Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi 2 met verschillende firmware versies, die met de oude firmware werkt niet

• August 6, 2025
  • 3 reacties
  • 45 keer bekeken

Betreft: EB12 met 4 SuperWiFi2 extenders. Eén daarvan heeft een oudere firmwareversie (SW2.C.24.07.04) en werkt niet meer. Op basis van protocol ext. gereset en bekabeld aan de EB12 gekoppeld voor een nieuwe koppeling. Echter dat werkt dus niet. De SW2 is in een netwerk met switches aangesloten. De overige drie functioneren naar behoren. Wanneer en hoe kan ik een update van firmware verwachten (zelf iets doen is uitgesloten) Eerder werd de EB12 al overgeslagen met de laatste (grote) update! Of zijn er mogelijkheden om zelf daaraan iets te doen? 

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Piet_, het kan soms voorkomen dat verschillende versies niet goed samenwerken. Je zegt dat 1 van de 4 een andere versie heeft, de andere 3 SW2's hebben allemaal wel een nieuwere versie dus? En hoe lang had je de SW2 direct op de Box 12 aangesloten gehouden? Was dat bijvoorbeeld 10 minuten of enkele uren?

3 reacties

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 10, 2025

Hoi ​@Piet_, het kan soms voorkomen dat verschillende versies niet goed samenwerken. Je zegt dat 1 van de 4 een andere versie heeft, de andere 3 SW2's hebben allemaal wel een nieuwere versie dus? En hoe lang had je de SW2 direct op de Box 12 aangesloten gehouden? Was dat bijvoorbeeld 10 minuten of enkele uren?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 11, 2025

Hoi Jasper, bedankt voor je reactie. Mijn reactie is misschien wat laat (vakantie)! Wat vreemd was, is dat de betreffende SW2 in het overzicht (voor inloggen, pagina rechts SW2 overzicht) een ander LAN netwerk presenteerde (192.168.(1).n terwijl het 192.168.(2).n zou moeten zijn. Na contact met de 2e lijns helpdesk werd gevraagd te wachten totdat er voor mijn regio een nieuwe “geforceerde” update zou worden gestart. Na plm. een week bleek de betreffende SW2 inderdaad geüpdatet te zijn en werkt nu weer naar behoren. Om terug te komen op je vraag, de SW2's (4x) waren al voor langere tijd gekoppeld via Netgear (managed met standaard instellingen) ethernet-switches (5x) Nogmaals dank aan de helpdesk ondanks de uren die ik besteed heb aan het oplossen van het update-probleem.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 12, 2025

Gelukkig, fijn dat het nu weer werkt en hopelijk heb je een fijne vakantie gehad. 🙂 Bedankt voor het terugkoppelen en alvast een fijn weekend gewenst!