogmaals deed, waarschijnlijk dat je er 2 kon kopen voor €99 en dat je nu spijt hebt dat je ook €99 hebt betaald voor een paar 2e hands versterkers zonder garantie, maar wat ik eerder schreef, dat is jouw keus geweest.

Einde van mijn reacties in dit topic.

CC: @Nick83 


@JanD Als je zou lezen. Zou je zien dat ik ze niet kon kopen. Ik MOEST een monteur laten komen ( lees: er ook voor betalen ) voordat ik uberhaupt aanspraak erop mocht maken. Dus ik zou de voorrijkosten hebben a 70 euro. En ook de punten voor 99. Dus 169 totaal.

De hele vraag was waarom ik een betaalde monteur MOET laten komen terwijl ze ook die 2 punten konden opsturen voor 99 euro en het afgedaan was maar dat wilde ze niet.

 

Dus je vraag was niet relevant.

 

@Nick83 maakt in ieder geval een degelijke stelling.

 

@Nick83  nog nooit een aanbieding hiervan gehad.

 Mijn punt is meer: waarom moet alles zo bureaucratisch verlopen terwijl ik ze het antwoord op een presenteerblaadje geef

Simpel gezegd: medewerkers achter de telefoon bij KPN kunnen niks. Alles word door het computersysteem bepaald. Medewerkers kunnen niets zomaar 2 SuperWiFi's opsturen voor 99 euro. Dat kunnen ze niet, daar hebben ze de mogelijkheid niet voor.

Hoe komt u aan die witte SuperWiFi's? 

 

Oftewel; het systeem bepaalt dat ik een monteur moet laten komen voordat ik 2 wifi punten mag kopen voor het gereduceerde tarief. Is toch raar?


Oftewel; het systeem bepaalt dat ik een monteur moet laten komen voordat ik 2 wifi punten mag kopen voor het gereduceerde tarief. Is toch raar?

Nee, dat is niet raar. Dat is service. U heeft al eens 2 SuperWiFi's gekregen. Dus u krijgt niet zomaar nogmaals SuperWiFi's. Ook niet voor gereduceerd tarief. KPN blijft niet bezig met kadootjes uitdelen. Dat doen ze 1 keer, en dan is het klaar.

U kunt ze kopen voor de volle prijs in de shop:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/internet/

Een betaalde monteur kan natuurlijk altijd. Die monteur kan dan misschien SuperWiFi's plaatsen voor gereduceerd tarief. Als die die daar zin in heeft. Als die denkt dat da nodig is. Maar zoals ik al zei: dat is dan service. Dat werkt echt alleen via de monteur. De telefonische medewerkers mogen zomaar geen SuperWiFi's uitdelen. 


Interessante kijk erop. Zit zeker een kern van waarheid in.

Oftewel; we zijn meer bezig als bedrijf zijnde met het ontmoedigen van een oplossing dan meedenken voor een tevreden klant? 

Theoretisch zou je ook gewoon weg kunnen gaan en na een jaar weer terugkomen. Heb ik ze alsnog.

Want ik heb nu nog steeds wat ik wilde. Maar niet via KPN..