Skip to main content

Sinds vandaag twee superwifi2 punten ontvangen en geïnstalleerd. Na de installatie merkte ik dat de internet snelheid heel laag was 15mb/s download en upload wat hiervoor 120mb/s download en upload was.

Ik heb het v12 modem en de superwifi2 punten terug gezet naar fabrieksinstellingen en alles op nieuw gekoppeld maar dit mocht niet baten.

Ik heb in het modem wifi6 uitgezet en tot mijn verbazing heb ik weer de oude snelheden van rond de 120mb/s download en upload.

Heeft iemand tips om wifi6 werkend te krijgen op de normale snelheid?

Inmiddels enige tijd de nieuwe update. Echter geen verschil.


@Alexandra ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Vandaag thuis gewerkt en 2 keer gehad dat de wifi wegvalt.


Hoi @Jordie1, dankjewel voor de terugkoppeling. Volgens mij heb ik je vorige berichtje gemist, sorry!

De update maakt dus geen verschil, dat is jammer. Het gekke is dat we er niet meer signalen van zien, maar het is niet de bedoeling dat je er daarom mee blijft zitten. Ik doe navraag en kom er bij je op terug.


Hoi @Jordie1, dankjewel voor de terugkoppeling. Volgens mij heb ik je vorige berichtje gemist, sorry!

De update maakt dus geen verschil, dat is jammer. Het gekke is dat we er niet meer signalen van zien, maar het is niet de bedoeling dat je er daarom mee blijft zitten. Ik doe navraag en kom er bij je op terug.


is er al een oplossing? Niet om vervelend te doen maar het is irritant. Ik werk al maanden thuis met een 4g router.


@Jordie1 Nee, alleen maar goed dat je een seintje geeft! Ik kan het me voorstellen. Ik ga op onderzoek uit naar wat het laatste nieuws hierover is, ik laat het je zo snel mogelijk weten.


@Jordie1 Ik ben benieuwd naar welke softwareversie jouw SuperWifi's nu hebben, kan je dat voor me controleren? Er is intussen een nieuwe update voor SuperWifi beschikbaar. Deze geeft ook verbeteringen in de onderlinge mesh-verbinding. Ik ben nu eerst benieuwd of jouw SuperWifi die al heeft, hoor het graag van je.


@Jordie1 Ik ben benieuwd naar welke softwareversie jouw SuperWifi's nu hebben, kan je dat voor me controleren? Er is intussen een nieuwe update voor SuperWifi beschikbaar. Deze geeft ook verbeteringen in de onderlinge mesh-verbinding. Ik ben nu eerst benieuwd of jouw SuperWifi die al heeft, hoor het graag van je.

Wifipunten 2.00.27v2 

Modem SGEJ1000060E


@Jordie1 Oke, dat is goed om te weten, dankjewel. 

Dan raad ik je toch aan om nog eens wat te experimenteren met de wifi instellingen in de KPN Box 12, denk aan de wifikanalen en dergelijke. Als dat niet helpt, dan lijkt het toch een wisselwerking met je eigen apparatuur thuis te zijn. Wat je dan nog kan proberen, is om wifi 6 uit te zetten en laten.